  • 11. Data: 2009-10-01 06:44:31
    Temat: Re: Najtańszy wkład kominkowy
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 30 Sep 2009 21:06:29 +0200, JS napisał(a):

    > W Castoramie widziałem wkład za 799 zł.
    > Czy jest szansa na coś tańszego?

    Te wkłady nie nadają się do palenia ciągłego!!!
    To jest bardzo niebezpieczne. One są po prostu za słabe - pękają, szyby
    także są gorszej trwałości. Skutki możesz sobie wyobrazić. Remont całego
    pomieszczenia w którym stoi ów wkład to minimum jakie go może spotkać.
    Te wkłady nadają się tylko do palenia okazjonalnego, nie do dogrzewania
    się, a do tego żeby włożyć niewielki kawałek drewna i poczekać aż całkiem
    się spali.

    Jeśli szuka czegoś taniego, to bezapelacyjnie koza z szamotem.

    --
    best regards,
    scream

  • 12. Data: 2009-10-01 06:59:40
    Od: "Krzysiek" <k...@z...com.pl>

    > 14x14 nazywasz kominem?
    > najtanszy to jedyna kategoria wyboru czegos, co ma stanowic jednoczesnie
    > zabezpieczenie przed ogniem we wlasnym domu? kominek to nie tylko bajer
    > czy dogrzewanie, ale realne niebezpieczenstwo....
    >
    > komin i dom z lat 60tych......... jak sie nie chce zatruc, to niech ten
    > komin lepiej ktos dobrze sprawdzi a i tak przydałoby się go uzbroic bo
    > zapewne jest wiele nieszczelnosci..........

    Mieszkam w 100 letnim domu i mam komin właśnie 14x14
    wkład kominkowy to tarnava i on ma wyjście fi 150
    od kilku lat palę i jest wszystko ok
    nawet dym się nie cofa przy delikatnym otwieraniu drzwiczek

    Krzysiek

  • 13. Data: 2009-10-01 07:53:14
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

> [...]
    > się spali.
    >
    > Jeśli szuka czegoś taniego, to bezapelacyjnie koza z szamotem.

    tez szukam taniego i malego wkladu. Tylko, ze musi byc z zamknieta komora
    spalania, bo
    bedzie wentylacja mechaniczna. Czy np. cos takiego sie nada, kominiarz to
    odbierze?

    http://www.allegro.pl/item757507666_kominek_wklad_ko
    minki_kominkowy_piekny_m1.html

    z opisu: "możliwość zastosowania dwojakiego doprowadzenia powietrza do
    kominka. Tylnie z zewnątrz oraz zasuwka w drzwiczkach z pomieszczenia. W
    trakcie rozpalania pobór ciepłego powierza z pomieszczenia jest bardzo
    pomocny. Natomiast w trakcie palenia można przejść na zasysanie powietrza z
    zewnątrz. "

    --
    pozdr Z.

  • 14. Data: 2009-10-01 18:05:28
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > Te wkłady nie nadają się do palenia ciągłego!!!
    > To jest bardzo niebezpieczne. One są po prostu za słabe - pękają, szyby

    potwierdzam - widzialem takijeden - blacha nad paleniskiem sie powichrowala
    w chinskie 8. szczerze nawet mimo malej ilosci kasy niech kupi neico lepszy
    wklad do palenia ciaglego! obudowe zrobi z czegokolwiek (albo i nie zrobi -
    tez fajniewyglada).

  • 15. Data: 2009-10-01 18:48:19
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał
> [...]
    > powichrowala w chinskie 8. szczerze nawet mimo malej ilosci kasy niech
    > kupi neico lepszy wklad do palenia ciaglego! obudowe zrobi z czegokolwiek

    o tym właśnie piszę........

    krew mnie zalew na taką ignorancję przy kominkach - cena cena cena
    ........... brawo

    a potem zdrowia, zdrowia, zdrowia...........

    --

    Sebastian

  • 16. Data: 2009-10-01 20:07:32
    Od: "JS" <m...@g...com>

    żebyś tak zbudował, jak doradziłeś.........
    Jacek

  • 17. Data: 2009-10-01 22:42:34
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik "JS" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > żebyś tak zbudował, jak doradziłeś.........
    > Jacek

    zaskocze Cie bo zajmuje sie tym zawodowo i poraza mnie takie podejscie

    ale nigdy nie jest celem cena - wole nie zbudowac

    --

    Sebastian

  • 18. Data: 2009-10-02 05:25:15
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    basti78 <b...@o...pl> wrote:

    > zaskocze Cie bo zajmuje sie tym zawodowo

    I zawodowo też tak budujesz? Cegiełka i rząd kropek? I kolejna
    cegiełka i kolejny rząd kropek? A ewentualne konkrety klient sobie
    sam dokłada?

    J.

  • 19. Data: 2009-10-02 07:16:13
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Użytkownik "basti78" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ........... brawo
    >
    > a potem zdrowia, zdrowia, zdrowia...........

    Niestety ale tym bardziej jak ktos nie jest przy kasie to powinien kupowac
    rzeczy przynajmniej ze średniej pólki,
    inaczej to wszystko robi sie dośc drogie. Dlatego buduje mniejszy dom niz
    planowałem , ale p[orządnie, działkę mam duża, jak będe przy forsie to go
    rozbuduje na długość
    Sprawdzone na własnych błedach, teraz cena to jest rzecz o która pytam sie
    na końcu, najpierw wybieram kilka towarów które spełniaja moje wymagania , a
    dopiero z nich wybieram coś birąc pod uwage cenę.

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 20. Data: 2009-10-02 07:25:59
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Nie bój nic.
    > Skoro piec c.o. węglowy o mocy 28 kW ma chłop podłączony od wielu lat do
    > komina 14x21 cm i dobrze ciągnie, to niby dlaczego do kominka miałoby to
    > byc mało.
    > Do zrobienia obudowy naprawdę nie potrzeba jakichś megakwalifikacji.
    > Wystarczy jedna prawa ręka i jedna lewa oraz IQ trochę powyżej setki
    > (niechby powyżej 120).
    > Za rady typu "zróbcie ze starej pralki..............." dziękujemy

    Skoro ma piec weglowy to na co mu jeszcze kominek?

    Krzysiek