  • 1. Data: 2009-09-30 06:16:25
    Temat: Z kominka smierdzi plastikiem
    Od: "Rom" <o...@g...pl>

    Witam

    Od pewnego czasu przy rozpalaniu kominka czuje sie w całym domu wydobywający
    się z kratek nawiewowych
    swą jakby palonego platiku....
    Kominek Tarnavva ok 14kW. Zabudowany.
    Kojaże początek występowanie tego efektu z momentem mocnego rozgrzania
    wkłądu.

    W któreym kierunku szukać przyczyn?
    Czy konieczna będzie rozbióka zabudowy (kratki naw. bardzo wąśkie)?

    Th in Ad

  • 2. Data: 2009-09-30 08:41:13
    Temat: Re: Z kominka smierdzi plastikiem
    Od: "Henio" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Rom" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Od pewnego czasu przy rozpalaniu kominka czuje sie w całym domu
    > wydobywający się z kratek nawiewowych
    > W któreym kierunku szukać przyczyn?

    Pewnie zastosowałeś tanią taśmę aluminiową do połączeń wełny wewnątrz
    obudowy. San popełniłem ten błąd. jest to taśma PLASTIKOWA pokryta tylko
    warstwą aluminium. Porządna taśma jest sztywna ale kosztuje trzy razy tyle.
    Ja mam szeroką kratkę i udało mi się wypruć ten szajs.
    Kto tanio kupuje dwa razy kupuje!
    Powodzenia.
    Henio

  • 3. Data: 2009-09-30 08:44:02
    Od: Thomas <t...@g...com>

    > swą jakby palonego platiku....

    U mnie odklejały się paski taśmy klejącej aluminiowej i spadały na
    rozgrzany wkład.i wtedy właśnie jechało tak jakby plastikiem.

    Pzdr
    Tomek

  • 4. Data: 2009-09-30 10:00:42
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > Kominek Tarnavva ok 14kW. Zabudowany.
    > Kojaże początek występowanie tego efektu z momentem mocnego rozgrzania
    > wkłądu.
    U mnie Tarnava wypalala się bez obudowy chyba cały sezon - paliła się
    stopniowo fabryczna farba - niby proces naturalny. Po obudowaniu 'zapach'
    pojawił się znowu - wkłąd rozgrzewa się bardziej i w miejscach wcześniej
    chłodnych. Ja bym nie panikował, tylko przepalił mocniej parę razy. To
    powinno minąć.

    Pzdr.
    Adam

  • 5. Data: 2009-09-30 11:17:45
    Od: "Rom" <o...@g...pl>

    Użytkownik "Henio" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Rom" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Kto tanio kupuje dwa razy kupuje!
    > Henio

    No to niestety zarzut do moich fachmanów od kominków ....

  • 6. Data: 2009-10-02 07:39:26
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Rom pisze:
> [...]
    > wkłądu.
    >
    > W któreym kierunku szukać przyczyn?
    > Czy konieczna będzie rozbióka zabudowy (kratki naw. bardzo wąśkie)?

    Masz _bardzo_dobry_ owiew wkladu powietrzem?
    (Wlot u dolu pod kominek, swobodne wyloty u góry)
    Pytam, bo w ramach poprawiania dobrego wstawilem
    wentylator w chwyt powietrza pod kominkiem (mam tam taka dziure)
    Traf chcial, ze ostatnio zona zapomniala wlaczyc wentylator
    i ten swymi nieruchomymi smiglami zaczal blokowac swobodny
    oplyw powietrza. Efekt - smród przegrzanego zeliwa, farb,
    czego tam. Nic sie nie stalo, ale jakby dluzej ...

    Zasada - niczego nie wmontowuj we wloty i wyloty swobodnego
    oplywu. Zadnych szyberków, zwrotnic, zaluzji

    pozdro
    --
    A S