  • 1. Data: 2011-05-21 19:16:05
    Temat: jaki przekroj kabla ?
    Od: "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl>

    witam. jaki zastosowac przekroj kabla ziemnego do zasilania domu
    jednorodzinnego - w warunkach mam 14kW/25A, odleglosc domu od rozdzielki z
    licznikiem ok.160m.
    czy 25^2 YAKY wystarczy?

    pozdrawienia ..:Maniek:.. gg:841630
    American dream 3,5V6 + 3,8V6=7300ccm w garazu :-)

  • 2. Data: 2011-05-21 19:38:28
    Temat: Re: jaki przekroj kabla ?
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > witam. jaki zastosowac przekroj kabla ziemnego do zasilania domu
    > jednorodzinnego - w warunkach mam 14kW/25A, odleglosc domu od rozdzielki z
    > licznikiem ok.160m.
    > czy 25^2 YAKY wystarczy?

    spadek napięcia dla 25mm2 jakies 10V, dla YAKY 4x35 jakies 7V. Liczone to jest dla
    maksymalnego obciążenia - niby ok. Ale jesli masz silniki to one mają duży prąd
    rozruchu (znacznie wiecej niz twoje 25A) i wtedy moze być efekt przysiadu napięcia.
    Jesli nie ma silników np hydrofor to jest ok.

    b.

  • 3. Data: 2011-05-22 21:17:01
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik ..:maniek:.. napisał:
    > witam. jaki zastosowac przekroj kabla ziemnego do zasilania domu
    > jednorodzinnego - w warunkach mam 14kW/25A, odleglosc domu od rozdzielki z
    > licznikiem ok.160m.
    > czy 25^2 YAKY wystarczy?

    Ziemnego? W gruncie kabel 1.5 mm^2 ma obciążalność rzędu 29A (grunt
    dobrze odprowadza ciepło). Najcieńszy z przystosowanych do układania w
    gruncie będzie zapewne dużo za gruby - nadmiaru ci zostanie a zostanie.
    Chyba że masz w planach istotne zwiększenie mocy pobieranej w
    najbliższym czasie.

  • 4. Data: 2011-05-23 12:26:21
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4dd97d4f$0$2461

> [...]
    > będzie zapewne dużo za gruby - nadmiaru ci zostanie a zostanie. Chyba że
    > masz w planach istotne zwiększenie mocy pobieranej w najbliższym czasie.

    Sugerujesz, że powinien użyć jednak kabla o przekroju 1mm2 ? :)

  • 5. Data: 2011-05-23 12:34:47
    Od: tataglia <t...@g...pl>

    On 2011-05-22 23:17, "Dariusz K. Ładziak" wrote:

> [...]
    > gruncie będzie zapewne dużo za gruby - nadmiaru ci zostanie a zostanie.
    > Chyba że masz w planach istotne zwiększenie mocy pobieranej w

    Czy dając takie rady weźmiesz odpowiedzialność za życie człowieka ?
    Istnieje w tym przypadku duże prawdopodobieństwo braku ochrony
    przeciwporażeniowej jak również, że w przypadku jakiegoś zwarcia
    człowiekowi się chata spali.

    t.

  • 6. Data: 2011-05-23 13:29:18
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 21-05-2011 o 21:16:05 ..:maniek:.. <m...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > witam. jaki zastosowac przekroj kabla ziemnego do zasilania domu
    > jednorodzinnego - w warunkach mam 14kW/25A, odleglosc domu od rozdzielki
    > licznikiem ok.160m.
    > czy 25^2 YAKY wystarczy?
    Ja mam tak samo jak ty 3 fazy 14KW i mam 4*10mm2,
    bo podobno taki jest najmniejszy jaki można dać
    na zasilaniu domu.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 7. Data: 2011-05-23 15:46:09
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    >Ziemnego? W gruncie kabel 1.5 mm^2 ma obciążalność rzędu 29A (grunt

    kable i przewody dobiera sie nie tylko na obciążalność długotrwałą....

    b.

  • 8. Data: 2011-05-23 16:55:57
    Od: "Jacek B." <j...@p...onet.pl>

[...]

    Faktycznie taki mniej więcej będzie spadek napięcia przy 25A. Tym bym się
    jednak nie przejmował. O wiele gorsza jest asymetria napięciowa i prądowa.
    Budynek na 14kW powinien mieć bardzo dobrze przemyślane obwody tak by
    obciążenie faz było możliwie równomierne. W przeciwnym wypadku rośnie
    prądowe obciążenie PEN (N).

  • 9. Data: 2011-05-23 16:57:51
    Od: "Jacek B." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > witam. jaki zastosowac przekroj kabla ziemnego do zasilania domu
    > jednorodzinnego - w warunkach mam 14kW/25A, odleglosc domu od rozdzielki z

    Różnica w cenie aluminiowego kabla YAKY 25 a 35 jest niewielka. Kup YAKY
    35mm^2 i na lata śpij spokojnie.

  • 10. Data: 2011-05-23 16:58:55
    Od: "Jacek B." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4dd97d4f$0$2461$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

    To są WLZty a nie zasilenie bramy wjazdowej.