  • 1. Data: 2009-09-30 17:20:57
    Temat: podlogowka - jak klasc?
    Od: "MK" <x...@o...eu>

    mam budynek gospodarczy przylegly do domu. w calym domu bedzie podlogowka
    wiec i w tym budynku tez chcialbym ja tam polozyc. natomiast nikomu nie chce
    sie przyjezdzac dla 20m2. Chetnie polozylbym tam rurki sam tylko nie wiem
    jak i w ktorym miejscu wyciagnac zakonczenia ?
    ... no i ogolnie jesli macie jakies linki jak to klasc to prosze o ich
    wskazanie ;)

  • 2. Data: 2009-09-30 17:34:03
    Temat: Re: podlogowka - jak klasc?
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "MK" <x...@o...eu> napisał w wiadomości

    > mam budynek gospodarczy przylegly do domu. w calym domu bedzie podlogowka
    > wiec i w tym budynku tez chcialbym ja tam polozyc.

    Stanowczo odradzam.
    Zapewne będziesz chciał w tym budynku grzać tylko okresowo, albo grzać
    tylko, aby nie zamarzła instalacja, o bo po co grzać bez przerwy
    pomieszczenia, których nie potrzeba grzać ?
    W przypadku podłogówki nie możesz doprowadzić do jej zamrożenia, bo jak
    zamrozisz to będzie po podłogówce. W przypadku grzejnika jeżeli nawet
    zamarznie i go rozsadzi to go wymienisz w ciągu pół godziny. Podłogówki nie
    wymienisz wcale.

> [...]
    > jak i w ktorym miejscu wyciagnac zakonczenia ?
    > ... no i ogolnie jesli macie jakies linki jak to klasc to prosze o ich

    Z całą pewnością znajdziesz na stronie muratora oraz na stronach
    producentów. Po prostu wpisz w googlach - podłogówka jak układać.

  • 3. Data: 2009-09-30 17:53:44
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > W przypadku podłogówki nie możesz doprowadzić do jej zamrożenia, bo jak
    > zamrozisz to będzie po podłogówce.

    Zalać glikolem ?

    Ogolnie nie wiadomo jaka funkcje pelni ten budynek gospodarczy wiec trudno
    mowic jakie ogrzewanie tam bedzie wlasciwe. W moim gospodarczym np
    najwlasciwsza jest nagrzewnica gazowa taka tania z allegro - jak musze
    podzialac jak jest zimno - podgrzewam. Tyle ze nie pracuje tam nonstop a w
    zimnym okresie to juz sporadycznie.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 4. Data: 2009-09-30 18:04:47
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Zalać glikolem ?

    Dodatkowy koszt glikolu oraz wymiennika.
    Niestety autor wątku nie napisał jakim kotłem grzeje. Możemy się domy ślać,
    ze może to być kocioł gazowy kondensacyjny, ale równie dobrze można grzać i
    kotłem węglowym. O ile kocioł gazowy i instalację podłogówki w domu można
    spokojnie zalać glikolem i tego glikolu zbyt dużo nie "pójdzie", o tyle
    zalewanie kotła węglowego jest mało opłacalne ze względu na dużą pojemność
    zarówno samego kotła, wężownicy CWU oraz instalacji przyłączeniowej kotła.

> [...]
    > najwlasciwsza jest nagrzewnica gazowa taka tania z allegro - jak musze
    > podzialac jak jest zimno - podgrzewam. Tyle ze nie pracuje tam nonstop a w

    I to jest rozsądne rozwiązanie, ponieważ nagrzewnica bardzo szybko nagrzewa
    pomieszczenie tylko wtedy, kiedy to ciepło jest tam potrzebne.

  • 5. Data: 2009-09-30 18:21:05
    Od: "MK" <x...@o...eu>

    piec kondensacyjny na gaz ziemny.
    BG pelni role zaplecza domu (skladzik na male agd, naczynia etc, pralnia,
    pomieszczenie gdzie bedzie piec)

  • 6. Data: 2009-09-30 18:33:33
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "MK" <x...@o...eu> napisal w wiadomosci
> [...]
    > jak i w ktorym miejscu wyciagnac zakonczenia ?
    > ... no i ogolnie jesli macie jakies linki jak to klasc to prosze o ich

    Tak jak juz przedpiszcy zasugerowali lepiej bedzie dac grzejniki + termostaty
    ustawione na 10 stopni niz podlogówke.