  • 1. Data: 2009-01-16 12:46:07
    Temat: Ocieplenie ścianki kolankowej od wewnątrz?
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam bardzo niską ścianę kolankową - ma 50 cm. Robię teraz ocieplenie
    poddasza i pewnie, w niektórych pomieszczeniach, będę chciał zabudować
    część ściany kolankowej tak by skos zaczął się dopiero na wysokości
    około1m - spowoduje to, że między płytą gipsową, a ścianą z pustaka
    będzie około 20-30 cm wolnej przestrzeni.
    Zostało mi też trochę wełny mineralnej i zastanawiam się, czy dać tą
    wełnę pomiędzy płytę, a pustaki???

    Pustak to Ytong 36,5 (400) - i nie zamierzam ocieplać domu z zewnątrz -
    przynajmniej na razie przez kilka lat.
    Czy można dać tam wełnę - czy zbyt nie wychłodzę tej ściany???

    Ariusz

  • 2. Data: 2009-01-16 18:51:01
    Temat: Re: Ocieplenie ścianki kolankowej od wewnątrz?
    Od: "marekjan" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przynajmniej na razie przez kilka lat.
    > Czy można dać tam wełnę - czy zbyt nie wychłodzę tej ściany???

    Izolacja, aby była skuteczna musi być sucha.
    Zatem praktyczniejsze wydaje się ocieplenie ściany nakolankowej poprzez
    przyklejenie styropianu, niż wełny. Styropian nie nasiąka wilgocią.
    Ważniejsze jest dobre ocieplenie samego wieńca pod
    murłatą i samej murłaty. Niż Ytonga kl.400.

  • 3. Data: 2009-01-16 19:07:17
    Od: "Krzysiek" <l...@p...onet.pl>

    > Ważniejsze jest dobre ocieplenie samego wieńca pod
    > murłatą i samej murłaty. Niż Ytonga kl.400.
    Czy szpary pomiędzy wieńcem i murłatą wypełnić przed ociepleniem pianką?
    Chciałem obłożyć murłatę styropianem i dopiero potem ocieplać wełną, ale
    obawiam się, że murłata pod styropianem może zawilgotnieć i gnić. Sama wełna
    jako nasiąkliwa pewnie może też oddać wilgoć. Czy podejrzenia są słuszne,
    czy też nie ma się czego obawiać?
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-01-16 19:38:50
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    marekjan pisze:
> [...]
    > Ważniejsze jest dobre ocieplenie samego wieńca pod
    > murłatą i samej murłaty. Niż Ytonga kl.400.

    Wieniec obłożony jest bloczkiem systemowym z wkładką z wełny mineralnej,
    murłata jest potraktowana dokładnie tak samo jak krokwie - czyli
    obłożona wełną od góry i od pomieszczenia.

    Pytałem czy dawać wełnę pomiędzy płyty gipsowe zakładane wewnątrz
    pomieszczenie, a ścianę kolankową.

    Ariusz

  • 5. Data: 2009-01-16 19:41:07
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

  • 6. Data: 2009-01-17 18:46:00
    Od: "marekjan" <m...@o...pl>

    > Pytałem czy dawać wełnę pomiędzy płyty gipsowe zakładane wewnątrz
    > pomieszczenie, a ścianę kolankową.

    Jeśli będzie paroizolacja za płytami gips-karton (co nie pozwoli na
    zamakanie wełny)
    to pewnie i można.