  • 1. Data: 2012-05-15 12:54:51
    Temat: Odgrom a uziemienie drabinek przeciwsniegowych?
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Witam!

    Elektryk twierdzi, ze wszystko co metalowe na dachu ma być
    uziemione, wykonawca dachu twierdzi, ze drabinek się nie uziemia, nawet jak
    robili obiekty użyteczności publicznej nigdy drabinek nie podłączali do
    uziemienia a odbiór był bezproblemowy.

    Według wykonawcy dachu uziemienie drabinki może wprowadzać niebezpieczeństwo
    co wydaje się być dla mnie niezrozumiałe, logiczne wydaje się być
    przeciwnie.

    Jak to z ty m jest?
    Jakie za jakie przeciw?

    Pozdrawiam
    AT

  • 2. Data: 2012-05-15 13:46:07
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jak robili obiekty użyteczności publicznej nigdy drabinek nie podłączali
    > do uziemienia a odbiór był bezproblemowy.

    A jeśli dach i rynny są z blachy to się je uziemia? W jednym punkcie, w
    kilku?

  • 3. Data: 2012-05-15 19:54:16
    Od: "Ojcow" <w...@t...pl>

> [...]
    > jak robili obiekty użyteczności publicznej nigdy drabinek nie podłączali
    > do uziemienia a odbiór był bezproblemowy.

    Jeżeli robisz odgrom i na dachu masz prawidłowo wykonaną sieć zwodów to
    żadne uziemianie drabinek nie jest potrzebne. Jeżeli jednak nie masz w ogóle
    zwodów, dach niemetalowy, metalowe śniegołapy to w skrajnym przypadku może
    to zadziałać jak zwód. Przy braku uziemienia dzieją się wtedy straszne i
    trudne do przewidzenia rzeczy.
    http://youtu.be/pBNUO7hxWh4 tutaj na filmie jest pokazane jak wygląda
    parasol ochronny zwodów.

    Zakładam, że ilość i rozmieszczenie przewodów odprowadzających jest ok.

    > Według wykonawcy dachu uziemienie drabinki może wprowadzać
    > niebezpieczeństwo co wydaje się być dla mnie niezrozumiałe, logiczne
    > wydaje się być przeciwnie.

    Przy prawidłowo wykonanej instalacji odgromowej nie ma żadnego
    niebezpieczeństwa ale i żadnej konieczności.