  • 91. Data: 2016-08-08 23:04:36
    Temat: Re: Odgrzeję kotleta - kredyty w CHF
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Oczywiście przez przypadek? :-)
    > Super profesjonalistom z banków zabrakło wyobraźni i nie przewidzieli
    > scenariusza w którym kurs CHF do PLN wzrasta o 100% a zarzuca się
    > "hołocie", że tego nieprzewidziana i powtarza jak mantrę "widziały gały co
    > brały". Ludzieeeeeee! zastanówcie się co piszecie!

    przecież twierdziłeś, że przewidzieli i wciskali na siłę.
    Zdecyduj się

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 92. Data: 2016-08-08 23:05:36
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2016 o 22:43 Adam Sz. <a...@g...com> pisze:

    > Napisales ze system byl tak skonstruowany ze nikt w PLNach kredytu nie
    > dostawal, a wszyscy bankowcy wciskali CHFy. No to pisze - ja dostalem w
    > PLNach bez zadnego problemu, a moje dochody wtedy nie odbiegaly od
    > sredniej
    > krajowej. A obskoczylem kilka bankow w poszukiwaniu najtanszej opcji.
    > Wiec
    > albo masz zle informacje albo klamiesz.

    W którym roku to było? - to może być kluczowe.

    > I to ma byc usprawiedliwienie glupoty? :-))
    > No sorry, ja znam rodziny ktore mieszkaja w 10-ciu na dwoch pokojach.
    > Ojciec spi w wannie bo nie ma juz miejsca.

    Sorki, nie wierzę.

    > I co - to znaczy, ze maja
    > na sile wziac sobie kredyt i kazda rodzina wybudowac swoj dom? :-)
    >
    > Nie stac mnie - nie kupuje.

    Jak nie stać? - profesjonalny doradca w Banku mówi mi, że właśnie tylko na
    kredyt w CHF mnie stać. Jak tak mówi, to chyba wie co mówi (za to mu
    płacą) - biorę!

    TG

  • 93. Data: 2016-08-08 23:08:41
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2016 o 23:04 masti <g...@t...hell> pisze:

    Nie odpowiedziałeś na moje pytanie.

    TG

  • 94. Data: 2016-08-08 23:09:54
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > W dniu .08.2016 o 23:04 masti <g...@t...hell> pisze:
    >

    > Nie odpowiedziałeś na moje pytanie.

    nie ten wątek.

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 95. Data: 2016-08-08 23:12:34
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2016 o 22:43 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> pisze:

    > Ja tak nie tyle uważam, co wiem - dawno temu robiłem w otoczeniu miśków
    > co to się zajmowali najogólniej rzecz biorąc wdrażaniem systemów
    > bankowych. Algorytmy scoringowe na bank były z samej Hameryki (Indii) i
    > na miejscu były jedynie parametryzowane.
    >
    > A w banku, jak to w wielu korporacjach (każdej korporacji?) nie jest
    > istotne czy "cuś" ma sens. Tylko czy masz kwit na to, że rzeczone "cuś"
    > ma sens. A stosowne kwity na algorytmy scoringowe gwarantuję Ci, że były
    > :-)

    Nie jestem za branży i się nie znam.
    Ale mam wątpliwości: Każdy bank korzystał z tych samych algorytmów
    scoringowych?
    Ludzie na necie piszą, że robili przymiarki w kilku bankach i w żadnym nie
    mieli zdolności w PLN a mieli za to w CHF...

    TG

  • 96. Data: 2016-08-08 23:13:37
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2016 o 23:09 masti <g...@t...hell> pisze:

    > nie ten wątek.

    Słusznie, przepraszam.
    Idę spać.

    TG

  • 97. Data: 2016-08-08 23:13:43
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 sierpnia 2016 23:06:21 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk
    napisał:

    > W którym roku to było? - to może być kluczowe.

    Umowe podpisalem bodaj w kwietniu 2007. Szukalem ofert na spokojnie w roznych
    bankach na przelomie 2006/2007. Zeby bylo zabawniej to mam marze jedynie 0,7%.
    Da sie?

    > Sorki, nie wierzę.

    To uwierz. Babcia z dziadkiem + corka i syn ze swoimi rodzinami (czyli
    +maz, +zona i kazde ma dwojke dzieci) w mieszkaniu ~35m2. Mieszkali podemna
    przez ~3 lata jak sie budowalem.

    > Jak nie stać? - profesjonalny doradca w Banku mówi mi, że właśnie tylko na
    > kredyt w CHF mnie stać. Jak tak mówi, to chyba wie co mówi (za to mu
    > płacą) - biorę!

    Powiedzial tez o ryzyku kursowym. Ale filtr w mozgu pod tytulem cebuladeals
    juz to skutecznie odfiltrowal :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 98. Data: 2016-08-08 23:17:19
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-08-08 23:12, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Nie jestem za branży i się nie znam.
    > Ale mam wątpliwości: Każdy bank korzystał z tych samych algorytmów
    > scoringowych?

    Pewnie nie z tych samych ale z takich samych.

    > Ludzie na necie piszą, że robili przymiarki w kilku bankach i w żadnym
    > nie mieli zdolności w PLN a mieli za to w CHF...

    Arytmetyka Panie! Arytmetyka! Działa identycznie w każdym banku ;-)

    Piotrek

  • 99. Data: 2016-08-08 23:26:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Az sie zdziwisz ze pasuje. Nie pasuje. Zus doprowadza i co i nic ,bo ten przepis
    czegos takiego nie o obejmuje. Napisali w nim "kto" czyli odnosi sie do materii
    ozywionej. Bank taka nie jest. Mozna pozwac pracownika banku ze oszukal. Ale jak to
    zrobic jak w umowie ktora ktos dobrowolnie podpisal jest odpowiedni zapis. Zapis ...
    nalezyte pojmowanie ... obejmuje ludzi chorych na leb a nie cwaniakow i idotow
    funcjonalnych. Po to po wojnie wladza ludowa zlikwidowala analfabetyzm zeby w zadnej
    sytuacji nikt nie powiedzial ze nie wiedzial bo nie potrafi czytac.

  • 100. Data: 2016-08-08 23:40:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Problem spoleczny to sie robi jak wszyscy zyjcy w panstwie zagrozeni sa epidemia
    kily, albo wojna, albo kartkami na zarcie. W zyciu niewielka grupa ludzi ktorzy
    wzieli kredyty we frankach nie ma nic wspolnego z problemem spolecznym. Poprzednia
    wladza olala sprawe i miala racje. Nowa wladza niepotrzebnie sie we franki angazuje.
    Na moj gust nie 500 na dziecko, nie milion samochodow elektrycznych, nie trybunal i
    jeszcze piedylion spraw zaszkodzi nowej wladzy. Moga sie wylozyc na drobnych z
    kredytow frankowych. Jak ktos ma miekkie serce musi miec twarda dupe. Powinni olac
    jak poprzednicy sprawe, co najwyzej stworzyc system pomocy prawnej na poziomie
    adwokatow majacych pomagac w sprawach cywilnych kredytobiorca-bank.