  • Data: 2009-03-13 06:41:48
    Temat: Ocieplenie murbelki
    Od: "Krzysiek" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Chcę ocieplić murbelkę. Pierwotnie planowałem nakleić na murbelkę (od
    zewnętrznej strony ściany) pasek styropianu o grubości 5cm, tak aby murbelka
    wraz ze styropianem zlicowała się ze ścianą zewnętrzną.
    Wątpliwości ogarnęły mnie, jak przeczytałem tutaj, że drewno pod styropianem
    bez wentylacji będzie gniło. Zastanawiam się czy nie zrezygnować ze
    styropianu i zastąpić go wełną?

    Ściana będzie dwuwarstwowa i bez względu na w/w rozwiązanie elewacja
    zewnętrzna będzie styropianowa.

    Proszę o poradę jak zrealizować ocieplenie murłaty.

    Zastanawiam się jeszcze czy murłatę, tam gdzie będzie otulona wełną lub
    styropianem należy ochronić dodatkowo folią? No i jak (czym) w praktyce
    przymocować wełnę/styropian do drewna. Painką niskoprężną, czy może jakimś
    klejem (jakim)?

    Na zdjęciach widziałem czasem, że przy ocieplaniu, szpary wypełniane są
    pianą w kolorze niebieskawo-zielonym. Czy to jakaś specjalna piana do tego
    celu? Czy w szpary pomiędzy wieniec a murłatę (tj. pomiędzy drewno, a folię
    budowlaną oddzielającą murbelkę od muru) należy wstrzykiwać pianę przed
    ociepleniem paskiem wełny/styropianu, czy to już przesada?

    Kierbuda już nawet nie pytam o sprawy ocieplenia, bo jego wiedza zatrzymała
    się na domach ze strychem nieużytkowym. "Przepuścił" ekipie szczyty
    wymurowane do samej folii wysokoparoprzepuszczalnej, z argumentacją, że tak
    się od lat praktykuje.

    Pozdr.
    Krzysiek