  • 81. Data: 2009-03-16 13:15:26
    Temat: Re: Oczadzieli.... Piątek trzynastego.
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Fri, 13 Mar 2009 11:13:13 +0100, Panslavista napisał(a):

    > Jeżeli zastosują rurę rozciąganą...

    Która służy do pieców niskotemperaturowych (gaz, olej), a nie węglowych

    T.

  • 82. Data: 2009-03-16 13:20:08
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    wiadomości news:49be4f11$0$29456$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > A o parytecie słyszał?

    Pieniądz tworzy się w momencie udzielenia kredytu. Rezerwy to pomijalnie
    mały procent, który możemy z grubsza pominąć.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 83. Data: 2009-03-16 13:26:34
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    wiadomości

    > Na nagrodę Darwina będzie mi ciężko zapracować. Ale Ty masz ogromne
    > szanse.
    > Nie zmarnuj tego.

    Żal mi Ciebie z powodu Twojej arogancji i bezczelności, nie wspominając już
    o głupocie.
    Żegnam.

  • 84. Data: 2009-03-16 14:18:52
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    wiadomości news:gplk7o$41a$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
    >
    > Pieniądz tworzy się w momencie udzielenia kredytu. Rezerwy to pomijalnie
    > mały procent, który możemy z grubsza pominąć.

    Tu chodzi o historię powtawania pieniadza, bo ma ścisłe przełożenie na
    obecny system bankowy. I twierdzenie że bierze się z niczego jest szczytem
    ignorancji.

  • 85. Data: 2009-03-16 15:26:44
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    > Dlaczego za największe swoje życiowe osiągnięcie uznajesz chamskie
    > pyskówki z Piotrem, prezesem QMC http://www.goldenline.pl/adam-plaszczyca
    > .
    > Bo jesteś nikim i trafiłeś na twardego przeciwnika, który Ci złoił tyłek i
    > nie wstydzi się Ciebie nazwać po imieniu :)

    Pszaszam że się wtrącam, ale czy p. Dynda to nie przypadkiem Moon z pręga?
    Jeżeli tak, to określenie 'chamskie pyskóki' działa w obydwie strony - Moon
    był znany z chamskich wypowiedzi zanim Adaś kupił swoją pierwszą Granadę ;)

    Adam

  • 86. Data: 2009-03-16 15:28:21
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    wiadomości news:49be5fe3$0$29472$f69f905@mamut2.aster.pl...

> [...]
    >
    > Tu chodzi o historię powtawania pieniadza, bo ma ścisłe przełożenie na
    > obecny system bankowy. I twierdzenie że bierze się z niczego jest szczytem

    Jest taki filmik w sieci - cos jak opowiesci o katastrofie kosmicznej w
    2012, najwyrazniej Werbinski sobie go wygooglal i uwierzyl...

  • 87. Data: 2009-03-16 16:53:40
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > Jeżeli tak, to określenie 'chamskie pyskóki' działa w obydwie strony -
    > Moon był znany z chamskich wypowiedzi zanim Adaś kupił swoją pierwszą

    Ten sam. Ja także się zgadzam, że ma niewyparzony język.
    AP natomiast poza wyjątkową arogancją i egoizmem, jest okropnie złośliwy i
    bardzo zatwardziały w nękaniu swoich ofiar.
    To niestety ich różni.

  • 88. Data: 2009-03-16 17:21:51
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    wiadomości

    > Pieniądz tworzy się w momencie udzielenia kredytu. Rezerwy to pomijalnie
    > mały procent, który możemy z grubsza pominąć.

    A co bedzie tym kredytem, jak pieniadz powstaje dopiero w momencie jego
    udzielania?? Rezerwy to maly procent?? Zapoznaj sie z rezerwami od zlych
    kredytow, w jakiej tworzy sie wysokosci i jaki jest ich przyrost zwiazany z
    czasem nieplacenia. Zapewniam Cie, ze takie rezerwy potrafia rozlozyc bank.
    Ale mylisz pojecie pieniadza, jego pokrycie z tzw. kreacja pieniadza przez
    system bankowy. To sa dwie rozne rzeczy.

    Pozdro.. TK

  • 89. Data: 2009-03-16 17:22:59
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    >
    > Tu chodzi o historię powtawania pieniadza, bo ma ścisłe przełożenie na
    > obecny system bankowy. I twierdzenie że bierze się z niczego jest szczytem

    Przeciez to oczywiste i nie wiem jak mozna tego nie wiedziec. Moze to
    glupota?? :-))

    Pozdro.. TK

  • 90. Data: 2009-03-16 17:31:15
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Na czym?

    Jak widac podstawowi medrcy nie wiedza, nawet nie pytaja. :-)
    W googlach nie dali?

    Ten fenomen zwiazany jest z wartoscia fizyczna obecnego pieniadza i jego
    forma.
    Od czasu , kiedy rzad amerykanski na poczatku lat 70 zrezygnowal z paryteru
    zlota, pieniadz stal sie fizycznie bezwartosciowym. Na poczastku papierem,
    teraz coraz czesciej plastikiem i zapisem na katach. Fenomen o ktorym
    pisalem, to wielki paradoks pieniadza, a polega na tym, ze jest akceptowany,
    bo jest akceptowany. Wszyscy go pragna, ale sam w sobie nie przedstawia
    kompletnie zadnej wartosci. Wart jest tyle na ile ludzie go akceptuja.

    Pozdro.. TK