  • 11. Data: 2009-10-24 08:25:50
    Temat: Re: Ocieplenie zewnętrzene domu po tynkach
    Od: "koniu" <konrad_maupa_konmar.pl>

    > Ja tynki robilem zima z przerwa na duze mrozy, jakos nic nie odpadlo a
    > kominy wentylacyjne byly cale oszronione w okolicy otworu wylotowego.
    > Tynki to nie beton.

    Witam !
    Ale miales ocieplenie zewn. ? przed rozpoczeciem tynkowania.
    Mam metlik w glowie czy robic czy nie.

    konrad

  • 12. Data: 2009-10-24 09:05:26
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Ja tynki robilem zima z przerwa na duze mrozy, jakos nic nie odpadlo a
    > kominy wentylacyjne byly cale oszronione w okolicy otworu wylotowego.
    > Tynki to nie beton.

    Ale to mówisz o tynkach wewnętrznych.
    Ja także tynki wewnątrz robiłem zimą. Tu nie ma problemu z odparowaniem o
    ile dobrze pracuje wentylacja.
    Problemem jest uwięziona wilgoć pomiędzy ścianą, a nieprzepuszczającym
    wilgoci styropianem.
    Wilgoć ta będzie bardzo długo przenikała do wewnątrz zanim całkowicie
    wyschnie.
    Koniu piszesz jeszcze, że chcesz w okresie zimy robić wykończenia tzn.
    płytki i chyba gipsówki także. Wtedy jeszcze bardziej pogorszysz sytuację,
    bo zamkniesz drugą drogę ucieczki tej wilgoci. Położysz gipsówki i pojawią
    się na tym gipsie plamy i wykwity pleśni.

  • 13. Data: 2009-10-24 09:54:55
    Od: "koniu" <konrad_maupa_konmar.pl>

> [...]
    > bo zamkniesz drugą drogę ucieczki tej wilgoci. Położysz gipsówki i pojawią
    > się na tym gipsie plamy i wykwity pleśni.

    Gispu wlasnie nie bede kladl.
    Zamierzam robic podlogi tj. plytki ceramicze, oraz obsadzis zlewy, WC, wanne
    i inne sprzety, moze jak juz bedzie sucho meble w kuchni.
    Caly czas bedzie chodziło ogrzewanie albo grzenikowe albo bede palil u gory
    kominkiem, cieplo bedzie rozprowadzane mechanicznie.
    Rozmawialem z wykonawca, brak ocieplenia praktycznie uniemozliwia prace w
    zimie, chyba ze ostro sie pali zeby utrzymac temp. okolo 10 st.
    Raczej sie zdecyduje ociepliz z zewn. ale od samego poczatku wzmoze
    wentylacje i ogrzewanie aby osuszac w srodku ile sie da. moze co zimy mury
    wyschna.

    Jeszcze jedno, tynk jest cienki max 15mm, sciany 2 razy gruntowane wiec nie
    wziely na siebie zbyt wiele wilgoci, a przed tynkowaniem bylu suche
    praktycznie jak pieprz.

    Pozdr.
    koniu

  • 14. Data: 2009-10-24 13:33:02
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Ale to mówisz o tynkach wewnętrznych.

    Owszem wewnetrzynych, ale i zewnetrznych. Bywalo, ze tynkarze tynkowali w
    dzien kiedy bylo powiedzmy 10C na sloncu a w nocy nawet -5 i tynk siedzi i
    ma sie swietnie. Ale oczywiscie glownie chodzilo o tynki wewnetrzne a to dla
    tego, ze ktos tu wspomnial, ze wilgotne tynki to jakas katastrofa jak mroz
    przyjdzie. A to zadna katastrofa. Tynki maja sie swietnie i odbic ich ze
    sciany nie mozna przy okazji wykuwania bruzd pod baterie itp. Mozna by
    stwierdzic ostroznie, ze tynki jesienno zimowe beda wrecz znacznie lepsze,
    bo nie wysychaja zbyt szybko i czas wiazania sie wydluza.

    > Problemem jest uwięziona wilgoć pomiędzy ścianą, a nieprzepuszczającym
    > wilgoci styropianem.
    > Wilgoć ta będzie bardzo długo przenikała do wewnątrz zanim całkowicie
    > wyschnie.

    No ja tez tak uwazam, tylko czy znowu ta ilosc wilgoci nie jest tu
    przeceniana? W koncu ile tej wilgoci w tynku gruposci 1 -1,5cm? Czasami tyle
    kleju idzie pod styro klejony na ramke, a jak tynki byly zrobione pare dni
    temu nawet, to tej wilgoci i tak sporo juz odparowalo. Tak sobie na
    poczekaniu wymyslilem. Nie wiem tylko po co ten tynk pod styropian.

    Tez mozliwe.

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2009-10-24 13:34:23
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "koniu" <konrad_maupa_konmar.pl> napisał w wiadomości

    > Witam !
    > Ale miales ocieplenie zewn. ? przed rozpoczeciem tynkowania.

    Nie mialem ocieplenia, mam sciane 1W a odnioslem sie glownie do niby
    niszczacej roli mrozu dla wilgotnego tynku.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2009-10-24 13:39:04
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > Caly czas bedzie chodziło ogrzewanie albo grzenikowe albo bede palil u
    > gory kominkiem, cieplo bedzie rozprowadzane mechanicznie.

    No takie prace to bez stresu mozesz sobie robic.

    > Rozmawialem z wykonawca, brak ocieplenia praktycznie uniemozliwia prace w
    > zimie, chyba ze ostro sie pali zeby utrzymac temp. okolo 10 st.

    Jakies pierdoly opowiadaja. 10C? Coz to za temperatura, no chyba ze maja na
    mysli -25C na zewnatrz, ale ile takich dni jest w roku? Znam ludzi co
    mieszkali w jednym pustaku i pod papa kilka lat (dwa, trzy) i dalo sie zyc.
    Oczywiscie jakos zyc ale normalnie zyc, a nie grzac dla robotnikow zeby nie
    zamarzli. Ze wiecej trzeba spalic to oczywiste, ale nie ze sie nie da.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2009-10-24 14:50:31
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Owszem wewnetrzynych, ale i zewnetrznych. Bywalo, ze tynkarze tynkowali w
    > dzien kiedy bylo powiedzmy 10C na sloncu a w nocy nawet -5 i tynk siedzi i
    > ma sie swietnie.

    Po prostu tynki te nie zdążyły przemarznąć.
    Prawda jest taka, że tynk jak przemarznie może w ogóle całkowicie spaść.
    Oczywiście są środki przeciw mrozowe, ale na ile są skuteczne tego nie wiem.
    Sam doświadczyłem przemarznięcia zaprawy cementowo-wapiennej do murowania
    ścian, prawie takiej samej jakiej używa się do tynkowania.
    Tam, gdzie murowałem przy temperaturze dodatniej jest wszystko OK, ale tam,
    gdzie spadła mi temperatura w przeciągu jednego wieczora poniżej -10 stopni
    musiałem ściankę rozebrać i ponownie zrobić, bo po prostu zaprawa puściła.
    Z tymi ściankami to była cała historia. Przyszedł stawiać je murarz, ale jak
    zobaczyłem jak to robi, gdzie na wysokości 1m od posadzki ściana odstaje 5cm
    od pionu to mu to rozwaliłem tę ściankę, kazałem oczyścić cegły i samemu się
    wziąłem za kielnię, a jemu kazałem tylko robić zaprawę. Gość z tą ścianką
    walczył przez 8 godzin - ścianka miała być na jedną cegłę w kształcie litery
    T o długości ok. 1,2m i wysokości 1,5m. Miały to być ścianki stanowiące box
    na węgiel w kotłowni. Dwie ścianki w kształcie liter L oraz wewnetrzna
    ścianka w kształcie litery T . Całość miała tworzyć coś takiego |_ _|_
    _| . Najśmieszniejsze, ze gość, który twierdził, ze robi jako murarz nie
    wiedział jak należy powiązać z sobą poprzeczne ścianki :) Miał też jeszcze
    wykonać schody 5 czy 6 stopni. Piewrwsza ścianka w kształcie litery L była
    zrobiona już wcześniej, a on miał wykonać pozostałe dwie + schody. Osiem
    godzin pracy zajęło mu stawianie środkowej ścianki do wysokości ok. 1m i do
    tego tak krzywo :) Ja postawiłem te ścianki tzn. środkową i tę prawą +
    schody w ok. 3-4 godziny. Po skończonej robocie gość stwierdził, że ja to
    muszę być chyba z wykształcenia murarz, a później nie mógł uwierzyć w to, że
    ja po raz pierwszy w życiu trzymałem kielnię w ręku i było to moje pierwsze
    w życiu murowanie :D
    Dopiero później się przyznał, że on robi tylko i wyłącznie jako pomocnik na
    budowach, co by się zgadzało, bo zaprawę robił dobrą, ale nigdy jeszcze nie
    murował. Myślał, że mu to pójdzie bez problemów i dlatego powiedział mi, że
    się na tym zna i muruje :D

    > ... tynki jesienno zimowe beda wrecz znacznie lepsze, bo nie wysychaja
    > zbyt szybko i czas wiazania sie wydluza.

    To tak. Dla tynków jest to wskazane, ale nie mogą przemarznąć.

> [...]
    > tyle kleju idzie pod styro klejony na ramke, a jak tynki byly zrobione
    > pare dni temu nawet, to tej wilgoci i tak sporo juz odparowalo. Tak sobie

    Zależy jeszcze jaki jest mur i jak szybko przenosi wilgoć.
    Dla przykładu jeżeli jest to Ytong to ja bym się nie bał kłaść styropianu
    dając ze 2-3 tygodnie na podschnięcie tynku.

    > Nie wiem tylko po co ten tynk pod styropian.

    Widać miał zbyt dużo kasy ;)

  • 18. Data: 2009-10-24 15:33:48
    Od: "koniu" <konrad_maupa_konmar.pl>

    > Zależy jeszcze jaki jest mur i jak szybko przenosi wilgoć.
    > Dla przykładu jeżeli jest to Ytong to ja bym się nie bał kłaść styropianu
    > dając ze 2-3 tygodnie na podschnięcie tynku.

    Jeszcze jedno zapomnialem dodac,ze mur z komorkowego Solbet a styropian z
    zewnatrz będzie klejony na kleju w piance - Tytan EOS.
    Pozdr.

    koniu

  • 19. Data: 2009-10-24 17:33:59
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Jeszcze jedno zapomnialem dodac,ze mur z komorkowego Solbet a styropian z
    > zewnatrz będzie klejony na kleju w piance - Tytan EOS.

    No to chyba sprawa się wyjaśniła :)
    Materiał ten ma bardzo dużą paroprzepuszczalność. Zatem spokojnie możesz
    odczekać jeszcze ze 2 tygodnie, żeby tynk jeszcze podsechł i śmiało możesz
    kłaść styropian. Oczywiście wentylację musisz uruchomić obowiązkowo i na
    razie wstrzymaj się z wewnętrzym wykończeniem tzn. wewnętrznymi tynkami,
    gipsówkami i płytkami, żeby nie zamykać porów. Uważam, że nie powinno być
    żadnych problemów.

  • 20. Data: 2009-10-24 19:33:58
    Od: "koniu" <konrad_maupa_konmar.pl>

    > Użytkownik "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    A tak poza konkurencja - kolega na moto moze smiga...to byloby po fachu.
    koniu