  • 771. Data: 2015-01-12 22:37:24
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-12 o 20:41, masti pisze:

    > gdybyśmy mieli mięso zarzyuclibysmy świat konserwami. Ale nie mamy
    > blachy

    Hehehe - dobre.

    Pozdro.. TK

  • 772. Data: 2015-01-12 22:38:51
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-12 o 21:16, Kris pisze:
    > RWPG- Podzielili wszystkim równo: Rosji Węgiel Polsce Gówno

    Rewelacja.. :-DD

    Pozdro.. TK

  • 773. Data: 2015-01-12 22:39:24
    Od: ikka <i...@n...pl>

    W dniu 2015-01-03 o 14:41, Budyń pisze:

    > Wiesz, gdyby sie okazało ze Boga nie ma to mnie po smierci bedzie wszystko jedno -
    ale gdyby jednak był -ty po swojej będziesz miał wyjątkowo głupią minę...

    > b.

    uważaj, bo ci zapamięta, że ty w niego tylko tak na wszelki wypadek
    wierzysz :)

    --
    "Until your god pays taxes he has no say in my goverment"

  • 774. Data: 2015-01-12 22:41:12
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-12 o 16:41, Pete pisze:

    > W NBP. Na tzw. książeczkę walutową.
    >
    > Tak tak. Wtedy było lepiej ;)

    Dokladnie tak. Wspomne tylko, ze kurs byl gowniany. Wiec kupowalo sie
    tyle ile trzeba (byly jakies oficjalne minima waluty by wyjechac), a
    reszte u konika pod Pewexem. :-)

    Pozdro.. TK

  • 775. Data: 2015-01-12 22:42:11
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    www.polskaludowa.com/dokumenty/dokumenty_kartki.htm

    > Bez butów wtedy chodziłeś?

    Przyslugiwala jedna para na rok. Ale czad... :-)

    Pozdro.. TK

  • 776. Data: 2015-01-12 22:42:16
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 12 stycznia 2015 22:36:32 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]
    do rozwoju gospodarczego. Odgórnie ustalane na dziesięciolecia lat ceny nie
    likwidowały inflacji tylko przenosiły i kumulowały efekt inflacyjny. I to słusznie
    wywoływało protesty po kolejnych podwyżkach jakie ustalał rząd.

    > Dodam tylko, ze inflacja na poczatku lat dziewiecdziesiatych
    > przekraczala 1200%. To jest ponad 3% dziennie. To tak jakby z kazdej
    > stowy ktos podbieral po trzy zeta dziennie. Takie to nam PRL zafundowal
    > Eldorado.
    >
    > Pozdro.. TK

    I wszystko się zgadza. Jak na zachodzie była inflacja wpisana w rozwój gospodarki a u
    nas nie to musieliśmy bardzo szybko to nadrobić. jak widać długoczasowo gospodarka
    rządzi się swoimi prawami niezależnymi od ustroju. Może dzięki tej galopującej
    inflacji dolar ma taki kurs jaki ma a nie 30 razy wyższy.

  • 777. Data: 2015-01-12 22:43:47
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-12 o 20:40, masti pisze:

    > powtarzasz się. Ale skoro nie znasz odpowiedzi to cóż

    Zna, ale nie wie jak sie wykrecic. :-)

    Pozdro.. TK

  • 778. Data: 2015-01-12 22:49:44
    Od: ikka <i...@n...pl>

    W dniu 2015-01-04 o 00:36, Maniek4 pisze:

    > Ja tam nie wiem Co Bog sobie planuje, ale jak chcesz bardziej naukowo to
    > powiedz nam jak powstal wszechswiat?
    >
    > Pozdro.. TK

    to, że nie wiemy jak powstał wszechświat, nie jest jeszcze dowodem
    na to, że stworzył go katolicki bóg :)

    --
    "Until your god pays taxes he has no say in my goverment"

  • 779. Data: 2015-01-12 23:04:34
    Od: ikka <i...@n...pl>

    W dniu 2015-01-04 o 23:32, Maniek4 pisze:

    > I ja mam to oceniac? W zyciu nie wezme nic za pewnik tylko dlatego, ze
    > ktos tak mowi. A jesli to prawda to sa jeszcze sady. Na gangsterow jest
    > jeszcze prawo stanowione na ziemi.

    > Narazie nikt nie udowodnil, ze to bzdety. Probowalem naukowo, ale
    > chetnych brak. Ciagle tylko inkwizycja, podatki i krzyz w sejmie. Niech
    > ktos mi wreszcie pokaze, ze Boga nie ma.
    >
    > Pozdro.. TK

    ale po co ktoś miałby ci to pokazywać? każdy sam sobie wybiera bajkę, z
    którą idzie przez życie. Ty wybrałeś akurat tę, bo właśnie ta była ci
    od małego opowiadana. Bo ci odpowiada. Bo cokolwiek. To nieważne.
    Mnie nie przeszkadza to, w co wierzysz.
    Przeszkadza mi religia w szkole w środku lekcji i kasa z moich podatków
    trwoniona na religijne fanaberie.

    tak naprawdę nie ma żadnego znaczenia czy twój bóg istnieje czy też
    nie. On po prostu nie działa :)

    --
    "Until your god pays taxes he has no say in my goverment"

  • 780. Data: 2015-01-12 23:04:38
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 12 stycznia 2015 22:43:45 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Zna, ale nie wie jak sie wykrecic. :-)
    >
    > Pozdro.. TK

    Nie mam się z czego wykręcać. Osoba fizyczna nie mogła kupić od państwa dolarów w
    cenie urzędowej w nieograniczonych ilości. Teraz też od państwa osoba fizyczna nie
    może kupić dolarów w nieograniczonej ilości. Wtedy było że PRL nie miał dolarów.
    Sprzedali węgla za miliard dolców to wagon z pieniędzmi nie jechał do Polski.
    Sprzedali za miliard węgla to mogli kupić kauczuk i jeszcze coś. Jak by nie sprzedali
    to by nie kupili jeśli by nie dostali kredytu w dolarach. Jak teraz Polska ma jakąś
    rezerwę walutową to ona jest w formie zapisu w jakimś banku a nie banknotów. A debil
    masti przypierdala się i pyta gdzie mógł kupić dolary po 20 złotych jak u koni buły
    po stówie. Stówa za dolara była ceną rynkową. A 20 była do rozliczeń importu i
    eksportu. Jedna cena z drugą miała tyle wspólnego co barwa na kurierze z kurwą na
    barierze.