  • 1. Data: 2010-01-20 19:20:19
    Temat: Nawadnianie, podlewanie woda z jeziora?
    Od: "Wesoly" <t...@i...pl>

    Witam!
    Mam dzialke graniczaca z jeziorkiem. Na dzialce chcialbym posadzic duuuzo
    zieleni (kwiatow, krzakow, drzewek) oraz zrobic oczko wodne na srodku
    dzialki. Jak najlepiej rozwiazac sprawe z podlewaniem terenu oraz wymiana
    wody w oczku? Chcialbym by proces podlewania byl automatyczny. Dzialka
    znajduje sie 2,5m powyzej poziomu wody w jeziorze.

    Dziekuje!

  • 2. Data: 2010-01-20 20:33:23
    Temat: Re: Nawadnianie, podlewanie woda z jeziora?
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    Wesoly pisze:
> [...]
    > wody w oczku? Chcialbym by proces podlewania byl automatyczny. Dzialka
    > znajduje sie 2,5m powyzej poziomu wody w jeziorze.

    Zapytaj w urzędzie gminy.
    ;-)
    --
    pozdr. Jerzy

  • 3. Data: 2010-01-20 22:25:30
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Zapytaj w urzędzie gminy.
    > ;-)

    O co?
    Skryba

  • 4. Data: 2010-01-21 08:24:00
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Wesoly" <t...@i...pl> writes:

> [...]
    > wody w oczku? Chcialbym by proces podlewania byl automatyczny. Dzialka
    > znajduje sie 2,5m powyzej poziomu wody w jeziorze.

    W ramach rozwoju wolnosci jednostki od 2002 pobor wody z jeziora
    wymagha zezwolenia.

    MJ

  • 5. Data: 2010-01-28 07:58:04
    Od: Miecho_I <m...@g...com>

    On 21 Sty, 09:24, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > W ramach rozwoju wolnosci jednostki od 2002 pobor wody z jeziora
    > wymagha zezwolenia.
    >
    >   MJ

    1° Obojętnie czy pobór czy spuszczanie wody do cieków wodnych, rowów
    melioracyjnych i innych zbiorników należy zgłosić nawet jeżeli to jest
    woda deszczowa. Jeden telefon "życzliwego" sąsiada i ciężko się
    wytłumaczyć co tak na prawdę tam płynęło i w która stronę (niestety
    znam z doświadczenia).

    2° Nawadnianie z takiego zbiornika wiąże się z zamontowaniem pompy
    która jest w stanie wytworzyć ciśnienie ok 3,5-4,5 atm na 1" wylocie i
    wydajności ok 100l/min, a także należy zamontować filtr dyskowy
    minimum 140Mesh o takim samym przepływie.

    Miecho

  • 6. Data: 2010-02-02 12:43:43
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > W ramach rozwoju wolnosci jednostki od 2002 pobor wody z jeziora
    > wymagha zezwolenia.
    >
    > MJ

    Jeżeli faktycznie trzeba zezwolenia, to można wykopać/wywiercić studnie
    na swojej działce, poziom wody będzie pewnie zbliżony do wysokości
    lustra wody w jeziorze więc kopania niewiele, a taka studnia wymaga
    jedynie zgłoszenia (są ograniczenia w ilości pobieranej wody).

    Pozdrawiam
    Rafał