  • 31. Data: 2013-03-24 20:47:27
    Temat: Re: Ocieplenie bloku
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-24 20:13, Ergie pisze:
    > Użytkownik "M." napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Podaj paragraf mówiący o tym, że ich prawo do posiadania +21 stopni jest
    > ważniejsze od mojego do posiadania +5 stopni.

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
    z dnia 16 sierpnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych użytkowania
    budynków mieszkalnych.

    "...§ 39. 1. Instalacja i urządzenia centralnego ogrzewania w okresie
    ich użytkowania powinny być utrzymywane w stanie technicznym
    zapewniającym we wszystkich ogrzewanych pomieszczeniach właściwe
    temperatury określone Polską Normą.
    2. W przypadku gdy instalacja i urządzenia nie spełniają warunku, o
    którym mowa w ust. 1, należy określić przyczyny zakłóceń oraz podjąć
    działania usprawniające ich funkcjonowanie..."

    I to by było na tyle. Polska norma mówi coś o 20C.

    Osoba kupująca mieszkanie w bloku ma prawo przypuszczać, że będziesz
    użytkował lokal zgodnie z przepisami i normami. W skrajnym przypadku
    może założyć sprawę w sądzie o zwrot kosztów ogrzewania spowodowane
    twoim nieogrzewanym mieszkaniem.

    > O ile spółdzielnie mogą sobie uchwalać co chcą to na szczęście we
    > wspólnotach nie jest tak łatwo i uchwałę nakazującą utrzymywanie zadanej
    > temperatury można zaskarżyć.

    No i jakie jest orzecznictwo sądów w tej sprawie?

    M.

  • 32. Data: 2013-03-24 20:48:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "M." napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Bo jeśli chcesz rury poprowadzić w podłodze, to musisz wymienić podłogi
    > :-)

    Ale ja nie chcę ani nikt ze znanych mi osób które taki remont przeżyli.

    > Dobra. Poprzestańmy na tym, że się w tej kwestii nie zgadzamy.
    > Ja uważam, że przebudowa instalacji C.O. w budynku tak, aby każdy lokal
    > był oddzielnie zasilany wymaga sporej przebudowy oznaczającej remont
    > wszystkich lokali.

    > Ty uważasz, że to prosta rzecz niewymagająca dużych nakładów.

    Ja nie przeczę, że to wymaga remontu wszystkich lokali, ale nie musi się
    wiązać z dużymi kosztami. W najprostszym rozwiązaniu jakie widziałem były to
    dwie rurki miedziane bez otuliny puszczone w listwie przypodłogowej - w
    takim wykonaniu koszt na jeden lokal (zakładając, że zostawiamy te grzejniki
    co są) to 1 góra 2 tysiące. To było jakieś 10 lat temu teraz pewnie taniej
    wyszłoby zrobić to w PEX'ie. 30mb rirki po 2,5 za metr + 10 złączek po 7zł
    sztuka + dwa zawory po 10zł sztuka to jest 130zł. Do tego 15mb listew
    przypodłogowych nie mam pojęcia po ile no i sam miernik który pewnie będzie
    najdroższy.

    > Zgódźmy się co do tego, że się nie zgadzamy :-)

    Tu się nie ma co zgadzać albo nie. Skoro ludzie to robią to pewnie wychodzi
    im że warto.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 33. Data: 2013-03-25 17:16:24
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "M." napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > użytkowania powinny być utrzymywane w stanie technicznym zapewniającym we
    > wszystkich ogrzewanych pomieszczeniach właściwe temperatury określone

    To rozporządzenie nie stanowi że każdy musi tyle mieć a tylko, że ma mieć
    taką techniczną możliwość. Toż ta instalacja zapewnia techniczną możliwość
    osiągnięcia 21 (i wiele więcej)

> [...]
    > użytkował lokal zgodnie z przepisami i normami. W skrajnym przypadku może
    > założyć sprawę w sądzie o zwrot kosztów ogrzewania spowodowane twoim

    ROTFL. To gdzie ten przepis który mówi że zgodnie z normą muszę mieć jakąś
    temperaturę (a nie tylko możliwość jej osiągnięcia).

    > No i jakie jest orzecznictwo sądów w tej sprawie?

    Sądów, nie wiem. W znanych mi przypadkach wspólnota wycofała się z uchwały,
    a od kilku lat już o takich pomysłach w ogóle nie słyszę. Widać komuchy
    wymierają, a normalni nie mają takich pomysłów.

    Pozdrawiam
    Ergie