  • 11. Data: 2009-03-14 11:38:26
    Temat: Re: Oczadzieli.... Piątek trzynastego.
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Palm" <palm@////NIE-SPAMUJ////acn.waw.pl> wrote in message
    news:gpg4pn$jss$1@news.onet.pl...
    > Podłącze się troche pod temat.

    Z tych kominków to jeżcze będą artykuły prasowe, szczególnie o tych co
    założyli sobie oszczędnoości na ekogroszku i palą okoliczne gałęzie żeby nie
    wiem, grzeć za darmo :-)

  • 12. Data: 2009-03-14 11:40:33
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Palm" <palm@////NIE-SPAMUJ////acn.waw.pl> napisał w wiadomości
    > na góra 5 minut?

    Jak zamknełeś szyber a ogień był to spaliny musiały gdzieś sie wydostawać.
    Zgadnij gdzie?

    Krzysiek

  • 13. Data: 2009-03-14 11:42:01
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Z tych kominków to jeżcze będą artykuły prasowe, szczególnie o tych co
    > założyli sobie oszczędnoości na ekogroszku i palą okoliczne gałęzie żeby
    Kiki, ty nie masz kominka?
    Niemożliwe;))) Od kilku lat już nie robią projektów domów bez kominka;)))

    Krzysiek

  • 14. Data: 2009-03-14 11:46:12
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Po 30 minutach od zamknięcia szybra poczułem, że coś jest nie tak i śmierdzi
    > w domu tak jakby "inaczej"...
    > Przestraszyłem się, bo zaczalem sie dziwnie czuć i troche rozbolała mnie
    > głowa. Pierwsze skojarzenie jakie mi przyszlo do głowy to CZAD. Więc od razu
    > otworzyłem wszystkie okna, otworzyłem szyber i wyszedłem pooddychać świeżym
    > powietrzem. W pokoju z kominkiem mam do tego ciąg grawitacyjny.
    > Zmyliło mnie trochę z samopoczuciem to, iż piłem właśnie mocną kawę. Głowa
    > mnie bolała jeszcze przez kilka godzin. ((nie miałem różowej skóry).

    Sadzac po podanych objawach zatrules sie tlenkiem wegla, co nie jest
    dziwne. Skoro przymknales szyber, ograniczyles dostep tlenu, a w takich
    warunkach dochodzi do niecalkowitego spalania do tlenku wegla a produkty
    nie maja jak uciec bo... zamknales im wylot.

    > Później dopiero zacząłem czytać w necie o czadzie, objawach i zagrożeniach.
    >
    > I teraz pytanie czy mogłem się podtruć czadem czy to raczej zaszkodziły mi
    > spaliny z kominka?
    > Rozumiem, że jeśli przewód kominowy mam szczelny to wydzieliny wydostawały
    > się przez szczeliny od drzwiczek kominka?
    > A może zupełnie popełniłem nieświadomie głupotę i szyber się zamyka jedynie
    > na góra 5 minut?

    Mozesz ograniczac doplyw powietrza do kominka i tak regulowac spalanie,
    ale nie zatykajac komin. Szyber IMHO ma sens tylko wtedy gdy masz taki
    ciag w kominie, ze ci polana wywiewa i chcesz to jakos ograniczyc.
    Zamkniecie go przy rozpalonym kominku nieuchronnie musi doprowadzic do
    sytuacji jaka opisales.

  • 15. Data: 2009-03-14 11:55:36
    Od: "Palm" <palm@////NIE-SPAMUJ////acn.waw.pl>

    Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ciag w kominie, ze ci polana wywiewa i chcesz to jakos ograniczyc.
    > Zamkniecie go przy rozpalonym kominku nieuchronnie musi doprowadzic do

    Okej, ale czy szyber w kominku jest konstruowany tak, aby w przypadku jego
    zamknięcia całkowicie szczelnie zamykać odpływ spalin? Sądziłem, że zawsze
    pozostają nieszczelności przy szybrze, tak aby spaliny mogły się _w
    ograniczony sposób_ wydostawać.
    Rozumiem, że nieszczelność drzwiczek do kominka jest konstrukcyjną normą
    prawda?

    Co zrobić w sytuacji kiedy np. chciałbym wyjść z domu i zgasić kominek?
    Zalewanie wodą z wiadomych względów odpada. Przymknięcie szybra powoduje
    słabsze palenie się drewna, ale wciąż się ono nie mniej pali.

  • 16. Data: 2009-03-14 11:59:49
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Co zrobić w sytuacji kiedy np. chciałbym wyjść z domu i zgasić kominek?

    Otworzyc szyber na maksa, na maksa dopływ powietrza i zamknac szczelnie
    drzwiczki. wtedy drewno sie szybko wypali.

    Krzysiek

  • 17. Data: 2009-03-14 12:10:52
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

> [...]
    > zamknięcia całkowicie szczelnie zamykać odpływ spalin? Sądziłem, że zawsze
    > pozostają nieszczelności przy szybrze, tak aby spaliny mogły się _w

    Niestety nie. W przypadku kiedy w kominku sie mocno pali istniejace
    szczeliny sa niewystarczajace.

    > Rozumiem, że nieszczelność drzwiczek do kominka jest konstrukcyjną normą
    > prawda?

    Zalezy co przez to rozumiesz. Drzwiczki dookola maja uszczelke i sa w
    miare szczelne. Ale dym moze sie wydostawac otworami, ktorymi kominek
    pobiera powietrze.

    > Co zrobić w sytuacji kiedy np. chciałbym wyjść z domu i zgasić kominek?
    > Zalewanie wodą z wiadomych względów odpada. Przymknięcie szybra powoduje
    > słabsze palenie się drewna, ale wciąż się ono nie mniej pali.

    Nie da sie. Mozesz tak jak napisal kris wszystko otworzyc i liczyc, ze
    sie szybko wypali. Jesli juz musisz cos przymykac to wylacznie doplyw
    powietrza do kominka, a nie odplyw spalin! Co jednak spowoduje, ze
    bedzie sie palic dluzej ale wolniej.

  • 18. Data: 2009-03-14 12:13:57
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Palm" <palm@////NIE-SPAMUJ////acn.waw.pl> napisał w wiadomości
    > Paliłem w kominku i chciałem zgasić kominek poprzez zamknięcie szybra.

    Masz moją nominację do nagrody Darwina.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 19. Data: 2009-03-14 12:16:35
    Od: "Palm" <palm@////NIE-SPAMUJ////acn.waw.pl>

> [...]
    > szybko wypali. Jesli juz musisz cos przymykac to wylacznie doplyw
    > powietrza do kominka, a nie odplyw spalin! Co jednak spowoduje, ze bedzie

    Dzięki za rzeczową odpowiedź bez ironizowania

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2009-03-14 12:27:05
    Od: "Palm" <palm@////NIE-SPAMUJ////acn.waw.pl>

    wiadomości news:gpg75q$6lt$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Masz moją nominację do nagrody Darwina.

    Tak dla uściślenia "Expercie":

    a) to palenisko w kominku było już na wykończeniu,

    b) sądziłem, że szyber jest konstrukcyjnie zaprojektowany tak, aby przymykać
    a nie całkowicie odcinać możliwość wydostawania się spalin. W innym
    przypadku brałem pod uwage to, iż zabranie dopływu tlenu, przy końcowym
    palenisku spowodowałoby zakończenie procesu palenia i co za tym idzie
    generowania spalin.

    Fakt, popełniłem głupotę - szkoda tylko, że niektórych to tak "cieszy"...