  • 1. Data: 2009-06-17 21:05:43
    Temat: Czym się różni aerator od wertykulatora?
    Od: "JaWojownik" <J...@p...onet.pl>

    Czy ktoś kupił już takowy sprzęt i wie który się do czego nadaje? Bo jak
    czytam opisy i słucham sprzedawców to mam wrażenie że sami nie wiedzą.

  • 2. Data: 2009-06-17 21:52:40
    Temat: Re: Czym się różni aerator od wertykulatora?
    Od: "johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik "JaWojownik" walczy ze sprzedawcami:
    > Czy ktoś kupił już takowy sprzęt i wie który się do czego nadaje? Bo jak
    > czytam opisy i słucham sprzedawców to mam wrażenie że sami nie wiedzą.

    Ja mam takie ustrojstwo z dwoma wymiennymi wałkami. Jeden - aerator - ma
    giętkie, pazurki, drugi-wertykulator - sztywne. Aeratora używam raz wiosną,
    gdy trzeba z trawy usunąć jakieś źdzbła pognite przez zimę -słowem wygrabić
    porządnie trawnik. Wertykulatora nie używam bo i po co ;-)

    Zdroofka Johnny

  • 3. Data: 2009-06-18 12:59:04
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > Czy ktoś kupił już takowy sprzęt i wie który się do czego nadaje? Bo jak
    > czytam opisy i słucham sprzedawców to mam wrażenie że sami nie wiedzą.
    Aerator służy do napowietrzania gleby. Są różne metody aeracji :
    -nakłuwanie (spiking) - niestety zagęszcza grunt , nadaje się do luźnych
    podłoży
    -rurkowa (core, plug) - najlepsza, rozluźnia grunt, zazwyczaj na głebokość
    3"-9", aktywizuje rozkład filcu i 'miesza' warstwy gleby
    -nacinanie (vertical mowing) czyli wertykulacja - płytka, mało trwały zabieg
    ale pobudza korzenie trawy do krzewienia

    Wałek dołączany do aeratorów 2w1, taki z drutami to urządzenie do grabienia
    mechanicznego (power raking).

    I stąd te wszystkie nieporozumienia.

    Pzdr.
    Adam

  • 4. Data: 2009-06-18 17:54:12
    Od: "atman" <r...@w...pl>

    Użytkownik "johnny" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiosną, gdy trzeba z trawy usunąć jakieś źdzbła pognite przez zimę -słowem
    > wygrabić porządnie trawnik. Wertykulatora nie używam bo i po co ;-)

    Kurde. A ja odwrotnie.
    Wiosną `kroję` trawnik tymi sztywnymi zębami coby po zimie
    nie tylko wygrabił ale poprzecinał korzenie trawy.
    Tego wałka z giętkimi pazurkami jeszcze nie zakładałem
    ale wygląda mi to na elektryczne grabie.
    Mam akurat parę metrów pochalapalej zaprawą trawy to zbadam co i jak.
    Ale te druciane pazurki to na według mnie ani areator ani wertykularor
    a raczej porządne grabie.

  • 5. Data: 2009-06-18 18:36:46
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "atman" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Mam akurat parę metrów pochalapalej zaprawą trawy to zbadam co i jak.
    > Ale te druciane pazurki to na według mnie ani areator ani wertykularor

    Do wyczesywania mchu.