  • 1. Data: 2011-05-20 21:54:50
    Temat: Nowa podłoga - aby było cieplej - stara chałupa :)
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Hej, witajcie,

    Jak dobrze pójdzie, to namówię żonkę na spędzenie kolejnej
    zimy "na wsi". Bo po tej zimie chciała już wracać do
    cywilizacji... ale dzieciaki coraz starsze, więc już nieco
    lżej (synek skończył 3 latka, córcia skończy w sierpniu 2)

    Chciałbym jednak choć jeden pokój (25 m2)
    nieco do tej zimy przygotować - w chałupie najbardziej dokuczliwe
    zimno nie wchodzi do domu przez okna, ani przez nieocieplone
    100 letnie ściany z cegły, ale właśnie ciągnie mrozem od podłóg.

    Podłoga wygląda mniej więcej tak... piach... na piachu legary,
    na legarach bite dechy - i to wszystko.

    Wiem, że powinno się zrobić mniej więcej tak.

    1. Zerwać podłogę.
    2. Wylać chudziak.
    3. Ułożyć styropian.
    4. Wylać podłogę / posadzkę.

    Ale to schnięcie betonu trochę trwa, a że chałupa mała,
    to nie bardzo mogę pozwolić sobie na długie wyeliminowanie tego
    pokoju z użycia. Więc chciałem ten proces skrócić następująco.

    1. Zerwać podłogę
    2. Zagrabić, wyrównać, ubić piach który jest tuż pod podłogą.
    3. Ułożyć styropian (na piachu - da się ? )
    4. Wylać podłogę.

    A może inne pomysły ? Jak byście podeszli do tematu ?

    Pozdrawiam,
    Aleksander

  • 2. Data: 2011-05-21 08:11:20
    Temat: Re: Nowa podłoga - aby było cieplej - stara chałupa :)
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On May 20, 11:54 pm, "Aleksander" <f...@f...fake> wrote:
> [...]
    > 3. Ułożyć styropian (na piachu - da się ? )
    > 4. Wylać podłogę.
    >
    > A może inne pomysły ? Jak byście podeszli do tematu ?

    Zrob normalnie.
    Na ten czas wynies rodzine gdzies indziej.
    Nie ma sensu cudowac. Takie jest moje zdanie.
    Calosc zajmie ci 4-6 tygodni. W tym czasie zrobisz sobie jeszcze
    jakies malowanie itp. A podloga bedzie naprawde ciepla.

    Chyba ze powybierasz co jest do wybrania, polozysz folie, styro i nowa
    drewniana podloge na legarach tak zeby nie wialo spod niej. Czyli pod
    deski dasz osb czy sklejke (cienka zeby nie bylo konwekcji).
    Tak bedzie szybciej, i dosyc cieplo.

  • 3. Data: 2011-05-21 08:19:07
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

    > Wiem, że powinno się zrobić mniej więcej tak.
    >
    > 1. Zerwać podłogę.
    > 2. Wylać chudziak.
    > 3. Ułożyć styropian.
    > 4. Wylać podłogę / posadzkę.

    Powinno być tak z niewielką poprawką:

    1. Zerwać podłogę.
    2. Wylać chudziak.
    3. Położyć nową instalację elektryczną i wodną (jeżeli są takie przewidziane
    w pomieszczeniu)
    4. Zabezpieczyć instalacje zaprawą.
    5. Ułożyć folię
    6. Ułożyć styropian.
    7. Położyć ogrzewanie podłogowe lub rury do grzejników (niektórzy dopiero
    tutaj układają instalacje wodne).
    8. Wylać podłogę / posadzkę.

  • 4. Data: 2011-05-22 10:26:10
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Alexy" <a...@o...com.pl>

> [...]
    > 6. Ułożyć styropian.
    > 7. Położyć ogrzewanie podłogowe lub rury do grzejników (niektórzy dopiero

    A on chciał ocieplić podłogę tylko

  • 5. Data: 2011-05-22 10:42:31
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    >>> 2. Wylać chudziak.
    >>> 3. Ułożyć styropian.

    > A on chciał ocieplić podłogę tylko

    No to tylko położyć gruby dywan :)
    Teraz poważniej.
    Zrywając podłogę i robiąc wylewki dobrze jest to zrobić raz, a dobrze, aby
    nie wracać do tematu do końca swojego życia.
    W tak starych budynkach zazwyczaj i instalacje nadają się do wymiany. Po co
    więc pruć kiedyś całe ściany skoro wszelkie instalacje można połozyć w
    podłodze? Dwa razy robić remont? Toż to jest marnowanie czasu i pieniędzy.

  • 6. Data: 2011-05-22 12:07:16
    Od: "andy" <k...@o...pl>

> [...]

    > 3. Ułożyć styropian (na piachu - da się ? )

    > 4. Wylać podłogę.

    > A może inne pomysły ? Jak byście podeszli do tematu ?

    A może ocieplenie z keramzytu?
    http://www.pustaki.com/index.php?option=com_content&
    task=view&id=75&Itemid=64

    http://www.google.pl/#hl=pl&source=hp&biw=800&bih=48
    3&q=ocieplenie+pod%C5%82ogi
    +keramzytem&oq=ocieplenie+pod%C5%82ogi+ker&aq=0&aqi=
    g1&aql=&gs_sm=c&gs_upl=7861l
    17367l0l22l22l0l8l8l0l437l3493l0.3.5.4.1&bav=on.2,or
    .r_gc.r_pw.&fp=56bcf0315f0ab
    1fb

    andy

  • 7. Data: 2011-05-22 19:12:34
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-22 14:07, andy pisze:

    > A może ocieplenie z keramzytu?
    > http://www.pustaki.com/index.php?option=com_content&
    task=view&id=75&Itemid=64

    Ale to nie eliminuje konieczności wylania posadzek. A to właśnie
    posadzek i wody chciał uniknąć pytek.

    M.

  • 8. Data: 2011-05-22 19:55:29
    Od: "andy" <k...@o...pl>

    option=com_content&task=view&id=75&Itemid=64

    > Ale to nie eliminuje konieczności wylania posadzek. A to właśnie

    > posadzek i wody chciał uniknąć pytek.

    > M.

    Przeczytaj post pytającego do końca.

[...]

    Nie wyobrażam sobie,aby ryzykował położenie np.płyt OSB nawet specjalnie
    impregnowanych zamiast wylewki.
    andy
    andy

  • 9. Data: 2011-05-22 20:31:29
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-22 21:55, andy pisze:

    > option=com_content&task=view&id=75&Itemid=64

    > Przeczytaj post pytającego do końca.

    Fakt, jeden beton mniej.

    M.

  • 10. Data: 2011-05-22 21:39:54
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Fakt, jeden beton mniej.

    I aż jeden dzień dłużej, bo aż tyle będzie trwać wiązanie chudziaka. :)