  • 31. Data: 2009-01-07 15:18:11
    Temat: Re: Odzysk ciep_a z wentylacji
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "robert" <r...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:gk2gs7$qht$1@inews.gazeta.pl...

    > no to może się zdziwisz, ale... masz właśnie prawdziwy rekuperator :-)

    Nie zdziwie sie, wszak sam tego nie wymyslalem. Mi tylko chodzi o to, ze
    "hand-made" tez mozna w przy sprzyjajacych okolicznosciach cos zdzialac.

  • 32. Data: 2009-01-07 15:52:38
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Nie zdziwie sie, wszak sam tego nie wymyslalem. Mi tylko chodzi o to, ze
    > "hand-made" tez mozna w przy sprzyjajacych okolicznosciach cos zdzialac.

    Wrecz mozna zdzialac caly rekuperator "jak ze sklepu" ;)

    Z ciekawosci: w tej rurze ktora sprowadza powietrze do piwnicy masz
    wentylator tak ?

    Pozdrawiam

    Kane

  • 33. Data: 2009-01-07 16:10:14
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Masz sufit na wysokosci 5m?

    Obstawiam ze to powierzchnia jednego poziomu a jest jeszcze pietro lub
    piwnica ;)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 34. Data: 2009-01-07 16:15:40
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Wrecz mozna zdzialac caly rekuperator "jak ze sklepu" ;)

    Az tak, to by mi sie nie chcialo. Bylem zdecydowany na rozwiazanie
    "wystarczajace" - tak, zeby nie dmuchalo zimnem, a w lecie nie grzalo
    piwnicy.

    > Z ciekawosci: w tej rurze ktora sprowadza powietrze do piwnicy masz
    > wentylator tak ?

    Tak, dokladniej na jej koncu, czyli w samej piwnicy. Tak bylo najsensowniej.
    Wentylator z PeCeta - odpowiednio cichy.

  • 35. Data: 2009-01-07 16:18:33
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Obstawiam ze to powierzchnia jednego poziomu a jest jeszcze pietro lub
    > piwnica ;)

    W szeregowcach 150m2 to raczej normalka. Te liczby zwrocily moja uwage bo
    sam mam raczej duzy stosunek kubatury do powierzchni, ale powyzszy wynik
    jest lepszy ;-)

  • 36. Data: 2009-01-07 16:37:24
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > W szeregowcach 150m2 to raczej normalka. Te liczby zwrocily moja uwage bo
    > sam mam raczej duzy stosunek kubatury do powierzchni, ale powyzszy wynik
    > jest lepszy ;-)

    Ja mam nizszy wspolczynnik w zakładzie przemysłu spożywczego ;)

    K.

  • 37. Data: 2009-01-07 18:09:17
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "Rick" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    >Dom w zabudowie szeregowej w mieście, nakaz ogrzewania gazem, ewentualnie
    >kominek.

    To w miastach sa nakazy ogrzewania gazem?? Nie mozna olejem, PC??

    Pozdro.. TK

  • 38. Data: 2009-01-07 18:15:17
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > jeżeli tak lubisz :-) (w nocy też?)... to ja proponuje wogóle zrezygnować
    > z wentylacji, jeżeli jest ona niesprawna (bo i tak musisz otwierać okna),
    > zaoszczędzisz na kominach, kratkach, itp :-)

    I jak ci ludzie zyli te pare tysiecy lat, strach pomyslec. Brrrr..

    Pozdro.. TK

  • 39. Data: 2009-01-07 18:20:46
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W nocy?

    Osy lunatyczni, z takimi wielkimi klami i noktowizorami na oczach.
    Komunikuja sie ze stadem komarow na koniach polnych przed domem i kiedy
    tylko nadazy sie okazja to atakuja dom z otwartym w nocy oknem. Podobno nikt
    nie przezywa, ale taz nikt jeszcze tego na wlasne oczy nie widzial.Po ataku
    podobno dom wyglada jak cywilizacja Majow bez sladow ludzkich szczatek.

    Pozdro.. TK

  • 40. Data: 2009-01-07 19:55:45
    Temat: Re: Odzysk ciepła z wentylacji
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > http://tinyurl.com/9eo74m

    Rewelacja, jakoś wczesniej tego nie spotkałem ;-]

    --
    Mariusz