  • 1. Data: 2010-08-17 12:43:51
    Temat: Ochrona ściany nad blatem kuchennym
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Ochrona ściany nad blatem kuchennym. Ma być w kolorze pasującym do
    patynowanej sosny i dębu. Szukam dużych i cienkich <4mm arkuszy imitujących
    dąb, albo korek. Gdzie zakupię duże arkusze cienkiego korka? Może w Lerua
    albo innych coś takiego jest? Mam za daleko, aby jechać bez sprawdzenia. W
    IKEI mają panele, ale wzory do niczego mi nie pasują.

    Czy korek pomalowany lakierem do parkietu będzie łatwo zmywalny? Są korki o
    gładkiej powierzchni bez dziurek?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2010-08-17 13:02:44
    Temat: Re: Ochrona ściany nad blatem kuchennym
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Jan Werbiński napisał:
> [...]
    >
    > Czy korek pomalowany lakierem do parkietu będzie łatwo zmywalny? Są
    > korki o gładkiej powierzchni bez dziurek?

    poszukaj w okolicy Domu Korkowego

    pozdrawiam
    rafał

  • 3. Data: 2010-08-17 13:09:38
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Jan Werbiński pisze:
    > Ochrona ściany nad blatem kuchennym.

    Nad blatem ogolnouzytkowym bardzo sie nie brudzi.

    W okolicach kuchenki nie wiem czy korek bedzie wystarczajaco odporny w
    dluzszym okresie.

    Ja mam matowe panele szklane z Ikei i sa OK, latwe do czyszczenia i nie
    rzucaja sie w oczy.

    KJ

  • 4. Data: 2010-08-17 14:01:50
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "KJ Siła Słów" <K...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > dluzszym okresie.
    >
    > Ja mam matowe panele szklane z Ikei i sa OK, latwe do czyszczenia i nie

    Szklane? Nie widziałem tego w ofercie. Są za to panele z laminatu, które nie
    podobają mi się. Jak się to nazywa żebym mógł znaleźć na stronie?
    Mam taki pomysł, żeby użyć szyby szklanej lub pleksy i pod nią duże zdjęcie
    lub plakat wymieniane w zależności od okazji/ pory roku.

    W sklepach budowlanych mają dwa rodzaje korka:
    - zwykły, surowy 2mm, w rolce, który mogę pomalować lakierem,
    - ozdobne 3 mm woskowane, które niby są odporne na wodę, ale jeśli nie są,
    to malowanie będzie trudne z powodu wosku.
    Wygląd obu rodzajów bardzo mi odpowiada.

  • 5. Data: 2010-08-17 16:25:10
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Jan Werbiński pisze:

    > Szklane? Nie widziałem tego w ofercie. Są za to panele z laminatu

    takie ?

    http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/40140584

    No to było cos podobnego tylko z mlecznego/matowego szkła.

    Pewnie nie trzeba Ikei tylko wystarczy szklarz.

    > Mam taki pomysł, żeby użyć szyby szklanej lub pleksy i pod nią duże
    > zdjęcie lub plakat wymieniane w zależności od okazji/ pory roku.

    jesli juz to szklo, ale musialbys rodobic rozbierana ramke, raczej
    aluminiowa. Duzo zabawy i wg mnie po 3 zmianie obrazka juz Ci sie
    odechce kolejnych ale pomysl sam w sobie fajny.

    Z korkiem to nie wiem, ale pewnie da sie zamowic w firmach od mebli
    kuchennych cienka sklejke i na to fornir z prawie dowolnego drewna,
    tylko wtedy nie wiem czy obloza fornirem tak cienka krawedz a wtedy
    musisz robic ramke. Fornir od biedy zawsze mozesz nieco przetrzec
    papierem i ponownie zalakierowac albo zaolejowac (ja polecam
    olejowanie). I jesli to oslona sciany kolo kuchenki to ja bym zamowil na
    okolicznosc wiekszej " afery" na palnikach od razu 2 sztuki, bo potem ci
    sie nie bedzie chcialo dorabiac.

    KJ

  • 6. Data: 2010-08-17 16:52:48
    Od: "na102" <g...@P...FM>

> [...]
    > palnikach od razu 2 sztuki, bo potem ci sie nie bedzie chcialo dorabiac.

    Zamiast tego ostatniego rozwiązania to polecam laminat HPL z okleiny (seria
    printwood) Zamawiałem kiedys ,wysyłają kurierem za pobraniem Format
    305cmx130cm gr 0,9mm cena o ile dobrze kojarzę to ca.500zł odporność na
    temperaturę i wodę na tyle wysoka że prędzej się komuś znudzi niż się
    zniszczy.
    Link do w/w serii
    http://www.abetlaminati.pl/cooferujemy.php?oferta=ko
    lekcja&kolekcja=PRINTWOOD

  • 7. Data: 2010-08-17 18:44:51
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    A ja daję szybę matową (szron) na podkładzie z białej płyty. Będąc ostatnio
    w kilku sklepach meblowych w Austrii zauważyłem że często się to daje i jest
    najpraktyczniejsze i zarazem dość tanie.

    Marek

  • 8. Data: 2010-08-18 08:20:33
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 17 Aug 2010 14:43:51 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

    > Są korki o
    > gładkiej powierzchni bez dziurek?

    :-D

  • 9. Data: 2010-08-18 08:28:14
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    plastikowe imitacje korka...

    prawdziwy korek mozesz polakierować
    bedzie odporniejszy na zabrudzenia i mechanicznie

  • 10. Data: 2010-08-18 09:24:12
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > plastikowe imitacje korka...
    >
    > prawdziwy korek mozesz polakierować
    > bedzie odporniejszy na zabrudzenia i mechanicznie

    A jeśli jest woskowany, to jak go pomalować?