  • 1. Data: 2009-05-10 21:28:34
    Temat: Ocena projektu + ocieplenie budynku
    Od: "Sebo z Bogdanca" <s...@o...eu-uu>

    Witam ponownie.

    Co sadzicie o tym projekcie?

    http://www.projekty24.com.pl/projekty/projekt,assa01
    ,rid,4804.html

    TECHNOLOGIA WYKONANIA:
    Dach - żelbetowy o układzie odwróconym, kryty żwirem
    Stropy - żelbetowe, prefabrykowane
    Ściany zewnętrzne - dwuwarstwowe: pustak ceramiczny + izolacja termiczna

    Zapotrzebowanie na ciepło - 22,2 GJ/rok
    Zapotrzebowanie na gaz - 777m3/rok
    Współczynnik przenikania ciepła ścian zewn. U=0,140W/m2K

    I teraz kilka pytan:
    1. Czy myslicie, ze 777m3/rok zapotrzebowania na gaz to liczba realna do
    uzyskania?
    2. Czy dom wybudowany z pustakow 36,5 cm wymaga jeszcze docieplenia czy juz
    nie?
    3. Jesli tak to czym docieplic?
    4. Dzialka jest w niedalekiej odleglosci od lasu.
    Czy gdyby dom zostal docieplony styropianem w takiej okolicy to czy istnieje
    duza szansa na to aby w styropian dostal sie grzyb i plesn?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-05-11 14:46:09
    Temat: Re: Ocena projektu + ocieplenie budynku
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Nie mogłes sobie wybrac innego koloru tego Porsche? Jakis taki
    malinowy.

    Ciekawy dom.
    Pozdrawiam
    Dy

  • 3. Data: 2009-05-11 15:36:24
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebo z Bogdanca" <s...@o...eu-uu> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy gdyby dom zostal docieplony styropianem w takiej okolicy to czy
    > istnieje duza szansa na to aby w styropian dostal sie grzyb i plesn?

    No w koncu ktos stawia "nie dworek"
    ;-)
    az milo popatrzec...
    BTW jestes pewnien ze WZ pozwalaja na taki dom?
    bylby to chyba ewenement na skale krajowa ;-)
    a nawiazujac do watku:
    1. jak nie bedzie -30 stopni przez cala zime i nie bedziesz grzal do 25
    stopni to powinno wystarczyc
    2. nie napisales z jakich pustakow... jakies warstwy tej sciany? jesli to
    bedzie tylko cos typu porotherh
    to bez ocieplenia (minimum 15 cm) U skacze ci do 0,33 W/m2K wiec zaponij o
    cieple przy tych 777m3 gazu
    3. welna lub styro, tansze lub drozsze... jak wolisz... jak dobrze zrobione,
    to obojetne co...
    4. niby jakim cudem? jak beda dobre izolacje poziome to nie ma prawa

    pozdrawiam
    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 4. Data: 2009-05-11 19:42:01
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    Sebo z Bogdanca pisze:
    > Witam ponownie.
    >
    > Co sadzicie o tym projekcie?
    >
    > http://www.projekty24.com.pl/projekty/projekt,assa01
    ,rid,4804.html
    1. Drogi w wykonaniu
    2. Orginalny w bryle
    3. Sprawdzi się dla kogoś kto ma bardzo specyficzne wymagania co do
    wykorzystania domu
    4. Sprawdzi się przy bardzo szczególnie położonej działce

    > I teraz kilka pytan:
    > 1. Czy myslicie, ze 777m3/rok zapotrzebowania na gaz to liczba realna do
    > uzyskania?
    Zależy jak wygląda położenie działki względem stron świata

    > 2. Czy dom wybudowany z pustakow 36,5 cm wymaga jeszcze docieplenia czy juz
    > nie?
    Zależy jakich pustaków

    > 3. Jesli tak to czym docieplic?
    Czym bądź - wełna, styropian ...

    > 4. Dzialka jest w niedalekiej odleglosci od lasu.
    > Czy gdyby dom zostal docieplony styropianem w takiej okolicy to czy istnieje
    > duza szansa na to aby w styropian dostal sie grzyb i plesn?
    Okolica tu nie ma nic do rzeczy, liczy się odległość od tego lasu, a
    przede wszystkim wykonanie.

    BR
    Igus'

  • 5. Data: 2009-05-12 12:53:01
    Od: "Sebo z Bogdanca" <s...@o...eu-uu>

    Użytkownik "HANA" napisał w wiadomości

    > No w koncu ktos stawia "nie dworek"
    > ;-)
    > az milo popatrzec...
    > BTW jestes pewnien ze WZ pozwalaja na taki dom?

    Dzieki za odpowiedz i namiary, ktore wyslales mi na priv.
    Ja nie z tych co dworki potrzebuja ;-)

    Dzownilem do urzedu i WZ to:
    do 3 kondygnacji
    do 30% powierzchni dzialki
    linia zabudowy 5 m od ulicy
    wymagany nadzor archeologiczny

    tak wiec nie jest zle.

    Ten projekt, ktory tu zapodalem to ostatecznosc jesli nie znajde taniego
    architekta...

> [...]
    > stopni to powinno wystarczyc

    > 2. nie napisales z jakich pustakow... jakies warstwy tej sciany? jesli to

    Myslalem o Ytongu'u.

    > 4. niby jakim cudem? jak beda dobre izolacje poziome to nie ma prawa

    Zostaly ocieplone bloki i po 3 latach grzyc w styropian sie wdal...
    Stad moje pytanie.

    Dzieki i pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-05-12 12:55:13
    Od: "Sebo z Bogdanca" <s...@o...eu-uu>

    Użytkownik "Igus'" napisał w wiadomości

    > Zależy jak wygląda położenie działki względem stron świata

    Mam zamiar ustawic to odpowiednio aby od poludniowej bylo jak najwiecej
    przeszklenia.

    > Zależy jakich pustaków

    Z tego co slyszalem to Ytong ma najlepsze wlasciwosci, wiec chyba na nim sie
    skupie.
    No chyba, ze zle slyszalem to prosze aby mnie poprawic.

    Ok. 1 km od lasu.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-05-12 19:30:05
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Igus'" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    ,rid,4804.html
    > 1. Drogi w wykonaniu

    Prosze rozwiń to:. Bo drogie to wydają się własnie "dworki"- przeważnie ze
    względu na skomplikowana bryłe dachu, lukarny itp. A tutaj sciany i
    stropodach, żadnych łuków itp.

    Kris

  • 8. Data: 2009-05-12 21:27:57
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    Sebo z Bogdanca pisze:

    > Mam zamiar ustawic to odpowiednio aby od poludniowej bylo jak najwiecej
    > przeszklenia.

    Tak to powinno wyglądać, wjazd od północy.

    > Z tego co slyszalem to Ytong ma najlepsze wlasciwosci, wiec chyba na nim sie
    > skupie.
    > No chyba, ze zle slyszalem to prosze aby mnie poprawic.
    Najlepsze właściwości ... jakie ?
    Jeśli budynek ma być ocieplony styro lub wełną to nie ma znaczenia z
    czego jest (poza ceną pustaka).
    Jeśli nieocieplony to albo pianobeton (czyli Ytong jako przedstawiciel),
    albo ceramika poryzowana (np Porotherm), albo keramzytobeton.
    Pianobeton ma jedną wadę. Ciągnie wodę jak smok i ponoć jak ściana w
    zacienionym miejscu to ma problemy ze schnięciem. Dodatkowo pewną wadą
    jest, że ściana mięka i jak złośliwi twierdzą to za pomocą piły
    łańcuchowej można sobie drzwi w dowolnym miejscu zrobić.

    > Ok. 1 km od lasu.

    Jak to jest 1km to wpływ lasu jest żaden.

    BR
    Igus'

  • 9. Data: 2009-05-13 00:42:10
    Od: "tornad" <t...@o...net>

    > Witam ponownie.
    >
    > Co sadzicie o tym projekcie?
    Trudno cos powiedziec o projekcie ktorego nie widac. Moge tylko zauwazyc, ze
    jest terrorystycznie drogi 5 tysiecy za prymitywna bryle?
> [...]

    > Czy gdyby dom zostal docieplony styropianem w takiej okolicy to czy istnieje
    > duza szansa na to aby w styropian dostal sie grzyb i plesn?

    Ten dom, jego wyglad do hundayja nie podobny. To jest dobre gdzies w israelu
    czy innym kuwejcie ale u nas? I dach kryty zwirem, to ma byc dach?
    Dom nie ma piwnicy ani poddasza, ma tylko bardzo pretensjonalny wyglad i nic
    poza tym. Ta pewnie, ze sasiadow znajomych i wojta bedzie trach szlafial ale
    mieszkac w nim bedzie Ci trudno, bedziesz sie czul w nim wiezniem a nie panem.
    Tu pisza drwiaco o dworkach aja wlasnie ten typ preferuje; te dworki
    przetrwaly i spelnily swe funkcje przez stulecia, i te ktore sie jeszcze ostaly
    maja swoja niedoceniona wartosc.
    Ta pewnie, ze kazdy mysli, ze to nowoczesne; teraz komputery, bajery wiec ten
    styl do tej nowoczesnosci pasuje, ale.
    Dom musi miec piwnice, korzystnie z zelbetowym stropem, na wszelki wypadek.
    Czesc tych piwnic powina byc chlodna i wilgotna, w nich plody rolne
    przechowuje sie do przednowka.
    Dom powinien miec poddasze, w ktorym masz miejsce na rozne rupiecie, ktorych
    wyrzucic szkoda bo moga sie przydac.
    Stromy dach, bo jak raz na 20 lat na tym zwirowym dachu napada Ci metr sniegu
    to moze byc problem jak z tym dachem nad hala w Katowicach. Izolacja termiczna
    i wodna i samo odprowadzenie wod opadowych z takiego dachu to sztuka jaka.
    Odnosnie izolacji: do budowy scian zewnetrznych zastosuj material nie
    wymagajacy izolacji. Teraz sa materialy mineralne, rozne silikaty, ytongi,
    ktorych wsp. przenikalnosci zimna a co najwaniejsze ceny, sa porownywalne ze
    styropianem a czesto sa od niego tansze a wielokrotnie trwalsze. A jako
    dodatkowa izolacje takiej sciany zastosuj tynk keramzytowy.
    Styropianu, szczegolnie na podlesiu odradzam, to, ze Ci go dziki, kuny czy
    inne gryzonie moga zaczac srutowac to male piwo. Ja twierdze, ze taki
    styropian przylepiony na styk ze sciana, spowoduje zawilgocenie tego styku i
    albo styropian albo powierzchnie sciany albo jedno i drugie po kilkunastu
    latach trzeba bedzie odgrzybiac, czy cos w tym stylu.
    Jesli zdecydujesz sie na styropian to radze Ci dac go najwyzej 4-5 cm; licze
    na to, ze warstwa styropianu tej grubosci moze byc na tyle paroprzepuszczalna,
    ze ta gromadzaca sie za nim wilgoc, w ciagu lata bedzie miala szanse do
    atmosfery wyparowac.
    Reasumujac ja jestem tradycjonalista ale nie znow takim zatrwardzialym. Jasli
    bym mial obecnie wybrac odpowiedni projekt to nigdy nie nowy, w 100 procentach
    oryginalny, lecz taki, ktory chociaz w kilku egzemplarzach juz zostal
    zrealizowany. Wtedy wprosilbym sie do takiego domu, posiedzial, przy piwku
    pogadal z mieszkancami... Zaden rysunek ani animacja komputerowa nie zastapi
    wizji lokalnej. Aha i jeszcze instancja wyzsza w osobie zony powinna go
    zatwierdzic, wtedy przez dziesieciolecia nie bedziesz musial wysluchiwac jakim
    byles idiota, debilem i wsiokiem, ze taki projekt sobie wybrales.
    Powodzenia.
    Tornad

  • 10. Data: 2009-05-13 06:48:32
    Od: "Sebo z Bogdanca" <s...@o...eu-uu>

    Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości

    > Prosze rozwiń to:. Bo drogie to wydają się własnie "dworki"- przeważnie ze
    > względu na skomplikowana bryłe dachu, lukarny itp. A tutaj sciany i
    > stropodach, żadnych łuków itp.

    :)
    Tez tak wlasnie myslalem, ze ze wzgledu na prosta bryle bedzie prosto i
    tanio.
    Otrzymalem kilka odpowiedzi od biur projektowych odnosnie wartosci wykonania
    podobnego projektu przyczym bylby to projekt indywidualny i wartosc
    realizacji wynosi od ok. 700tys-1mln PLN.
    Samo postawienie murow i dachu nie bedzie zbyt drogie natomiast detale i
    wykonczeniowka pochlona ogromne srodki.
    Mam nadzieje, ze uda sie to jakosc obejsc... ;)