  • 1. Data: 2011-09-18 11:20:45
    Temat: Ogrodzenie problem
    Od: "Domator" <j...@g...pl>

    Jestem na etapie murowani słupków ogrodzeniowych kilka dołów głębokość
    około 50 cm(nie wiem czy nie za płytko ) wykopałem bez problemów ale w
    kilkunastu następnych natrafiłem na duże piaskowce takie po około 100 kg i
    po wykopaniu dwóch sztuk i zdemolowaniu podwórka na razie dałem sobie spokój
    ,najprawdopodobniej znajdowały się tam fundamenty starego domu jak sobie z
    tym poradzić jakaś wiertnica ?czy trzeba wszystko wykopać ? ,czy nawiercić
    otwory w piaskowcach i za zbroić ,wstawić krótszy słupek i zalać cementem
    ?,nie mam pojęcia ,słupki maja być do płotu ze sztachet .
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-09-18 20:09:02
    Temat: Re: Ogrodzenie problem
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2011-09-18 13:20, Domator pisze:
> [...]
    > i zalać cementem ?,nie mam pojęcia ,słupki maja być do płotu ze sztachet .

    szukasz firmy z młotem i Ci to załatwia za pare groszy

  • 3. Data: 2011-09-20 23:16:11
    Od: mehoweck <m...@g...com>

    On 18 Wrz, 13:20, "Domator" <j...@g...pl> wrote:
> [...]
    > otwory w piaskowcach i za zbroić ,wstawić krótszy słupek i  zalać cementem
    > ?,nie mam pojęcia ,słupki maja być do płotu ze sztachet .

    Metod jest bez liku.. zależy jak bardzo Ci się spieszy i jaki masz
    budżet.
    Możesz np. zaprosić koparkę z odpowienim zakończeniem roboczym - taki
    wielki udar :) lub przeciwnie.. możesz tak jak starożytni.. naciąć,
    wbić drewniany kołek i polewać wodą aż kamień pęknie. A możesz też
    próbować się zaprzyjaźnić z tymi kamieniami i w ogóle ich nie ruszać
    tylko wykorzystać. Jeśli porządnie siedzą w glebie to może warto
    rozważyć nawiercenie ich w 4 miejscach, wbicie prętów, połapanie
    prętów strzemionami i zalanie betonem. Albo jeszcze prościej: koniec
    rury stanowiącej słupek naciąć na krzyż, odgiąć powstałe w ten sposób
    skrzydełka każde w swoją stronę, rozklepać na płask, nawiercić i
    porządnymi śrubami przytwierdzić do piaskowca, a na koniec można zalać
    betonem do poziomu gruntu. Można tak wymyślać jeszcze i wymyślać :)

    PZDR
    Shaman

  • 4. Data: 2011-09-21 08:23:27
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]
    > otwory w piaskowcach i za zbroić ,wstawić krótszy słupek i  zalać cementem
    > ?,nie mam pojęcia ,słupki maja być do płotu ze sztachet .

    Jak te piaskowce duze i ladne to zapros koparke, wykop i sprzedaj :-)
    "Moj" koparkowy znalazl kiedys pod lasem kamien ktory z ledwoscia
    wykopal fadroma - z najwieksza mozliwa lyzka. Wazyl pare ton. Puscil
    go do Niemiec za pare tys eurasow. Niemcy sobie cenia duze kamienie ;)
    Moze trafisz na taki :D
    pozdr.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2011-09-21 18:33:42
    Od: "Domator" <j...@g...pl>

    Pożyczyłem młot duży i rozwaliłem te kamienie ,trochę się spociłem ale mi to
    dobrze zrobiło bo gruby jestem i poszło.
    Dziękuje za porady