  • 81. Data: 2016-08-08 22:22:52
    Temat: Re: Odgrzeję kotleta - kredyty w CHF
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 sierpnia 2016 >
    > mówisz, że bankowcy przewidzieli tak duży wzrost kursu CHF?

    Co niektórzy twierdzą że ostrzegali kredytobiorców, a skoro ostrzegali to pewno
    przewidywali;)
    > To po co by im było to pieprzenie się z maluczkimi. Wystarczyło
    > zainwestować w opcje walutowe.
    Na tych opcjach też swego czasu nieźle zarobili.

  • 82. Data: 2016-08-08 22:24:44
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 sierpnia 2016 21:14:44 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk
    napisał:

    > mieli zdolności. Nie mieli zdolności - bo cały system był tak
    > skonstruowany aby nie mogli dostać normalnego kredytu w złotówkach.

    Juz to podwazylem. Sam bralem kredyt hipoteczny w 2006/2007 - dostalem w PLN
    bez najmniejszego problemu, mimo, ze moje dochody byly wtedy znaczaco
    gorsze od obecnych. Nikt mnie tez na CHFy nie namawial. Wiec nie klam :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 83. Data: 2016-08-08 22:26:09
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2016 o 22:16 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> pisze:

    > Ale wytłumaczenie może być zgoła inne niż spiskowa teoria dziejów,
    > której jesteś wyznawcą.

    Pudło.

    > Tak więc być może pretensje powinieneś mieć raczej do
    > projektantów/programistów którzy nie przewidzieli że ich produkty będą
    > używane w dzikich krajach ;-)

    Przeczytaj jeszcze raz co napisałeś :-)
    Programista (najlepszy na planecie Ziemia) coś sobie ubzdurał i nikt z
    "Departamentu Kontroli w Banku" z żadnego z Banków nie wyłapał błędu?
    Poważnie tak uważasz?

    TG

  • 84. Data: 2016-08-08 22:26:51
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 sierpnia 2016 21:59:46 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk
    napisał:

    > Oczywiście przez przypadek? :-)
    > Super profesjonalistom z banków zabrakło wyobraźni i nie przewidzieli
    > scenariusza w którym kurs CHF do PLN wzrasta o 100% a zarzuca się
    > "hołocie", że tego nieprzewidziana i powtarza jak mantrę "widziały gały co
    > brały". Ludzieeeeeee! zastanówcie się co piszecie!

    Gdzie o 100%? O 100% poki co to conajwyzej kapital podrozal i to liczac tylko
    ten najgorszy okres kiedy CHF byl po 1,92 przez pare dni? tygodni? Odsetki CHF
    nadal sa nizsze od PLN wiec kredyt w CHF nie jest 100% drozszy od PLN.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 85. Data: 2016-08-08 22:27:58
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Nie odpowiedziałeś na moje pytanie, przypomnę:
    > "kredyty denominowane w CHF to normalny produkt bankowy zgodny z kodeksem
    > etyki bankowej i prawem bankowym?"
    >
    > Dyskutujesz? - czy trolujesz?

    wskażesz z którymi artykułami prawa bankowego jest niezgodny?
    czy będziesz trollował?

    czyli nie wierzysz we franka po 12? erotoman gawędziasz

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 86. Data: 2016-08-08 22:28:40
    Od: masti <g...@t...hell>

    Kris wrote:

    > W dniu poniedziałek, 8 sierpnia 2016 >
    >
    > Co niektórzy twierdzą że ostrzegali kredytobiorców, a skoro ostrzegali to pewno
    przewidywali;)
    że może wzrosnąć? tak.

    > Na tych opcjach też swego czasu nieźle zarobili.

    nie tych

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 87. Data: 2016-08-08 22:37:42
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2016 o 22:24 Adam Sz. <a...@g...com> pisze:

> [...]
    > bez najmniejszego problemu, mimo, ze moje dochody byly wtedy znaczaco
    > gorsze od obecnych. Nikt mnie tez na CHFy nie namawial. Wiec nie klam :)

    Dlaczego zarzucasz mi kłamstwo? - Ja nic takiego o Tobie nie piszę.
    Ty jesteś debeściak. Wszyscy to na tej grupie wiedzą. Pani Halina,
    nauczycielka polskiego ze szkoły podstawowej nr 2 ze Zgorzelca nie jest
    taką debeściarą. Nie miała wyboru - kredyt w CHF lub żaden.
    Wyguglać Ci takie epizody - czy uwierzysz na słowo, że tak było? Mogła tak
    jak do tej pory mieszkać razem z mężem i dwójka dzieci pod jednym dachem z
    teściową lub wziąć kredyt na 200kPLN (denominowany do franka, teraz po 10
    latach ma 400kPLN do spłaty) i mieszkać we własnym 110 metrowym domku, lub
    63 metrowym mieszkaniu na zadupiu w Zgorzelcu.

    TG

  • 88. Data: 2016-08-08 22:37:43
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-08-08 o 22:01, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Eee to jeszcze niepewne. Kogutek wprawdzie podał dowody ale mizerne...

    Jak na razie jedyne i chyba najlepsze.
    Co prawda pojawiła się teoria, że może woja wybuchnie za 7 lat, ale bez
    żadnych dowodów na jej poparcie.

  • 89. Data: 2016-08-08 22:43:15
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 sierpnia 2016 22:37:43 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk
    napisał:

    > Dlaczego zarzucasz mi kłamstwo? - Ja nic takiego o Tobie nie piszę.

    Napisales ze system byl tak skonstruowany ze nikt w PLNach kredytu nie
    dostawal, a wszyscy bankowcy wciskali CHFy. No to pisze - ja dostalem w
    PLNach bez zadnego problemu, a moje dochody wtedy nie odbiegaly od sredniej
    krajowej. A obskoczylem kilka bankow w poszukiwaniu najtanszej opcji. Wiec
    albo masz zle informacje albo klamiesz.

    > Ty jesteś debeściak. Wszyscy to na tej grupie wiedzą. Pani Halina,
    > nauczycielka polskiego ze szkoły podstawowej nr 2 ze Zgorzelca nie jest
    > taką debeściarą. Nie miała wyboru - kredyt w CHF lub żaden.

    Moze jakby uczyla matematyki to by wybrala PLN (Lisciasty sie oburzy). Ja
    dostalem, kilku moich sasiadow dostalo. Wiec raczej wydaje mi sie, ze
    zadzialal tu inny mechanizm.

> [...]
    > latach ma 400kPLN do spłaty) i mieszkać we własnym 110 metrowym domku, lub
    > 63 metrowym mieszkaniu na zadupiu w Zgorzelcu.

    I to ma byc usprawiedliwienie glupoty? :-))
    No sorry, ja znam rodziny ktore mieszkaja w 10-ciu na dwoch pokojach.
    Ojciec spi w wannie bo nie ma juz miejsca. I co - to znaczy, ze maja
    na sile wziac sobie kredyt i kazda rodzina wybudowac swoj dom? :-)

    Nie stac mnie - nie kupuje.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 90. Data: 2016-08-08 22:43:49
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-08-08 22:26, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Poważnie tak uważasz?

    Ja tak nie tyle uważam, co wiem - dawno temu robiłem w otoczeniu miśków
    co to się zajmowali najogólniej rzecz biorąc wdrażaniem systemów
    bankowych. Algorytmy scoringowe na bank były z samej Hameryki (Indii) i
    na miejscu były jedynie parametryzowane.

    A w banku, jak to w wielu korporacjach (każdej korporacji?) nie jest
    istotne czy "cuś" ma sens. Tylko czy masz kwit na to, że rzeczone "cuś"
    ma sens. A stosowne kwity na algorytmy scoringowe gwarantuję Ci, że były :-)

    Piotrek