  • 1. Data: 2009-06-22 15:18:55
    Temat: Narzedzia na dzialke
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Chciałbym uporzadkowac zarosnieta dzialke i pousuwac duzo zaosli:
    1. trawy wysokie (przerosniete pokrzywami, ostem itp. z grubymi
    lodygami) i grube,
    2. zarosla, krzewy, drzewa samosiejki - bardzo geste
    3. kilka uslych drzew i polamanych

    Do drzew musze i tak kupic pile ale pozostale rzeczy czym usunac?
    Kosiarka raczej tego nie wezmie a pila traw nie bede kosil. Zreszta
    kosiarki zwlaszcza mocne nie bardzo chcialbym teraz kupowac.
    Poradzcie.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 2. Data: 2009-06-22 16:51:55
    Temat: Re: Narzedzia na dzialke
    Od: "Grażyna.Ł" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
[...]

    Ja polecam Randap,używałam go i jest 100% skuteczny.

    Pozdrawiam
    Grażyna

  • 3. Data: 2009-06-22 17:21:55
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Pozdrawiam
    > Dy
    >
    > Ja polecam Randap,używałam go i jest 100% skuteczny.
    >
    > Pozdrawiam
    > Grażyna

    Faktycznie chętnie usunalbym je gruntownie niestety sa to zarosla i
    jak spryskam wszystko pewnie usmierce inne rzeczy, np. drzewa a tego
    bym nie chcial.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 4. Data: 2009-06-22 17:48:50
    Od: mal <m...@g...com>

    On 22 Cze, 17:18, Dy <d...@m...com.pl> wrote:
    > Chciałbym uporzadkowac zarosnieta dzialke i pousuwac duzo zaosli:
    > 1. trawy wysokie

    dobra kosa i wprawny kosiarz

    > 2. zarosla, krzewy, drzewa samosiejki - bardzo geste

    markowy sekator o długich ramionach (ok.70 cm) - ciąć przy samej
    ziemi; takim narzędziem można pokonać samosiejki do ok. 5 cm średnicy
    pnia

    > 3. kilka uslych drzew i polamanych

    tylko piła mechaniczna; można i ręczną albo siekierą.

    Piszę to jako doświadczona w porządkowaniu ok.15 arów. Miałam do
    pomocy
    czasem panów (koszenie), ale w większości cięcie robiłam wespół z
    przyjaciółką.
    Przyznam szczerze, że najwięcej roboty wykonałam przy pomocy sekatora.
    Po 3-4 dniach pracy musiałam zawozić do ostrzenia, bo wśród samosiejek
    były dęby i tarnina - okrutnie twarde.

    I nie zapomnij o solidnych rękawicach!

    Pozdrawiam i życzę powodzenia

    mal

  • 5. Data: 2009-06-22 17:53:20
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    Pozdrawiam
> [...]

    Faktycznie chętnie usunalbym je gruntownie niestety sa to zarosla i
    jak spryskam wszystko pewnie usmierce inne rzeczy, np. drzewa a tego

    Roundup w zetknięciu z ziemią rozkłada się - działa jedynie przez liście.
    Wystarczy kupić opryskiwacz Neptun 15 firmy Kwazar wraz z osłoną
    herbicydową. Dzięki temu będzie można spryskać niechciane roślinym
    minimalizując opryskiwanie tych, które powinny pozostać.
    http://www.sklep.ewexim.pl/neptun-15l-p-16.html
    http://www.sklep.ewexim.pl/oslona-herbicydowa-p-67.h
    tml

  • 6. Data: 2009-06-22 18:29:39
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    Dy pisze:
    > Chciałbym uporzadkowac zarosnieta dzialke i pousuwac duzo zaosli:
    > 1. trawy wysokie (przerosniete pokrzywami, ostem itp. z grubymi
    > lodygami) i grube,
    Kosa spalinowa. Kupić albo pożyczyć. Kosa ma zazwyczaj metalowy nóż. Na
    co dzień można zakładać żyłkę i wykorzystywać jako podkaszarkę przy
    murkach itp miejscach.

    > 2. zarosla, krzewy, drzewa samosiejki - bardzo geste
    Ciągnik Ursus z łańcuchem ew inny ciągnik z łańcuchem :o)
    Np brzozy jak wytniesz to odrosną.
    Ew spychacz.

    > 3. kilka uslych drzew i polamanych
    Jak uschnięte to piła.

    BR
    Igus'

  • 7. Data: 2009-06-22 21:08:24
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >Kosiarka raczej tego nie wezmie a pila traw nie bede kosil. Zreszta
    >kosiarki zwlaszcza mocne nie bardzo chcialbym teraz kupowac.

    W Casto sa kosy spalinowe za 350zł. Zamiast zyłki zakładasz metalowy nóz(w
    komplecie) i kosisz.
    Punk 1 i 2 tym pokonasz, punkt 3 to siekiera

    Kris

  • 8. Data: 2009-06-23 04:14:04
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    > komplecie) i kosisz.
    > Punk 1 i 2 tym pokonasz, punkt 3 to siekiera

    To może przemysle.

    Pozdrawiam
    Dy

    Taki nożyk urwiesz na "bele" korzeniu, razem z głowicą.

  • 9. Data: 2009-06-23 04:20:19
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    >
    > Pozdrawiam
    > Dy
    >
    > Taki nożyk urwiesz na "bele" korzeniu, razem z głowicą.

    Ma wymienne głowice i zapas mocy dzięki czemu nie uszarpiesz się,
    powiesisz sobie na uprzęży i do przodu - to optymalne rozwiązanie nie tylko
    do czyszczenia terenu, ale też do jego utrzymania w kulturze. Zwłaszcza, że
    planujesz budowę. Radzę pojechać do dealera sprzetu, tylko nie daj się
    zbajerować - będą ci chcieli wcisnąć sprzęt jaki mają w magazynie - słabszy
    i tańszy. Tam sobie obejrzyj sprzęt FS550 lub ostatecznie FS500. Jeżeli
    teren bardzo nierówny lub na zboczu to plecakową FR350 - mniejsza i słabsza,
    wał Bowdena szybciej się zużywa, ale można się wyrabiać na muldach.
    Dobra maszyna i czas poświęcony na pracę znacznie ci skróci. Do pocięcia
    pni wystarczy mała piła spalinówka lub elektryczna (tania) o długości
    prowadnicy ~35cm - taką łatwo okrzesywać pnie z konarów i ciąć je na polana
    do wędzarki (bo szkoda spalić zadymiając teren bez pożytku). :-)))
    Szkoda tylko, że nie piszesz, jaki teren masz - stan powierzchni,
    nachylenie, obszar. Bo być może przydałaby ci się kosiarka do chaszczy -
    Adela:
    http://www.hortmasz.com.pl/specjalistyczne.php4

  • 10. Data: 2009-06-23 04:29:06
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Orócz mechanicznych zawsze przydają się ręczne narzędzia:

    Tobie przydałaby się kosa leśna:
    http://www.kosy.eu/strona.php?grupa=14
    maczeta nr. 21:
    http://www.kosy.eu/strona.php?grupa=15
    tasak francuski dwustronny:
    http://www.kosy.eu/strona.php?grupa=11

    Kosisko i osprzęt także z tej wytwórni - szukaj w sklepach GS, albo dzwoń
    (mailuj) do wytwórcy.