  • 61. Data: 2011-09-18 13:44:57
    Temat: Re: Obliczenia cieplne
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:ac55f6ca-e928-4c40-a4e7-aea757f07f73@et6g2000vb
    b.googlegroups.com...

    > Tak :) Parametry toprocka czyli lambda 0,035.

    Wow, ale to chyba trudne do wykonania bedzie.:-)) Nie chce mi sie liczyc,
    czy to w ogole sie oplaca.

    Pozdro.. TK

  • 62. Data: 2011-09-18 13:53:09
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >zuzywa 105W/K czyli dla mrozu -20 potrzebuję 4,2kW
    >

    >a teraz to samo tylko:
    >podłoga 10cm styro
    >sciany 15cm styro
    >dach 30cm wełna
    >okna 1,1
    >wentylacja grawitacyjna
    >
    >zuzywa 195W/K czyli dla mrozu -20 potrzebuję 7,8kW

    Nie za wielka ta roznica wyszla w porownaniu do poprzednich 20cm welny i
    zuzycia 8,2kW.
    Gdyby Ci sie chcialo to sprawdz co ma najwiekszy udzial w roznicy. Czy
    czasem wentylacja nie zawyza nam wyniku?

    Pozdro.. TK

  • 63. Data: 2011-09-18 15:03:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Wrz, 15:53, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

> [...]
    > Gdyby Ci sie chcialo to sprawdz co ma najwiekszy udzial w roznicy. Czy
    > czasem wentylacja nie zawyza nam wyniku?

    8,2kW to nie zuzycie a zapotrzebowanie szczytowe - przez wiekszosc
    sezonu masz jednak wyzsze temperatury, a przy slabszym ociepleniu
    ciepelko ucieka.. Fakt ze to jest powiazane ze soba ale nie idzie to
    tak do konca liniowo :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 64. Data: 2011-09-18 18:46:22
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > 8,2kW to nie zuzycie a zapotrzebowanie

    Masz racje, zapotrzebowanie. Od strony kosztowej to zuzycie, wiec prawie to
    samo. :-)

    A no.

    Pozdro.. TK