  • 1. Data: 2009-03-13 06:41:48
    Temat: Ocieplenie murbelki
    Od: "Krzysiek" <l...@p...onet.pl>

    Chcę ocieplić murbelkę. Pierwotnie planowałem nakleić na murbelkę (od
    zewnętrznej strony ściany) pasek styropianu o grubości 5cm, tak aby murbelka
    wraz ze styropianem zlicowała się ze ścianą zewnętrzną.
    Wątpliwości ogarnęły mnie, jak przeczytałem tutaj, że drewno pod styropianem
    bez wentylacji będzie gniło. Zastanawiam się czy nie zrezygnować ze
    styropianu i zastąpić go wełną?

    Ściana będzie dwuwarstwowa i bez względu na w/w rozwiązanie elewacja
    zewnętrzna będzie styropianowa.

    Proszę o poradę jak zrealizować ocieplenie murłaty.

    Zastanawiam się jeszcze czy murłatę, tam gdzie będzie otulona wełną lub
    styropianem należy ochronić dodatkowo folią? No i jak (czym) w praktyce
    przymocować wełnę/styropian do drewna. Painką niskoprężną, czy może jakimś
    klejem (jakim)?

    Na zdjęciach widziałem czasem, że przy ocieplaniu, szpary wypełniane są
    pianą w kolorze niebieskawo-zielonym. Czy to jakaś specjalna piana do tego
    celu? Czy w szpary pomiędzy wieniec a murłatę (tj. pomiędzy drewno, a folię
    budowlaną oddzielającą murbelkę od muru) należy wstrzykiwać pianę przed
    ociepleniem paskiem wełny/styropianu, czy to już przesada?

    Kierbuda już nawet nie pytam o sprawy ocieplenia, bo jego wiedza zatrzymała
    się na domach ze strychem nieużytkowym. "Przepuścił" ekipie szczyty
    wymurowane do samej folii wysokoparoprzepuszczalnej, z argumentacją, że tak
    się od lat praktykuje.

    Pozdr.
    Krzysiek

  • 2. Data: 2009-03-13 07:31:59
    Temat: Re: Ocieplenie murbelki
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    On 13 Mar, 07:41, "Krzysiek" <l...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > styropianu i zastąpić go wełną?
    >
    > Ściana będzie dwuwarstwowa i bez względu na w/w rozwiązanie elewacja

    Prawdopodobnie murłata w twoim przypadku i tak będzie z pozostałych
    dwóch stron (od góry i od wewnątrz domu) otulona wełną więc chyba nie
    zgnije tak od razu.
    Zapewne zlicowanie za pomoca wełny nie zaszkodzi ale na pewno będzie
    nieco droższe od styropianu a powierzchnia wentylacji murłaty nie
    zwiększy się znacznie.
    Z doświadczenia powiem Ci że kupno twardej wełny nie jest łatwe.
    Zazwyczaj nikt jej nie ma na składzie i co najwyżej może zamówic ale
    minimalne zamówienie to np co najmniej 1 paleta.

    > Proszę o poradę jak zrealizować ocieplenie murłaty.

    Ja od zewnątrz pozostawiłem cegłę bo murłatę miałem obmurowaną z
    zewnątrz i od góry. Później musiałem skuć górę i położyłem tam twardą
    wełnę elewacyjną typu Fasrock pozostawiając dodatkowo szczeliny
    wentylacyjne pod deskowaniem dla wełny która będzie położona na
    suficie.

> [...]
    > przymocować wełnę/styropian do drewna. Painką niskoprężną, czy może jakimś

    Folia to gorsze rozwiązanie niż styropian, powinna byc tylko od dołu
    na styku ze scianą/wieńcem.
    Ja bym łączył na pianę, ławto, lekko i przyjemnie (o ile masz
    pistolet, jak nie masz to zainwestuj - warto).

> [...]
    > budowlaną oddzielającą murbelkę od muru) należy wstrzykiwać pianę przed
    > ociepleniem paskiem wełny/styropianu, czy to już przesada?

    Przesada ale zaszkodzić też nie powinno, ja i siebie akurat nie mam
    takich szpal żeby weszła tam końcówka pistoletu.

> [...]
    > się na domach ze strychem nieużytkowym. "Przepuścił" ekipie szczyty
    > wymurowane do samej folii wysokoparoprzepuszczalnej, z argumentacją, że tak

    Ja jeszcze swojego nie ochrzaniłem za obmurowanie murłat. A szczyty
    sam kazałem zrobic tak aby zmieściło się ocieplenie, niestety tylko w
    cześci szczytu. Powyżej sufitu poddasza mur dochodzi juz do samego
    dachu :(
    Ale i tak się cieszę bo sam na to wpadłem i kazałem tak zrobić pomimo
    że wszescy patrzyli na mnie jak na głupiego. Dopiero po pól roku na
    tej grupie dowiedziałem się że dobrze zrobiłem. Wcześniej nie
    znalazłem o tym wzmianki w żadnym czasopiśmie budowalnym ani w
    projekcie ani w ogóle nigdzie.

    Chyba będę płacił kierbudowi paragonami.

    Pzdr
    QbaB

  • 3. Data: 2009-03-13 09:44:28
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Krzysiek" <l...@p...onet.pl> wrote in message
    > Chcę ocieplić murbelkę. Pierwotnie planowałem nakleić na murbelkę (od

    Zrób zdjęcia. Ja jestem specjalistą od ocieplania murłat i szczytów.

  • 4. Data: 2009-03-13 14:09:51
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    On 13 Mar, 10:44, "kiki" <s...@s...ss> wrote:
    > "Krzysiek" <l...@p...onet.pl> wrote in message

    > Zrób zdjęcia. Ja jestem specjalistą od ocieplania murłat i szczytów.

    No tak, ja chyba właśnie wzorowałem się na twoich wypowiedziach i
    zdjęciacj na forum.
    Sam też udokumentowałem proces ocieplania murłaty

    Jak nie zapomne to wieczorem wrzucę zdjęcia.
    QbaB

  • 5. Data: 2009-03-13 16:12:31
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    kiki pisze:

    > Zrób zdjęcia. Ja jestem specjalistą od ocieplania murłat i szczytów.

    Taa... prze specjalista z Ciebie :)
    Widziałeś na żywo jedną swoją źle ocieploną murłatę...
    ehh..

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 6. Data: 2009-03-13 16:57:59
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> wrote in message

    > Taa... prze specjalista z Ciebie :)
    > Widziałeś na żywo jedną swoją źle ocieploną murłatę...
    > ehh..

    zgadza sie, a wykonawcy widzieli same dobrze ocieplone :-)

  • 7. Data: 2009-03-14 08:46:11
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> napisał w wiadomości

    > Taa... prze specjalista z Ciebie :)
    > Widziałeś na żywo jedną swoją źle ocieploną murłatę...
    > ehh..

    Widzisz, sporo wykonawców widziało conajmniej kilkanaście murłat a i tak nie
    potrafią poprawnie ich ocieplić.
    Wsiadaj w samochód i przejedż się po okolicy gdzie budują nowe domy.
    Zobaczysz że w wiekszości np szczyty sa za wysoko murowane- aż do krokwi-
    zamiast od góry np styropian przykleić. Popatrz na ekipy klejace styropian.
    Kleja na placki a ew. szpary miedzy płytami styro zalepiają klejem. Albo
    kleją styro przy -10stC.
    Takich przypadków zobaczysz sporo gwaerantuje Tobie.
    Albo układanie wełny na poddaszach- mało która ekipa bez Twojego nadzoru
    zrobi to dokładnie. Trzeba pilnować i nie ulegać im. Zawszę będa Tobie
    mówic- Panie ale my tak już od kilku lat robimy. U mnie hydraulicy chcieli
    robić instalacje CO w systemie zamknietym z naczyniem przeponowym(piec na
    paliwo stałe). Nie zgodziłem się a oni "ale my tak zawsze robimy". I znam
    kilka domów gdzie tak jest zrobione. U mnie zrobili otwartą bo tak chciałem
    i nie uległem. Ogólnie wszystko pózniej zrobili ok. Nie wiem tylko czemu
    chcieli robić zamkniętą. Ani roboty mniej ani nie wiem co.

    Krzysiek

  • 8. Data: 2009-03-14 12:16:28
    Od: z...@f...pl

> [...]
    > i nie uległem. Ogólnie wszystko pózniej zrobili ok. Nie wiem tylko czemu
    > chcieli robić zamkniętą. Ani roboty mniej ani nie wiem co.

    ..otwartą trudniej odpowietrzyć, może to jest przyczyna..?

  • 9. Data: 2009-03-14 12:21:24
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > klejem. Albo kleją styro przy -10stC.
    > Takich przypadków zobaczysz sporo gwaerantuje Tobie.

    Mogę stwierdzić, że wszyscy tak mają pomurowane. Są nieliczne perełki gdzie
    ktoś pomyślał albo czytał to forum. Zauważ, że usenet jest wielokrotnie
    archiwizowany w formie html-owych stron ale bez możliwości dopisywania.
    Ludzie nie umieją tu wejść i dopytać ale google im coś zawsze znajduje.
    Widzę to po ilości otwartych niektórych zdjęć z fotosika. Stale przeglądają
    czyli ludzie szukają informacji. Zanim poruszyłem ten temat szczytów było
    cicho w internecie.

  • 10. Data: 2009-03-14 12:29:55
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

    > "kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    >

    > czyli ludzie szukają informacji. Zanim poruszyłem ten temat szczytów było
    > cicho w internecie.

    A kiedy parapetówe robisz?

    Krzysiek