  • 1. Data: 2010-08-17 09:58:22
    Temat: Dylatacja - jaka przy podłogówce?
    Od: "Tomek" <d...@g...pl>

    Właśnie będe wylewał posadzki na dniach
    i teraz mam pytanie

    ekipa kładzie styropian i dylatacje wysokosci 10cm wysoka
    kolor zielony (nie wiem czy ma znaczenie)
    czy taka zwykla dylatacja może być też uzyta w miejscach gdzie jest
    podłogowe ogrzewanie?

    czy może powinno się dawać podwójnie zwykłą?

    wiem, że jest dostępna żółta grubsza, z jakąś folią dodatkową
    ale nie mogę dostać jej, tylko na allegro w moim miejsce na składach nie
    mają.
    (http://tnij.org/dylatacja)

    zostawić zwykłą wszędzie czy koniecznie kupić żółta w miejsca gdzie będzie
    podłogówka?, a moze zwykła dać podwójnie

    Po co w tej żółtej jest ta folia dodatkowa na tej taśmie dylatacyjnej?
    większosc mi mowi, ze możę byc zwykla, ale nie chciłbym aby pozniej mi coś
    pękało

    dzięki za pomoc

  • 2. Data: 2010-08-17 11:07:45
    Temat: Re: Dylatacja - jaka przy podłogówce?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Tomek napisał:

    > Po co w tej żółtej jest ta folia dodatkowa na tej taśmie dylatacyjnej?
    > większosc mi mowi, ze możę byc zwykla, ale nie chciłbym aby pozniej mi coś
    > pękało
    >
    > dzięki za pomoc

    U mnie właśnie majstry leją i dają białą... tak z 1 cm grubości. Myślę,
    że skoro zbroją całość siatką, a jak nie będę załączał podłogówki przez
    kolejne jakieś 4 tygodnie, to bez problemu powinno wszystko się trzymać.

    Zobaczymy...

    pozdr
    robercik-us

  • 3. Data: 2010-08-17 12:22:14
    Od: "Tomek" <d...@g...pl>

    > U mnie właśnie majstry leją i dają białą... tak z 1 cm grubości. Myślę,
    > że skoro zbroją całość siatką, a jak nie będę załączał podłogówki przez
    > kolejne jakieś 4 tygodnie, to bez problemu powinno wszystko się trzymać.

    włókna też dodają ci do betonu?
    czy sama siatka?

    dylatacja wchodziła pod styropian?

    jaka jest wysokosc dylatacji?
    jaka jest grubość styropianu?
    jaka grubość wylewki?

    czy dawałeś folię pod styropian, czy na styropian?

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-08-17 12:45:06
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Dodatkowa folia jest po to, aby sie dylatacja trzymala zanim zacznie sie
    ukladac jastrych.
    Wsuwa sie ja pod folie albo sie ja przykjela. Dzieki czemu mozna taka
    dylatacje puscic np srodkiem pokoju bez obawy sie sie przewroci/przesunie.

    Mozna dawac zwykla. Niektore ekipy i tak potem robia po swojemu (np
    wyciagaja tasme dylatacyjna ktora leci srodkiem i nacinaja tylko
    wylewke, co wystarcza (przy ogrzewaniu podlogowym.
    Plyta pracuje naprawde minimalnie i bardziej trzeba uwazac aby podczas
    klejenia np gresu nie dojechac plytka do sciany, bo wtedy plytka odstrzeli..
    S.

  • 5. Data: 2010-08-17 16:45:53
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Tomek napisał:

    > włókna też dodają ci do betonu?

    Nie, tylko plastyfikator

    > czy sama siatka?

    siatka z prętów fi 4, a w garażu z fi 6

    > dylatacja wchodziła pod styropian?

    Nie... a po co...?

    > jaka jest wysokosc dylatacji?

    Taśma ma może z osiem cm szerokości i trochę wystaje ponad wylewkę.

    > jaka jest grubość styropianu?

    8 cm na dole, 5 cm w garażu i 3 cm na poddaszu.

    > jaka grubość wylewki?

    Jakieś 5 - 7 cm... zależy gdzie.

    > czy dawałeś folię pod styropian, czy na styropian?

    Pod styropian tak, ale na styro to już bez sensu - tylko tam, gdzie
    podlogówka instalator dał tą srebrną w czerwoną kratkę.

    pozdr.

    robercik-us