    From: "Jarek P." <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Odkurzacz centralny - instalacja
    Date: Sat, 7 Aug 2010 11:03:57 +0200

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:i3go4h$lh$1@inews.gazeta.pl...

    > Na etapie wykonania instalacji odkurzacza centr. trzeba wybierac system?

    Musisz się zdecydowac, czy Borysowski, czy nie Borysowski, to jest
    najważniejsze, bo do Borysowskiego rury mają minimalnie inną średnicę (są za
    to tańsze).
    Pozostałe systemy są od biedy kompatybilne, choć warto jednak mieć płytki do
    gniazdek tego samego producenta, co potem gniazdka. Jednostka centralna
    natomiast to już w tym momencie pełna dowolność będzie (za wyjątkiem
    Borysowskiego rzecz jasna, niby są przejściówki, ale zawsze to dodatkowy
    kłopot).

    > Na jakiej wysokosci optymalnie montowac gniazda.

    Jak Ci pasuje. Ja robiłem na takiej samej wysokości, jak reszta gniazd w
    domu, znaczy 30cm. Jedyny wyjątek to gniazdkoszufelka - co prawda można je
    skracać, ale nie chciałem tego robić, dlatego mam je na ich pełnej
    wysokości: 40cm

    > Jak przygotowac miejsce pod szufelke, tak jak pod gniazda?

    Nie, w kuchni powinna to być rura wystająca pionowo z wylewki, mniej więcej
    w połowie głębokości zabudowy (powinno to być 30cm od planowanego cokołu
    szafki).
    Jeśli szufelki planujesz w przedpokoju, wiatrołapie itp., to musisz zadbać o
    miejsce na nią: jakiś mebel z cokołem, albo ściana na tyle gruba, żeby w
    niej zmieścić wnękę na szufelkę. Z tych własnie powodów zrezygnowałem u
    siebie z pierwotnie planowanej szufelki w wiatrołapie - naokoło ściany
    działowe, mebli brak, nie było jej gdzie schować, zainstalowałem tam
    gniazdkoszufelkę.

    J.