  • 81. Data: 2016-11-14 22:27:42
    Temat: Re: Najczęściej popełniane błędy...
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-11-14 o 17:27, Marcin N pisze:

    > Dlaczego bez szczelin?
    > Nieruchome powietrze ma lepszy współczynnik izolacyjności niż najlepszy
    > styropian. Małe szczeliny są więc świetnymi izolatorami.

    Tu masz szczelinę, niestety link długi muszę go połamać

    https://www.google.pl/imgres?imgurl=http%3A%2F
    %2Fwww.ocieplenia.com.pl%2Fuploads
    %2F%2Fthumb_cache%2F500x375_0484cb72780037e2bc44960c
    e89053498bd80edd.jpg&imgrefurl=http
    %3A%2F%2Fwww.ocieplenia.com.pl%2Fmocowanie-mechanicz
    ne-
    plyt-styropianowych&docid=FLmk98IQQdwygM&tbnid=Gz31z
    OCTyHXHFM%3A&vet=1&
    w=484&h=375&safe=off&bih=646&biw=981&
    ved=0ahUKEwiR6dewk6nQAhUJlSwKHVNqAnE4yAEQMwgDKAEwAQ&
    iact=mrc&uact=8

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 82. Data: 2016-11-14 22:28:10
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Nie wiem, założyłem, że na tak istotne elementy konstrukcji bierzę się
    > beton z betoniarni z certyfikatem.

    Bo się bierze. Tam też taki był.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 83. Data: 2016-11-14 23:02:30
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 14.11.2016 19:39, Budyń wrote:

    > nie czujesz problemu :) Jasne jest ze nieruchome powietrze jest dobrym izolatorem -
    ale tylko dobrym, a nie idealnym, współczynnik powietrza to 0,025 a dla porównania
    styropianu 0,04, szału nie ma.
    > A pwadą powietrza jest to ze bardzo trudno jest powietrze utrzymac w bezruchu nie
    opakowujac innym materiałem. Bardzo łatkow dochodzi do jego ruchu z powodu różnicy
    ciśnień czy temperatur i współczynnik idzie do lasu.
    > Nie robimy a wręcz intensywnie unikamy szczelin powietrznych jako izolatorów jesli
    tylko nie musimy (a musimy np w oknach)

    Budyń, on nas troluje :-)
    Zawsze ma zdanie w drugą stronę :-)

  • 84. Data: 2016-11-14 23:05:31
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 14.11.2016 22:28, Mateusz Bogusz wrote:

    > Bo się bierze. Tam też taki był.

    Wibrowany?

  • 85. Data: 2016-11-14 23:06:58
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 14.11.2016 17:30, Marcin N wrote:

    > Idźmy dalej: ocieplmy całe podwórko i dopiero w nim stawiajmy ocieplony
    > dom.

    Jak zrobisz szczelinę to możesz ocieplić i całe miasto.

  • 86. Data: 2016-11-14 23:12:54
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 14.11.2016 19:06, Lisciasty wrote:

    > No właśnie Ci się wydaje. A czy liczyłeś to kiedykolwiek?
    >
    > Jak ktoś buduje pasywniaka to takie zabawy mają sens. Jak ktoś ma
    > energooszczędny, to te 200-300W, które zaoszczędzi na takich zabiegach
    > jest kompletnie niewarte uwagi.

    Liściasty, Ty już się nie odzywaj :-) Powiedz, że ci było głupio
    teściowi się postawić jak na koszt żony i jej rodziny szła budowa :-)
    I powiedz, że i tak nic poprawiać nie będziesz, bo teść z żoną cię
    popędzą :-)
    Tylko szkoda, że aż tak poszło źle, a byśmy w kilku pomogli :-)

  • 87. Data: 2016-11-14 23:14:48
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 14.11.2016 19:41, Budyń wrote:

    > jesli jako materiał konstrukcyjny scian użyje sie słabo przewodzącego ciepło
    betonu komórkowego.

    Już sam lekki Ytong by sprawę fuszerek nieco wybaczył :-)
    Chociaż te placki i ta wentylacja ocieplenia przyprawia o dreszcze :-)

  • 88. Data: 2016-11-14 23:17:01
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 14.11.2016 20:21, Pepe wrote:

    > Mozesz cos wiecej napisac o scianach szczytowych tzn o tym zabetonowaniu?
    > Nie bardzo kojarze w czym rzecz?

    Już nie mamy sły w kółko pisać. Załaduj stare posty albo wpisz w
    wyszukiwarkę i poczytaj.
    Albo daj foty z budowy przed ważnymi etapami to je omówimy.

  • 89. Data: 2016-11-14 23:18:43
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 14.11.2016 20:56, Lisciasty wrote:

    > O właśnie, dumam nad tymi moimi nieszczęsnymi kominami. Mam 2 sztuki,
    > jeden od kominka, drugi w kotłowni "na wszelki wypadek"...
    > Na szczęście ten w kotłowni przerobiłem na wyrzutnię wentylacji, więc

    Pokazuj zdjęcia, o których mówisz to omówimy. Tylko zrób je z bliska.

  • 90. Data: 2016-11-14 23:26:24
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 14 listopada 2016 23:18:58 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
    > Pokazuj zdjęcia, o których mówisz to omówimy. Tylko zrób je z bliska.

    Na razie z bliska to jest 100km, nie mam takiego teleobiektywu ;)

    L.