  • 1. Data: 2010-08-06 10:28:35
    Temat: Odkurzacz centralny - instalacja
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Witam

    Na etapie wykonania instalacji odkurzacza centr. trzeba wybierac system? Czy
    kupic gotowy zestaw np. http://tinyurl.com/2ag79s2, a wybor reszty (odkrzacz,
    gniazda) zostawia sie na pozniej.

    Na jakiej wysokosci optymalnie montowac gniazda. Jak przygotowac miejsce pod
    szufelke, tak jak pod gniazda?

    --
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
    Z.

  • 2. Data: 2010-08-06 11:42:34
    Temat: Re: Odkurzacz centralny - instalacja
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > kupic gotowy zestaw np. http://tinyurl.com/2ag79s2, a wybor reszty
    > (odkrzacz, gniazda) zostawia sie na pozniej.

    na poczatku musisz wybrac rodzaj gniazd - one determinują szczegóły montazu
    rur
    rury i kształtki są standardowe
    na samym końcu kupujesz jednostke centralną

    > Na jakiej wysokosci optymalnie montowac gniazda.

    ja mam na tej samej wysokosci co gniazda elektryczne
    w jednym miejscu mam nawet w jednej ramce odkurzac, prąd tv i ethernet

    zrobiłem wg zalaecen producenta ale teraz zrobiłbym jedną zmianę - dałbym
    gniazdka do góry nogami
    tak zeby klapka otwierała się w dół - łatwiej rurą celować w otwór jak go
    widzisz, zwłaszacza że ulokowanie styków włacznika (mam wersje z włacznikiem
    w uchwycie) jest istotne

    > Jak przygotowac miejsce pod szufelke, tak jak pod gniazda?

    ja wyprowadziłem prosto z podłogi, pionowo do góry
    samą rurę od instalacji.
    po okafelkowaniu podłogi, ściąłem ją na równo z kafelkami
    otwór wew. rury ma idealnie ta samą średnice jaka jest potrzebna do
    podłączenia węża elastycznego z szufelki
    całość sie mieści pod szafka kuchenną "wewnątrz" cokolika standardowej
    stojącej szafki kuchennej

    co bym jeszcze zmienił?
    dałbym osobno przewód od każdego gniazdka do "skrzynki" koło odkurzacza
    a nie tak jak sie klasycznie robi w wianuszek od gniazdka do gniazdka
    troche wiecej kabla ale bezpieczniej

  • 3. Data: 2010-08-06 15:47:31
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > na poczatku musisz wybrac rodzaj gniazd - one determinują szczegóły montazu
    > rur
    > rury i kształtki są standardowe
    > na samym końcu kupujesz jednostke centralną

    np. wybieram taki zestaw z gniazdami kwadratowymi
    http://allegro.pl/item1166066646_4_gniazda_uni_vex_i
    nstalacja_odkurzacz_centralny.html
    po zamontowaniu tego jestem skazany juz na konkretny system: Beam, Husky,
    Drainvac itp?

    Chcialbym cos typowego i popularnego.

    --
    Dzieki za pomoc.
    Z.

  • 4. Data: 2010-08-06 21:35:10
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]

    > otwór wew. rury ma idealnie ta samą średnice jaka jest potrzebna do
    > podłączenia węża elastycznego z szufelki

    Na rure wystajaca z podlogi zaklada sie kolanko jak do gniazd w scianie,
    wiec uciecie rury rowno z plytkami moze stwarzac problemy. Po pierwsze, rura
    elastyczna nie jest nigdzie mocno zagieta, po drugie, jak cos dlugiego
    wpadnie do szufelki to zatrzyma sie w ostrym kolanie. Sa nawet gotowe rury
    elastyczne z "zarobionymi" koncowkami do szufelki dlugosci ok. 50cm.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2010-08-07 09:03:57
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:i3go4h$lh$1@inews.gazeta.pl...

    > Na etapie wykonania instalacji odkurzacza centr. trzeba wybierac system?

    Musisz się zdecydowac, czy Borysowski, czy nie Borysowski, to jest
    najważniejsze, bo do Borysowskiego rury mają minimalnie inną średnicę (są za
    to tańsze).
    Pozostałe systemy są od biedy kompatybilne, choć warto jednak mieć płytki do
    gniazdek tego samego producenta, co potem gniazdka. Jednostka centralna
    natomiast to już w tym momencie pełna dowolność będzie (za wyjątkiem
    Borysowskiego rzecz jasna, niby są przejściówki, ale zawsze to dodatkowy
    kłopot).

    > Na jakiej wysokosci optymalnie montowac gniazda.

    Jak Ci pasuje. Ja robiłem na takiej samej wysokości, jak reszta gniazd w
    domu, znaczy 30cm. Jedyny wyjątek to gniazdkoszufelka - co prawda można je
    skracać, ale nie chciałem tego robić, dlatego mam je na ich pełnej
    wysokości: 40cm

    > Jak przygotowac miejsce pod szufelke, tak jak pod gniazda?

    Nie, w kuchni powinna to być rura wystająca pionowo z wylewki, mniej więcej
    w połowie głębokości zabudowy (powinno to być 30cm od planowanego cokołu
    szafki).
    Jeśli szufelki planujesz w przedpokoju, wiatrołapie itp., to musisz zadbać o
    miejsce na nią: jakiś mebel z cokołem, albo ściana na tyle gruba, żeby w
    niej zmieścić wnękę na szufelkę. Z tych własnie powodów zrezygnowałem u
    siebie z pierwotnie planowanej szufelki w wiatrołapie - naokoło ściany
    działowe, mebli brak, nie było jej gdzie schować, zainstalowałem tam
    gniazdkoszufelkę.

    J.

  • 6. Data: 2010-08-07 09:05:40
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > w jednym miejscu mam nawet w jednej ramce odkurzac, prąd tv i ethernet

    A jakiego systemu gniazdka odkurzacza pasują do ramek osprzetu
    elektrycznego?

    J.