    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 3 Feb 2013 14:44:57 -0800 (PST)
    Subject: Re: Ocieplenie styropianem
    From: k...@g...com

    W dniu niedziela, 3 lutego 2013 21:29:01 UTC+1 użytkownik Irek N. napisał:
    > No właśnie, kolejny etap i kolejne problemy.
    >

    > Padło na ocieplenie ścian 15cm styropianu. Polecany jest Austrotherm,
    >
    > ale na temat który - to już słabo z argumentami, muszę jeszcze poczytać.
    >
    > Interesuje mnie coś innego. Nie chcę ocieplania na tzw placki, gdyż
    >
    > powstaje w takim przypadku dylatacja pomiędzy ścianą a ociepleniem,
    >
    > którą spokojnie może się poruszać powietrze. Nie wierzę w skuteczne
    >
    > zamknięcie od dołu i góry płatu ocieplenia, więc obawiam się o straty tą
    >
    > drogą.
    >
    > Słyszałem, że kleją na ramkę - niby ma to zamknąć powietrze pomiędzy

> [...]

    Będzie wykład o piance. Możesz notować. Ocieplałem u siebie sufit styropianem. Od
    środka. Od zewnątrz byłem bez szans. Kupiłem specjalną piankę do styropianu, bo ta
    zwykła to panie jak siki śnieg. A że maiłem jeszcze kilka miejsc do zapiankowania to
    nabyłem drogą kupna najtańszą letnią piankę po 9 zyli za puszkę. Oczywiście do pianki
    do styropianu musiałem kupić specjalny pistolet za 25 złotych. To jak mialem dwie
    pianki i styropian to wypróbowałem tą letnią. Dedykowana praktycznie nie rusza
    styropianu. Letnia rusza na głębokość milimetra. Wżera się i integruje ze
    styropianem. Jest do tego wydajniejsza. Na dodatek wydaje mi się że lepiej klei do
    tynku, desek, rąk, ubrania roboczego, wykładziny i szafy. Do wanny tez. Ale z wanny
    łatwo się skrobie. Ty masz ściany. U mnie sufit i z 5 mm tynku na styropianie. Letnia
    pianka trzyma styropian i tynk. Jak wycinałem w styropianie dziury na lampy. Jak już
    był przyklejony ale nie otynkowany. To trafiałem na miejsca gdzie pod styropianem
    była pianka. Przy wyrywaniu styropianu zawsze zostawała cienka warstwa tego
    zintegrowanego z pianką. Teraz zamierzam na piankę płytki przykleić. Takie mam do
    niej zaufanie. Płyty gipsowe na piankę kleiłem. Na suficie też. I trzyma.