  • 11. Data: 2009-01-07 10:06:58
    Temat: Re: Odzysk ciep_a z wentylacji
    Od: Rick <r...@o...pl>

    On Tue, 6 Jan 2009 23:54:47 +0100
    "kiki" <...@...c> wrote:

    > "Pawel" <w...@g...pl> wrote in message
    >
    > W takim małym czymś nie uzyskasz żadnej oszczędności, a wtopisz w remonty.

    Mógłbyś rozwinąć ? Przy jakiej kubaturze jest sens wchodzić w reku ? Ja cały czas się
    zastanawiam, czy instalować reku w budowanym segmencie wewnętrznym ( 150 m2, kubatura
    750 m3 ) szeregowca.
    --
    Rick <a...@a...pl>

  • 12. Data: 2009-01-07 10:21:55
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    robert pisze:

    > a sens widzisz tylko ekonomiczny? :-)

    A widzisz inny sens stosowania rekuperatora ?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 13. Data: 2009-01-07 10:39:29
    Od: Rick <r...@o...pl>

    On Wed, 7 Jan 2009 10:31:56 +0100
    "robert" <r...@s...pl> wrote:

    > a sens widzisz tylko ekonomiczny? :-)
    Nie jest to priorytet, ale jeżeli koszt instalacji + eksploatacji reku nigdy nie
    zrówna się z kosztem wentylacji tradycyjnej, to wolę kilka razy dziennie otwierać
    okna i intensywnie wietrzyć.

    --
    Rick <a...@a...pl>

  • 14. Data: 2009-01-07 10:41:31
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    kiki pisze:
    [...]
    > Żeby kominek miał senst to powinieneś zrobić czerpnie powietrza z zewnątrz w
    > postaci rury minimum 30m poniżej granicy przemarzania aby ci sie powietrze
    > robiło cieplejsze zanim trafi do paleniska. ...

    A po co tak gleboko? Cieple pali sie lepiej?
    --
    A S

  • 15. Data: 2009-01-07 10:46:08
    Od: Rick <r...@o...pl>

    On Wed, 7 Jan 2009 10:29:33 +0100
    "kiki" <...@...c> wrote:

    > "Rick" <r...@o...pl> wrote in message
    > On Tue, 6 Jan 2009 23:54:47 +0100

    > Mógłbyś rozwinąć ? Przy jakiej kubaturze jest sens wchodzić w reku ? Ja cały
    > czas się zastanawiam, czy instalować reku w budowanym segmencie wewnętrznym
    > ( 150 m2, kubatura 750 m3 ) szeregowca.
    > --
    >
    > Odpuść reku, będziesz musiał płacić dodatkowy haracz dla serwisantów i za
    > prąd. Tam są silniki, grzałki, trzeba dezynfekować co jakiś czas. Zapłacisz
    > za rury.. Daj se siana :-)
    Hmm, do serwisowania to nie ma tam za wiele, instalację położę sam. Przy normalnej
    pracy silniki pobierają ok 100W, przeżyję. Grzałki można pominąć ( GWC ). Rury i tak
    musiałbym położyć, żeby rozprowadzić ciepło z kominka. W tym wypadku ogrzane
    powietrze rozprowadzi wentylacja z reku.

    > Na końcu cie podliczą za rzeczy, których nie przewidzisz. Jeśli moge
    > zasugerować to zamiast na reku wydaj na drugi piec żebyś mógł zmienić opał
    > jak ruscy przykręcą gaz. W pellety też bym się nie pchał :-) Jedno normalne
    > grzanie, a drugi piec na drewno, żyto itp.

    Dom w zabudowie szeregowej w mieście, nakaz ogrzewania gazem, ewentualnie kominek.

    --
    Rick <a...@a...pl>

  • 16. Data: 2009-01-07 10:50:14
    Temat: Re: Odzysk ciepła z wentylacji
    Od: a...@g...com

    On 7 Sty, 07:57, Sebcio <s...@n...com> wrote:

    >         Przy takiej kubaturze ciepło odzyskane z powietrza nie uzasadnia
    > kosztów inwestycyjnych oraz eksploatacyjnych.

    Przy takiej kubaturze koszt inwestycyjny i eksploatacyjny jest
    proporcjonalnie mniejszy. Male rekuperatorki kupisz juz za 1,5-2k pln,
    a ich eksploatacja to 30-50W. Przy jego kubaturze oszczednosci pewnie
    wyniosa w okolicy.. 1kW ? Komfort gratis ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2009-01-07 10:56:08
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    > Pogonią cię z tym kominkiem na dłuższą metę :-) Myślisz, że to tak fajnie
    > mieszkać obok kogoś palącego drewno? Stale wydaje się, że jest pożar :-)
    > Żeby kominek miał senst to powinieneś zrobić czerpnie powietrza z zewnątrz
    > w postaci rury minimum 30m poniżej granicy przemarzania aby ci sie
    > powietrze robiło cieplejsze zanim trafi do paleniska. Do tego wysoki komin
    > i daleko od sąsiadów, bo cie przepedzą z tymi smrodami :-)

    tak czytam twoje posty i myślę, że taniej i prościej będzie ci leczyć twoje
    fobie, niż wiecznie walczyć z przeciwnościami losu :-)

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 18. Data: 2009-01-07 11:02:32
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    > A widzisz inny sens stosowania rekuperatora ?

    tak, komfort cieplny, nie wlatuje mi do domu powietrze o temp. -20,
    wentylacje mam sprawna cały czas, w każdym pomieszczeniu, niezależnie od
    warunków zewnętrznych i o takiej wydajności, jak sobie ustawię,
    opłacalność inwestycji liczyłem dopiero po rozpatrzeniu tych argumentów i
    zdecydowałbym się, gdyby nawet wyszło na minus

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 19. Data: 2009-01-07 11:06:12
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    > Nie jest to priorytet, ale jeżeli koszt instalacji + eksploatacji reku
    > nigdy nie zrówna się z kosztem wentylacji tradycyjnej,
    > to wolę kilka razy dziennie otwierać okna i intensywnie wietrzyć.

    jeżeli tak lubisz :-) (w nocy też?)... to ja proponuje wogóle zrezygnować z
    wentylacji, jeżeli jest ona niesprawna (bo i tak musisz otwierać okna),
    zaoszczędzisz na kominach, kratkach, itp :-)

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 20. Data: 2009-01-07 11:18:56
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > jeżeli tak lubisz :-) (w nocy też?)... to ja proponuje wogóle zrezygnować
    > wentylacji, jeżeli jest ona niesprawna (bo i tak musisz otwierać okna),
    > zaoszczędzisz na kominach, kratkach, itp :-)

    Ale daj każdemu prawo wyboru. Jeśli lubisz spać przy zamknietym oknie z
    wentylacja mech. to twój wybór i ok.
    Ja lubię spać przy otwartym oknie(oprócz zimy oczywiście) i świadomie nie
    wybrałem went. mechanicznej.
    Szeroko otwarte okna z rana w sypialni to super sprawa dla mnie.
    Ale to mój śiadomy wybór a każy robi jak chce.
    Zreszta bzykajacy gdzieś w kącie domu rekuperator i jego 100W jakoś mi nie
    odpowiada.Dodatkowo te urządzenia sa w
    Polsce użyne stosunkowo niedawno więc nie mam pewnośc jak się będa sprawować
    za lat kilka(np. grzyby, plesnie w kanałach, awarie automatyki itp)
    Ja do nowinek technicznych podchodzę z pewną ostrożnością.

    Krzysiek