  • 1. Data: 2009-05-10 21:22:23
    Temat: Zabudowa GK - technologia
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uszanowanie.

    Planuje w niektorych pomieszczeniach strefowe podswietlane obnizenia
    sufitow. Nie mam pojecia jak do tego sie zabrac. W zwiazku z czym mam
    pytanie, czy ktos moze zna jakies sieciowe miejsca, gdzie mozna znalezc
    jakies przepisy instruktarzowe jak to robic, rodzaje lacznikow ich
    stosowanie itp.

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2009-05-11 14:33:43
    Temat: Re: Zabudowa GK - technologia
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 10 May 2009 23:22:23 +0200, Maniek4 napisał(a):

> [...]
    > pytanie, czy ktos moze zna jakies sieciowe miejsca, gdzie mozna znalezc
    > jakies przepisy instruktarzowe jak to robic, rodzaje lacznikow ich

    Poszukaj na www.knaufblog.pl
    Ja kiedys narysowalem taki pogladowy obrazek:
    http://img136.imageshack.us/img136/1783/detal2.gif
    Jesli czegos nie bedziesz rozumial to pytaj.
    Zasada jest mniej wiecej taka sama przy wszystkich rodzajach obnizen. Jesli
    obnizasz nie kawalek powiedzmy 20x20 cm, tylko caly spory kawalek sufitu,
    to robisz w odwrotna strone, tj. nizszy sufit jako sufit wlasciwy i wyzszy
    poziom na podobnej zasadzie jak na obrazku. Wybacz ze nie umiem tego
    wyjasnic w prostych slowach. Jak nie bedziesz wiedzial, to pytaj. Najlepiej
    znajdz jakies zdjecia tego co bys chcial miec u siebie to Ci napisze jak to
    zrobic :)

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2009-05-11 18:15:58
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > Najlepiej
    > znajdz jakies zdjecia tego co bys chcial miec u siebie to Ci napisze jak

    Dzieki Scream.
    Chodzi mi mniej wiecej o te trzy rozwiazania.
    http://knaufblog.pl/index.php/2009/02/11/jak-efektow
    nie-podswietlic-sufit-podwieszany/

    Nie dokladnie rzecz jasna, ale ten powiedzmy patent. Na razie zastanawiam
    sie nad szczegolami, a skomplikowanie prac pomoze podiac decyzje.
    W holu ma byc obnizany sufit nad calym pomieszczeniem, a dodatkowo chcialbym
    obnizyc czesc przy scianach i zamontowac tam oswietlenie tzw. rozproszone z
    weza led. Mniej wiecej wiem jak ta koncepcja ma wygladac, ale jak zwykle
    wazne sa szczegoly. Gdyby chcialo Ci sie cos naszkicowac to bede wdzieczny i
    na pewno bede mial wiecej pytan. Tak to nie bardzo wiem o co pytac. :-)

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2009-05-11 18:41:54
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 11 May 2009 20:15:58 +0200, Maniek4 napisał(a):

    (...)
    > na pewno bede mial wiecej pytan. Tak to nie bardzo wiem o co pytac. :-)

    A na kiedy Ci te rysunki potrzebne?:) Bo poki co mam troche pracy.

    --
    best regards,
    scream

  • 5. Data: 2009-05-11 19:59:26
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Dnia Mon, 11 May 2009 20:15:58 +0200, Maniek4 napisał(a):
    >
    > (...)
    >
    > A na kiedy Ci te rysunki potrzebne?:) Bo poki co mam troche pracy.

    Na razie olewam posadzke drugi tydzien. :-) Za tydzien moge czynic poczatki
    przygotowan pod to, wczesniej nie bede zakrywal posadzki do olewania i
    wysychania wstepnego. W miedzy czasie moze zgram kafelkarza do gresu w
    kotlowni i spizarni, wiec spokojnie, na razie to tylko koncepcje.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2009-05-11 20:11:29
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 11 May 2009 21:59:26 +0200, Maniek4 napisał(a):

> [...]
    > wysychania wstepnego. W miedzy czasie moze zgram kafelkarza do gresu w
    > kotlowni i spizarni, wiec spokojnie, na razie to tylko koncepcje.

    Oznaczylem sobie posta, pod koniec tygodnia nabazgram cos :)

    --
    best regards,
    scream

  • 7. Data: 2009-05-11 20:30:52
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Oznaczylem sobie posta, pod koniec tygodnia nabazgram cos :)

    OK, dzieki.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2009-05-11 21:13:50
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "scream" <n...@p...pl> wrote:

    > Poszukaj na www.knaufblog.pl
    > Ja kiedys narysowalem taki pogladowy obrazek:
    > http://img136.imageshack.us/img136/1783/detal2.gif
    > Jesli czegos nie bedziesz rozumial to pytaj.

    Ja tylko dodam od siebie, że w takiej konstrukcji zamiast texów od czoła
    daję nity zrywalne, dzięki czemu płyta łatwiej się układa. Poza tym obiema
    ręcami się pod rysunkiem podpisuję.
    Zasada generalnie jest taka, że na wszystkich krawędziach podwieszenia z
    sufitem czy ścianą daje się profile UD30, a w nie wsuwa sie CD60 jako nośnik
    dla płyt. Przy narożnikach 45 stopni stosuję profil V.

    --
    Bartek

  • 9. Data: 2009-05-12 12:08:49
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 11 May 2009 23:13:50 +0200, Bartek napisał(a):

    > Ja tylko dodam od siebie, że w takiej konstrukcji zamiast texów od czoła
    > daję nity zrywalne, dzięki czemu płyta łatwiej się układa.

    Ja staram sie stosować srebrne pchełki, mają płaskie łebki w
    przeciwienstwie do czarnych ktore sa mocno wystajace. Z nitami jest za duzo
    zabawy :D

    --
    best regards,
    scream

  • 10. Data: 2009-05-17 21:27:15
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 11 May 2009 22:30:52 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > OK, dzieki.

    Wybacz, ale troche zalatany byłem.
    Na poczatek rysunek pierwszego sufitu, tj. pierwsza fotka z tego linka
    ktory pokazales:
    http://www.wnetrza.net/sufit1.pdf

    Slowa wyjasnienia:

    1) "Profile CD w rozstawie (...)" - zaproponowany rozstaw dla płyty
    standardowej tj. o wymiarach 2,6x1,2 m. W ten sposob koniec plyty i
    poczatek kolejnej wypada zawsze na profilu. Pierwszy i ostatni profil
    dajesz zawsze 10 cm od początku/końca sufitu.

    2) Wieszaki obrotowe w ilości conajmniej 3 sztuk na profil 3 mb. Pierwszy i
    ostatni 10-20 cm od krawędzi, trzeci po środku profila.

    3) Połączenie ukazane w detalu można zrobić także innym sposobem,
    mianowicie najpierw przykręcić do "obniżenia" pionową płytę gipsową i
    dopiero przez nią przykręcić profil UD30 od wyższego poziomu, oczywiście
    wtedy już nie pchełkami a zwykłymi wkrętami 3,5x25. Przykręcamy oczywiście
    do pionowych profili CD60. Oba sposoby sa prawidlowe.

    4) Zmiana w stosunku do tego co zastałeś na pierwszym rysunku jaki
    pokazalem w tym wątku: wewnętrzne krawędzie zarówno podwieszonego sufitu
    jak i styku sufitu podwieszanego ze ścianą/sufitem otynkowanym wykańczamy
    teraz w inny sposób niż akrylem. Akryl nie daje 100% pewności braku
    pęknięcia. Niestety nie mam wpływu na jakość pracy murarzy, jakość drewna
    budowlanego używanego do konstrukcji dachu ani też na grunt pod budynkiem
    ktory powoduje nadmierne osiadanie (znam przyklad domu gdzie jeden z boków
    w ciagu roku zapadł się o 10 cm). Obecnie wszystkie wewnętrzne krawędzie
    wykańczamy taśmami firmy Solidbud (www.solidbud.pl) wklejanymi na gips do
    łączeń ew. na gips do łączeń beztaśmowych (jest jeszcze mocniejszy). W ten
    sposób krawędzie są proste bez zbytniego starania się o to, a my mamy
    pewność, że jak nikt nie będzie walić młotem w sufit/ścianke to pęknięcia
    nie będzie. Ten sam sposób stosujemy na wszystkich płaskich łączeniach
    (zarówno tych fazowanych jak i kiedy łączymy dwie cięte krawędzie). Taśmy
    kosztują około 2 zł/mb (krążek 30 mb = 55 zł), w porównaniu do fizeliny czy
    siatki niestety 10x droższe.

    5) Całą konstrukcję można wykonać w inny sposób, tj. najpierw zrobić wyższy
    poziom na całości, a dopiero do niego przykręcać niższy. Zasada jest ta
    sama jak na rysunku, tylko zamiast "strop" będzie "sufit podwieszany".
    Górny profil UD30 przykręcamy kołkami molly w rozstawie co 60 cm.

    --
    best regards,
    scream