  • 11. Data: 2011-09-18 18:50:37
    Temat: Re: Obliczenia cieplne - ver. 1.2
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:962d3a84-6ba5-4c8b-b7a5-d30ea54bdc6f@bl1g2000vb
    b.googlegroups.com...
    On 18 Wrz, 13:53, Budyń <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    > wiedzielibyśmy jak bardzo uproszczone jest moje liczenie.

    >Wprowadzilem plus minus i wyszlo mi zuzycie 18979 kWh i moc szczytowa
    >6,1kW. Czyli o jakies 5 tys kWh gorzej niz policzyl OZC (a on wyliczyl
    >na bank dobrze). Mysle ze przede wszystkim nie bierzesz pod uwage
    >zyskow slonecznych ktorych OZC wyliczyl na 4342kWh czyli mniejwiecej
    >tyle ile wyniosl blad tego arkusza :) Wogole straty przez okna mam
    >4710kWh, a zyski 4342kWh, wiec mit o tym jakoby ocieplanie sciany nie
    >mialo sensu, bo cieplo ucieknie oknem zostaje obalony.

    Zaden tam mit. Zrob sobie okna od polnocy to sie okaze. :-))

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2011-09-18 19:05:02
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    .googlegroups.com...
    >A wlasnie wydaje mi sie ze ta temperatura w sezonie jest troche z
    >czapy wzieta, +5st? Srednioroczna jest 7-8, a zimowa chyba kolo -5st,
    >wiec zero wydaje mi sie tu odpowiednie :) Przy moich danych go nie
    >zmienialem.

    dla stacji meteorologicznej wrocław-strachowice średnia zimowa wychodzi około
    5stopni. Troche na to wpływ ma na kiedy uznamy początek i koniec sezonu grzewczego.

    Jeśli za kryterium ogrzewania uznać ze temperatura średnia dobowa ma być trwale
    ponizej 15 stopni to:
    w sezonie 2005/2006, gdy zima była ostra okres grzewczy trwał 265 dni od 18-9-2005
    do 9-06-2006 i srednia wyszła 4,5 stopnia
    w sezonie 2006/2007 zima łagodna okres grzewczy trwał 222 dni od 3-10-2006 do
    12-05-2007 i srednia wyszła 6,9 stopnia

    dla ciekawosci - średnioroczna temperatura 2007 wychodzi 10,2

    b.

  • 13. Data: 2011-09-18 19:07:55
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    Budyń wrote:
> [...]
    >
    > Adam, gdyby ci sie chciało wprowadzic swój budynek do tego arkusza to
    > wiedzielibyśmy jak bardzo uproszczone jest moje liczenie.

    Wg tego arkusza dając wełnę o współczynniku o 0,05 gorszym tracę ok 60 PLN
    /sezon dla moich danych. Dając druga warstwę wełny tylko 5 a nie 10 cm trace
    jakieć 100 PLN/ sezon.
    Nie opłaci mi się ocieplać :)

  • 14. Data: 2011-09-19 05:22:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:
> [...]
    >
    > Adam, gdyby ci sie chciało wprowadzic swój budynek do tego arkusza to
    > wiedzielibyśmy jak bardzo uproszczone jest moje liczenie.

    reasumując tego typu uproszczone obliczenia nie mają większego sensu, a jak
    już program dopracujesz to napiszesz nowe OZC. :)

  • 15. Data: 2011-09-19 05:52:42
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > reasumując tego typu uproszczone obliczenia nie mają większego sensu, a
    > jak już program dopracujesz to napiszesz nowe OZC. :)

    chyba masz rację... :-)
    domowym sposobem to i na kartce z ołówkiem w ręku też się policzy, i
    może nawet dokładniej, bo się uwzględni wszystko, co akurat przyjdzie do
    głowy, a nie tylko to, co autor arkusza uwzględnił...

  • 16. Data: 2011-09-19 06:15:07
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > reasumując tego typu uproszczone obliczenia nie mają większego sensu, a jak
    > już program dopracujesz to napiszesz nowe OZC. :)

    dla skomplikowanych budynków - owszem, bład moze byc za duży. Ale dla prostych będzie
    niewielki. I tez nie po to on jest zeby wyliczyć dokładnie koszty ogrzewania a
    pokazac jak one sie zmieniają w zależnosci od termoizolacji.

    b.

  • 17. Data: 2011-09-19 07:35:56
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Czy ja dobrze liczę? Włożenie dodatkowych centymetrów styro na ścianę prawie
    wogóle nie powoduje zysku, a dołożenie 5-10 na podłogę daje olbrzymie
    oszczędności. czy jest ok?

    Podobnie zastąpienie silki betonem komórkowym- duża oszczędność, rozumiem
    lepszą izolacyjność, ale przy 15 styro na sciane to ma aż takie znaczenie?

    MS

  • 18. Data: 2011-09-19 08:00:04
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 19 Wrz, 09:35, "Maciej S." <m...@c...pl> wrote:
    > Czy ja dobrze liczę? Włożenie dodatkowych centymetrów styro na ścianę prawie
    > wogóle nie powoduje zysku, a dołożenie 5-10 na podłogę daje olbrzymie
    > oszczędności. czy jest ok?

    Nie. Chyba tez cos zle liczysz :) Moze zle jednostki ? Budyn wszystko
    w metrach podaje wiec 5cm to 0,05 a nie 5 ?
    pozdr.

    --
    Adam

  • 19. Data: 2011-09-19 13:42:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:

> [...]
    > prostych będzie niewielki. I tez nie po to on jest zeby wyliczyć
    > dokładnie koszty ogrzewania a pokazac jak one sie zmieniają w

    na razie wychodzi, że błędy sa olbrzymie :)

    im lepsza izolacja tym bardziej w ogólnym bilansie dają czadu niuanse.

    w moim domu z ozc wychodzi ok 7 kW dla -20 st znaczeni zaczynają mieć
    drobne sprawy.

    z prtaktyki wychodzi że to 7kW było trochę zawyżone.

  • 20. Data: 2011-09-19 13:58:54
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > na razie wychodzi, że błędy sa olbrzymie :)

    wbiłes swoje dane do arkusza? co ci wyszło? bo nie wiem co to znaczy olbrzymie :)

    b.