  • 1. Data: 2009-05-10 19:57:54
    Temat: Poziom chudego betonu a poziom ściany fund.
    Od: "KS" <k...@o...pl>

    Witam,

    Chciałbym obniżyć wysokośc podłogi w garażu i kotłowni o jakieś 30 cm.
    Ze wzgledu na mozliwość lokalnych chwilowych podtopień z jednej strony
    budynku (problemy z kanalizacja burzowa w okolicy) chcę aby do bezpiecznej
    wysokości ściany były z bloczka betonowego. (reszta z ytonga)
    Po obniżeniu posadzki o 30 cm wzgledem reszty domu od srodka garazu będzie
    widoczny prawie cały 1 bloczek betonowy, pod którym chcę dać dodatkową
    warstwę izolacji (folii). Poziom posadzki w garażu byłby na równi z dołem
    tego bloczka betonowego.
    W pozostałej części budynku izolacja pozioma była by tylko na ostatniej
    warstwie bloczków a w garażu na przedostatniej i być może jeszcze na
    ostatniej.
    Nie wiem czy w garażu dawać folie tylko pod przedostatnią warstwa bloczka,
    czy dac jeszcze raz na ostatniej (tak jak w pozostałej części domu)?
    Jesli dam dodatkowo na ostatniej to co zrobic z folią przy tynkowaniu, jak
    to będzie wygladało?
    I ostatnia sprawa to czy taki otynkowany bloczek nie bedzie jakoś źle
    wygladał od środka.
    (pomieszczenie ma byc adaptowane dla celów innych niz garaż, w związku z
    czym wygląd jest dośc istotny)

    Pozdrawiam
    K.S.

  • 2. Data: 2009-05-10 20:14:54
    Temat: Re: Poziom chudego betonu a poziom ściany fund.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "KS" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > I ostatnia sprawa to czy taki otynkowany bloczek nie bedzie jakoś źle
    > wygladał od środka.
    > (pomieszczenie ma byc adaptowane dla celów innych niz garaż, w związku z
    > czym wygląd jest dośc istotny)

    Zrub izolacje na poziomie posadzki garazu na poczatek. Druga warstwa wg.
    uznania na wszelki wypadek. Kup pape termozgrzewalna i naklej na widoczne
    pionowe czesci sciany laczacej dwa poziomy po uprzednim zagruntowaniu sciany
    jakims bitumem, by papa mogla sie latwo przykleic. Najlepiej jezeli izolacja
    pozioma scian rowniez bedzie z papy, bedzie mozna latwo polaczyc warstwe
    pozioma z pionowa. Na pionowa pape daj siatke rabitza przybita do sciany
    powyzej jakies 20cm, a nastepnie wszystko otynkuj. Po wyschnieciu bedzie
    wygladalo jak jednolita sciana i tynk nie odpadnie nastepnego dnia w
    przeciwienstwie do folii. Warto bylo by pomyslec o ociepleniu tej czesci
    sciany z powodu mozliwosci kondensujacej sie pary wodnej na zimniejszym
    nieocieplonym bloczku o ile masz na to jeszcze miejsce.

    Pozdro.. TK