    From: Rick <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Odzysk ciep_a z wentylacji
    Date: Wed, 7 Jan 2009 11:46:08 +0100

    "kiki" <...@...c> wrote:

    > "Rick" <r...@o...pl> wrote in message
    > On Tue, 6 Jan 2009 23:54:47 +0100

    > Mógłbyś rozwinąć ? Przy jakiej kubaturze jest sens wchodzić w reku ? Ja cały
    > czas się zastanawiam, czy instalować reku w budowanym segmencie wewnętrznym
    > ( 150 m2, kubatura 750 m3 ) szeregowca.
    > --
    >
    > Odpuść reku, będziesz musiał płacić dodatkowy haracz dla serwisantów i za
    > prąd. Tam są silniki, grzałki, trzeba dezynfekować co jakiś czas. Zapłacisz
    > za rury.. Daj se siana :-)
    Hmm, do serwisowania to nie ma tam za wiele, instalację położę sam. Przy normalnej
    pracy silniki pobierają ok 100W, przeżyję. Grzałki można pominąć ( GWC ). Rury i tak
    musiałbym położyć, żeby rozprowadzić ciepło z kominka. W tym wypadku ogrzane
    powietrze rozprowadzi wentylacja z reku.

    > Na końcu cie podliczą za rzeczy, których nie przewidzisz. Jeśli moge
    > zasugerować to zamiast na reku wydaj na drugi piec żebyś mógł zmienić opał
    > jak ruscy przykręcą gaz. W pellety też bym się nie pchał :-) Jedno normalne
    > grzanie, a drugi piec na drewno, żyto itp.

    Dom w zabudowie szeregowej w mieście, nakaz ogrzewania gazem, ewentualnie kominek.

    --
    Rick <a...@a...pl>