  • 61. Data: 2015-01-01 14:40:50
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 1 stycznia 2015 11:52:35 UTC+1 użytkownik Winiecki napisał:
    > Win.: Banki są pod kontrolą władzy demokratycznie wybranej.

    buahahaha, i nasz tutejszy ubecki układ też :)

    > Partia Franciszka jest kontrolowana tylko przez Watykan
    > i jest państwem w państwie.

    zgoda - to nie jest instytucja demokratyczna. Tu sie zasad nie nie głosuje.

    > ===========================
    > Bud.: Czy bank zawłaszcza przestrzen publiczną?
    > ============================
    > Win.: Tak, zawłaszcza - dla dobra publicznego.
    > Partia Franciszka zawłaszcza przestrzeń publiczną dla swojego dobra,
    > tylko i wyłącznie.

    To jest generalnie jakas brednia - to że krzyż wisi to przestrzen jest zawlaszczona?
    Chyba nie rozumiesz tego słowa.
    Ale zauważ ze zasady dekalogu (pomijając pierwsze 2 dotyczące boga) opisują takie
    zasady życia społecznego które społeczenstwu sie po prostu opłacają. Jesli wychowasz
    społeczenstwo tak by nie kradło nie trzeba bedzie poteznej kasy ładowac w ochronę
    mienia - ona nam zostanie na inne cele, chociazby podnoszenie komfortu.
    Zatem słuszne byłoby wsparcie kosciola w jego dzialaniach - a nie walka z nim.
    Chociazby kosztem mozliwosci wieszania symboli religijnych ktore cie tak boli.
    Gdybys przeliczył ile kasy mialbys extra (oszczednosci na ochronie, oknach
    włamaniowych itp) to moze sam bys krzyz powiesil :)

    > ============================
    > Bud.: Jestesmy w kraju, którego kultura oparta jest, czy tego chcesz czy nie, na
    tradycji chrzescijanskiej.
    > ==================================
    > Win.: Tradycja chrześcijańska nie może znaczyć dyktatura chrześcijańska.

    Zgoda. I nie jest. Czy zmusza cie ktos do praktyk katolickich? Znów nie rozumiesz
    słowa dyktatura.

    > ====================================
    > Bud.: Oczywiscie ze mozesz sie tego próbowac pozbyc - tylko co zostanie? Trzeba byc
    wyjątkowo naiwnym zeby sądzic ze w ideologiczna dziurę nie wejdzie nic innego - a do
    wyboru masz własciwie tylko lewactwo albo islam.
    > =======================================
    > Win.: Święta prawda. Rozsądni nie mówią o pozbyciu się.

    A co ty wiesz o tym co mówią rozsądni? :-)

    > Nie znam takiego, który wysuwa żądanie likwidacji partii Franciszka.

    Jasne...

    > Należy dążyć do tego, aby partia Franciszka przestała być partią polityczną,
    > bo dostarczanie narkotyku w połączeniu z polityką jest bardzo niebezpieczne
    > dla społeczeństwa, bo może prowadzić do dyktatury.

    Tobie sie pomylił wątek z opisem islamu. Tu wypisujesz kompletne bzdury. Jak chcesz
    oceniac ideologie rób to porównując do alternatyw. Zaraz sie okaze ze alternatywy są
    100x gorsze.
    Nikt nie mówi ze to co mamy jest idealne -być może jest tylko najlepsze z dostępnych?

    b.

  • 62. Data: 2015-01-01 15:08:15
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 1 stycznia 2015 13:15:56 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
    > Oczywiście jeśli przyrównasz to do terroru islamskiego, to właściwie
    > pikuś

    no to dobrze ze to zauwazasz, co dziecku chcesz tłumaczyc i jak wychowywac to twoja
    sprawa, ale to twoje dziecko jest inne od pozostałych, zatem to twoje zadanie je
    przygotowac do zycia.

    b.

  • 63. Data: 2015-01-01 15:10:25
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 1 stycznia 2015 13:33:41 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:
    > Jak by kościół odzyskał przywileje jakie miał w czasach inkwizycji to mogło by się
    okazać że radykalni islamiści to humaniści.

    zieeew, wysil sie i siegnij do zrodel historycznych zanim zaczniesz demagogie
    uprawiac.

    b.

  • 64. Data: 2015-01-01 15:17:36
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj a raczej żal dupę ściska
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 31 grudnia 2014 20:17:01 UTC+1 użytkownik hmk napisał:
    > No tak, niewiele mamy.
    > Te parę kości i trochę narzędzi powstało w czasie aktu stworzenia.
    > Nic więcej nie mamy poza strachem przed ortodoksyjnym islamem.
    > W tym zakresie oni mają ten sam pogląd.
    > Korzenie wspólne i proroków niektórych też wspólnych.
    > Zgoda buduje

    ja bym sobie z toba chetnie podyskutowal, ale niestety forma twojej wypowiedzi nie
    daje możliwosc zrozumienia, co chciałeś powiedzieć. Sprawe ułatwiłoby gybyś nie
    używał skrótów myslowych zrozumialych chyba jedynie dla ciebie, a za to stosował
    podmiot i orzeczenie.

    b.

  • 65. Data: 2015-01-01 15:20:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    Ot to Kogutekn jak zwykle celnie podsumował. Funkcjonariusze kościoła działają na
    jego szkodę i tego kościół powinien się najbardziej obawiać

  • 66. Data: 2015-01-01 15:29:34
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 1 stycznia 2015 15:10:26 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    się okazać że radykalni islamiści to humaniści.

    > zieeew, wysil sie i siegnij do zrodel historycznych zanim zaczniesz demagogie
    uprawiac.

    > b.

    Może dla Ciebie będzie lepiej żebym nie sięgał do źródeł historycznych opisujących
    holokausty jakie w przeszłości urządzali ludzie prowadzeni przez kościół z siedzibą w
    Watykanie. Trudno Ci będzie bronić humanizmu w kościele na bazie wymordowania
    tubylców na dużym kontynencie. Wolę uprawiać demagogię niż być ślepym jak kret.

  • 67. Data: 2015-01-01 16:03:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    Budyń fajnie jest dyskutować ale trzeba szerzej i bez emocji na pewne fakty spojrzeć

  • 68. Data: 2015-01-01 16:22:36
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
    >Budyń fajnie jest dyskutować ale trzeba szerzej i bez emocji na pewne fakty
    >spojrzeć

    no zgoda. Popatrz na kogutka -rzucil hasłem sławnej inkwizycji, miecz
    ateistów na kosciół a gdy mu zarzucilem ze to demagogia, juz nie mówi o
    inkwizycji, tylko szuka dalej. Pewnie zerknął w net i dostrzegł ze
    inkwizycja to słaby przykład. A moze wiedzial to juz wczesniej.
    I dalej - pewnych "jasnych i oswieconych" prawd ateistów niespecjalnie da
    sie obronic - coż mozna zrobic - tylko siegnac 500lat wstecz i cos tam
    wyciągnąć, prawdziwego lub nie a na pewno wymagającego znajomosci
    historycznego tła i realiów epoki dla trafnej oceny.
    Dyskutujemy o krzyżu w przestrzeni publicznej tu i teraz-co do tego ma
    inkwizycja?

    A tak nawiasem mówia -emocje w tych tematach zawsze sie wlaczają- wtedy ja
    zwykle koncze bo emocje to wyłączenie logiki,epitety itp. Nie dla mnie :)

    b.

  • 69. Data: 2015-01-01 16:28:02
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 1 stycznia 2015 15:08:15 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    sprawa, ale to twoje dziecko jest inne od pozostałych, zatem to twoje zadanie je

    Dlaczego dziecko nie chodzące na religię jest inne na przykład od dziecka nie
    chodzącego na zajęcia kółka teatralnego? Może dlatego ze prowadzący kółko teatralne
    nie pluje jadem na dzieci które nie biorą udziału z zajęciach. Pluć jadem można na
    wiele sposobów, nie koniecznie w tym celu trzeba używać słów kurwa i chuj. Małe
    dzieci mają ograniczoną zdolność rozróżniania zła i dobra. Jeśli dziecko na poziomie
    pierwszej albo drugiej klasy twierdzi że z jakiegoś powodu inne dziecko jest gorsze
    to samo tego nie wymyśliło, a że wymyślił za nie je ktoś dorosły. Kilkuletnie dzieci
    są całkowicie bezbronne przed indoktrynacją. Kościółkowi to wiedzą i uderzają w tych
    co się bronić nie mogą.

  • 70. Data: 2015-01-01 16:40:12
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 1 stycznia 2015 16:22:36 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    > zwykle koncze bo emocje to wyłączenie logiki,epitety itp. Nie dla mnie :)

    Daj jakieś przykłady że inkwizycja była dobra i spowodowała rozwój ludzkości. Polska
    na szczęście była poza głównym nurtem inkwizycji. Ale i tak zginęło tutaj za sprawą
    kościoła bardzo dużo ludzi.