  • 1. Data: 2009-03-13 22:55:17
    Temat: obudowa kominka - xczym kleić trawertyn do płyt GKF
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Witam,

    Prace nad kominkiem idą powoli do przodu. Za tydzień w weekend mam
    zamiar przyklejać trawertyn do obudowy kominka.
    I mam zagwózdkę?

    Jako, że kamień ma być zamocowany na pionowej frontowej powierzchni płyt
    Rigips Ridurit postanowiłem wzmocnić połączenie szpilkami wtopionymi w
    kamień. W elementach z trawertynu osadzę na jakimś kleju epoksydowym
    tuleje a w nie szpilki i to będzie przykręcone do obudowy.

    Nie mniej jednak to nie wystarczy. Kamienia na całej powierzchni styku z
    płytą RIDURIT pasuje przykleić. Zastanawiam się, czego użyć?
    Ma być bardzo solidnie.

    - Sopro FF 455
    - CEKOL C-14
    - ATLAS PLUS BIAŁY

    ...a może jest coś zupełnie innego, lepszego dedykowanego do takich
    zastosowań?

    Do przyklejenia ok 1m2 kamienia.
    Jakieś porady i wskazówki, jak to zrobić żeby nie spaprać.

    pozdrawiam

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 2. Data: 2009-03-14 09:46:24
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 13 Mar 2009 23:55:17 +0100, RudeBoy napisał(a):

    (...)
    > Do przyklejenia ok 1m2 kamienia.

    Myślałem, że musisz całą obudowę obkleić, a tu tylko 1 metr :)
    Smiało możesz kleić na dowolny klej do kamienia, lub nawet na dowolny
    elastyczny klej do glazury. Prawdopodobnie będziesz miał problem z
    kupieniem specjalistycznego kleju jak np. ceresit cm15 czy mapei keraflex.

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2009-03-14 21:32:13
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    scream pisze:

> [...]
    > elastyczny klej do glazury. Prawdopodobnie będziesz miał problem z
    > kupieniem specjalistycznego kleju jak np. ceresit cm15 czy mapei keraflex.

    Nie nie wiele tego jest ale i tak ten 1m2 będzie ważył ok 60kg.
    Na zwykłym kleju nie mogę kleić. Się może trawertyn odbarwić - musi być
    biały klej.
    Piszesz Ceresit CM 15... w Krakowie, gdzieś na pewno do dostania. Tylko
    zapewne cały wór 25kg :/ za kosmiczną kasę.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-03-14 21:59:10
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 14 Mar 2009 22:32:13 +0100, RudeBoy napisał(a):

    > Nie nie wiele tego jest ale i tak ten 1m2 będzie ważył ok 60kg.
    > Na zwykłym kleju nie mogę kleić. Się może trawertyn odbarwić - musi być
    > biały klej.

    Dowolny bialy klej jaki znajdziesz bedzie sie nadawal. Zlokalizuj sobie
    jakis sklad PSB, tam sprzedaja kleje Webera i powinni mieć też biały.

    --
    best regards,
    scream

  • 5. Data: 2009-03-15 08:51:48
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    scream pisze:

    > Dowolny bialy klej jaki znajdziesz bedzie sie nadawal. Zlokalizuj sobie
    > jakis sklad PSB, tam sprzedaja kleje Webera i powinni mieć też biały.

    Świetnie!
    PSB mam pod nosem.

    dzięki i pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-03-16 09:55:37
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

> [...]
    > Piszesz Ceresit CM 15... w Krakowie, gdzieś na pewno do dostania. Tylko
    > zapewne cały wór 25kg :/ za kosmiczną kasę.

    Worek 25 kg białego kleju z Cekola (C-14) kosztuje ok. 100 zł. Kupowałem w
    Castoramie.

    Ale można też go kupić w małych opakowaniach - 5 kg.

    Pzdry,
    MW

  • 7. Data: 2009-03-20 17:38:32
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    wolim pisze:

    > Worek 25 kg białego kleju z Cekola (C-14) kosztuje ok. 100 zł. Kupowałem w
    > Castoramie.
    >
    > Ale można też go kupić w małych opakowaniach - 5 kg.

    Zakupiłem Ceresit CM15 zgodnie z rada scream-a. Worek 18kg - 91zl :/ No
    ale to niby hiper-super klejisko...

  • 8. Data: 2009-03-20 17:53:22
    Od: usrobo <u...@o...pl>

    RudeBoy pisze:

    > Zakupiłem Ceresit CM15 zgodnie z rada scream-a. Worek 18kg - 91zl :/ No
    > ale to niby hiper-super klejisko...

    nie bylo mniejszych opakowan?
    18kg to za duuuuzo

    michal