  • 1. Data: 2009-01-16 23:16:33
    Temat: Taras na dachu
    Od: "Sebo z Bogdanca" <s...@o...eu-uu>

    Witam.

    Mam pytanie odnosnie domu z plaskim dachem.
    Jestem w trakcie projektowania domu i chcialbym na dachu zrobic sobie taras
    widokowy i teraz dwa pytania:

    1. Czym najlepiej wylozyc taki taras aby nie przeciekal i byl odporny na
    uderzenia i zabrudzenia.
    2. Czy lepiej zrobic wejscie na dach kreconymi schodkami na zewnatrz (tak
    jak ma to mniej wiecej miejsce tutaj
    http://www.projekty.ign.com.pl/pliki/widoki/render_a
    lfa_2_zoom.jpg ) czy tez
    kreconymi schodkami od srodka i na wylaz (klape) na dachu.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-01-17 00:25:25
    Temat: Re: Taras na dachu
    Od: "Ulf" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Sebo z Bogdanca" <s...@o...eu-uu> napisał w wiadomości
> [...]
    lfa_2_zoom.jpg ) czy
    > tez kreconymi schodkami od srodka i na wylaz (klape) na dachu.

    1. No tutaj troche tego jest :P Poszukaj na stronie muratora, powinny byc
    poszczegolne warstwy tarasu :) Zastanowilbym sie jeszcze nad stropodachem
    odwroconym, cenowo nie powinno wyjsc duzo drozej (chociaz moge sie mylic), a
    jakosciowo jest bardzo dobry.

    2. Troche nie rozumiem. Chcesz miec pietro tak? z pietra mozesz drzwiami
    balkonowymi wejsc na taras, po co wtedy oddzielne schody wewnetrzne? Chyba,
    ze nie o to Ci chodzilo, nie sprecyzowales dokladnie.

  • 3. Data: 2009-01-17 01:22:06
    Od: "kiki" <...@...c>

    "Sebo z Bogdanca" <s...@o...eu-uu> wrote in message
    > Witam.
    >
    > Mam pytanie odnosnie domu z plaskim dachem.
    > Jestem w trakcie projektowania domu i chcialbym na dachu zrobic sobie
    > taras widokowy i teraz dwa pytania:

    Taki dach to wielkie proszenie się o problemy. Zanim cokolwiek zrobisz
    poradź się wielu osób jak należy to wykonać, w jakiej temperaturze
    otoczenia, jak długo odczekać między etapami, jakieśrodki użyć. Znam jedego
    dyrektora, któremu tarasy właśnie takie, poprawiali już chyba 4 razy, a na
    ekipach nie oszczędzał, bo go stać.

  • 4. Data: 2009-01-17 08:54:53
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    > Taki dach to wielkie proszenie się o problemy. Zanim cokolwiek zrobisz
    > poradź się wielu osób jak należy to wykonać

    przecież właśnie to robi :-)

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 5. Data: 2009-01-17 11:42:11
    Od: p...@i...pl

    On 17 Sty, 00:16, "Sebo z Bogdanca" <s...@o...eu-uu> wrote:
> [...]
    > widokowy i teraz dwa pytania:
    >
    > 1. Czym najlepiej wylozyc taki taras aby nie przeciekal i byl odporny na

    drewniany taras, konstrukcja położona tylko na stropodachu, bez
    wiązania na stałe z konstrukcją dachu, a przy tym bez ingerencji w tę
    konstrukcję i bez niebezpieczeństw które się z tym wiążą. Drewno
    przyjemnie się nagrzewa latem, nie parząc w stopy czego nie można
    powiedzieć o ceramice. Jeśli się chce, na zimę można konstrukcję zdjąc
    i schować do garażu.

> [...]
    der_alfa_2_zoom.jpg) czy tez
    > kreconymi schodkami od srodka i na wylaz (klape) na dachu.

    wyłaz od środka to mało praktyczne rozwiązanie. Klapa i strome schody
    to droga transportowa taka sobie by wypić kawę czy piwo z gośćmi lub
    pogrillować

    pzdr
    krzychut

  • 6. Data: 2009-01-17 15:27:54
    Od: "kiki" <...@...c>

    "robert" <r...@s...pl> wrote in message

    > przecież właśnie to robi :-)

    Właśnie, właśnie :-)
    U tego faceta była rozpacz. Ciekło, odwodnienia ciekły, syfit ciekł, bo to
    był sufit odwrócony - cokolwiek to znaczy - ale jak otwierali górę to zawsze
    stało tam pół metra wody między sufitem właściwym i podłogą dachu. Nie
    potrafili zrobić. Dawno już nie pytałem ale ponad rok temu robił czwarty
    raz.

  • 7. Data: 2009-01-17 16:52:04
    Od: "Sebo z Bogdanca" <s...@o...eu-uu>

    Użytkownik "Ulf" < napisał w wiadomości

    > 2. Troche nie rozumiem. Chcesz miec pietro tak? z pietra mozesz drzwiami
    > balkonowymi wejsc na taras, po co wtedy oddzielne schody wewnetrzne?
    > Chyba, ze nie o to Ci chodzilo, nie sprecyzowales dokladnie.

    Tak. Chcialbym miec pietro, ale wejscie na dach nie mialoby byc z balkonu.
    Balkonow w ogole nie planuje...
    Chodzi o wewnetrzne schody (najbardziej podobaja mi sie takie zawijane,
    okragle z wlazem na dachu) albo schody zewnetrzne jak na ilustracji powyzej,
    ale mialyby sie zaczynac z poziomu gruntu...

  • 8. Data: 2009-01-17 16:54:37
    Od: "Sebo z Bogdanca" <s...@o...eu-uu>

    Użytkownik <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    >wyłaz od środka to mało praktyczne rozwiązanie. Klapa i strome schody
    >to droga transportowa taka sobie by wypić kawę czy piwo z gośćmi lub
    >pogrillować

    No tak tez wlasnie myslalem, ze wchodzenie z taca pelna napojow nie bedzie
    zbyt przyjemne :-)
    Jednakze ze wzgledow bezpieczenstwa takie rozwiazanie jest najlepsze bo na
    dach mozna sie dostac tylko od srodka (no chyba, ze drabina).

  • 9. Data: 2009-01-17 17:59:31
    Od: "Ulf" <d...@w...pl>

> [...]
    > okragle z wlazem na dachu) albo schody zewnetrzne jak na ilustracji
    > powyzej, ale mialyby sie zaczynac z poziomu gruntu...

    Piszac drzwi balkonowe mialem na mysli drzwii oddzielajace pomieszczenia na
    pietrze od tarasu - nie myslalem o balkonie :) Czyli tak - jeden z pomyslow
    to wejscie na taras z parteru schodami i drugie schody, zeby wejsc na pietro
    oddzielone od tarasu sciana? Sprecyzuj dokladnie, bo ciezko mi jest to sobie
    wyobrazic :P Napisz, ktoredy bedzie sie wchodzic na dach, ktoredy na taras
    :P

  • 10. Data: 2009-01-17 18:52:51
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    Sebo z Bogdanca pisze:
> [...]
    > widokowy i teraz dwa pytania:
    >
    > 1. Czym najlepiej wylozyc taki taras aby nie przeciekal i byl odporny na
    Nie ma najlepiej, każda technika zrobienia wymaga perfekcji wykonania.
    Możesz np deskami takimi jak się wykłada wokół basenów, możesz żwirkiem,
    możesz płytami ceramicznymi lub piaskowcem, co Ci się podoba ...

> [...]
    lfa_2_zoom.jpg ) czy tez
    > kreconymi schodkami od srodka i na wylaz (klape) na dachu.
    Właz to tak sobie, ale może coś w rodzaju "kiosku" tj takiego niby
    pomieszczenia zawierajacego klatkę schodowa, duże to nie będzie (np
    1x2m), a jak architekt dobrze pomyśli to i schowek na leżaki, czy inne
    rzeczy, których nie chce się taskać na górę co kawałek czasu się
    znajdzie, a jeśli dach duży to go wogóle nie będzie widać.

    BTW Jesteś oczywiście świadom, że cała 'impreza' nie będzie tania ? Dach
    ze specjalnymi uszczelnieniami, wykończenia itp.

    BR
    Igus'