  • 1. Data: 2009-01-15 21:05:40
    Temat: drzwi od piwnicy - przepisy
    Od: JFK <s...@g...com>

    Witam
    Deweloper u ktorego kupilem mieszkanie zamontowal drzwi od piwnicy w taki
    sposob, ze otwieraja sie do wnetrza pomieszczenia.
    Nie ukrywam, ze jest to dla mnie wysoce niewygodne rozwiazanie, poniewaz
    praktycznie polowa piwnicy nie nadaje sie do uzytku. Probowalem
    przeszukac przepisy, zeby sie dowiedziec czy moge to zakwalifikowac jako
    usterke, ale niestety chyba nie wiem w jakim kierunku powinienem szukac.
    Czy jest cos co reguluje te kwestie?
    JFK

  • 2. Data: 2009-01-15 22:05:43
    Temat: Re: drzwi od piwnicy - przepisy
    Od: "Ulf" <d...@w...pl>

    Użytkownik "JFK" <s...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > przeszukac przepisy, zeby sie dowiedziec czy moge to zakwalifikowac jako
    > usterke, ale niestety chyba nie wiem w jakim kierunku powinienem szukac.

    Sprawdz jak jest w projekcie, byc moze pomylka wykonawcza :)

  • 3. Data: 2009-01-15 22:08:51
    Od: "Ulf" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Ulf" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "JFK" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > Sprawdz jak jest w projekcie, byc moze pomylka wykonawcza :)

    swoja droga, ktory deweloper?

  • 4. Data: 2009-01-16 08:12:26
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    --
> [...]
    > przeszukac przepisy, zeby sie dowiedziec czy moge to zakwalifikowac jako
    > usterke, ale niestety chyba nie wiem w jakim kierunku powinienem szukac.
    I tak chyba powinno być. Jakbyś otwierał na zewnatrz to mógłbyś np kogoś
    walnąć idącego korytarzem. To tak jak na klatklach schodowych w blokach-
    drzwi otwieraja sie do wewnatrz pomieszczeń

    Krzysiek

  • 5. Data: 2009-01-16 16:20:41
    Od: "Ulf" <d...@w...pl>

> [...]
    > walnąć idącego korytarzem. To tak jak na klatklach schodowych w blokach-
    > drzwi otwieraja sie do wewnatrz pomieszczeń

    Nie jest tak do konca, na klatkach schodowych czesto sa tez podwojne drzwi -
    jedne do srodka, drugie do zewnatrz. W piwnicach z regoly daje sie do
    zewnatrz, ze wzgledu na wymiary komorki lokatorskiej. Przy dwoch m2
    powierzchni komorki, powierzchnia potrzebna do otwarcia drzwii zajelaby
    praktycznie 1/2-1/3 calej piwnicy (nic nie mozna wsadzic w to miejsce).
    Zreszta piwnica nie jest miejscem, przez ktore chmara ludzi bedzie sie
    ewakuowac, dlatego otwieranie do zewnatrz nie powinno stanowic problemu.
    Odbiegajac troche od tematu - przykladowo drzwi w lazience otwieraja sie
    zawsze do zewnatrz na wypadek, gdyby osoba znajdujaca sie w srodku
    zaslabla - jak upadnie pod drzwiami nie ma jak jej wyciagnac (pogotowie moze
    miec problem).

  • 6. Data: 2009-01-17 11:43:09
    Od: JFK <s...@g...com>

    Dnia Thu, 15 Jan 2009 23:08:51 +0100, Ulf napisał(a):

    > Sprawdz jak jest w projekcie, byc moze pomylka wykonawcza :)
    > swoja droga, ktory deweloper?
    Activa - maly deweloper w okolicy trojmiasta. Nawiasem mowiac, calkiem
    przyjemny. Taki kiks im sie zdarzyl, ale wciaz licze, ze to sie uda jakos
    zalatwic.
    Na razie projektu nie moge wydobyc. Nie kupowalem bezposrednio do
    dewelopera, wiec przeplyw papierow mam utrudniony.
    Wpisalem im to na liste usterek i zobacze jak sie ustosunkuja.

    JFK

  • 7. Data: 2009-01-17 12:19:17
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    Wszystkie moje mieszkania zawsze drzwi w piwnicach miały otwierane za zewnątrz
    (budynki z roku 1926, 1967, 1974 i z 1996). Póki nie ma większych bombardowań
    ruch w piwnicach jest znikomy.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 8. Data: 2009-01-18 16:37:09
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Minimalna szerokość korytarza po otwarciu drzwi to 1,5m. Może jest za wąski
    i musiał dać otwierane do środka ?

  • 9. Data: 2009-01-18 18:24:49
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Minimalna szerokość korytarza po otwarciu drzwi to 1,5m. Może jest za wąski...

    Wszystkie te moje opisane wyżej mieszkania miały mniej (oprócz tego z 1926 r. -
    wiadomo - sanacja!). Być może ostatnio jacyś budomatołkowie namieszali w prawie
    budowlanym, coby łapówki łatwiej ściągać i utrudnić inwestycje. W dwóch z tych
    mieszkań sama szerokość korytarza była mniejsza niż 1,5 m. :). Ale muszę też
    przyznać, że po pełnym otwarciu drzwi opierały sie o ścianę, więc ruchu nie
    blokowały a szerokość korytarza zmniejszała się tylko o rozmiar klamek.

    Pozdrawiam

    Czapla