  • 21. Data: 2011-12-13 07:28:53
    Temat: Re: Ogromna wilgotność w nowym domu
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Pożyczyć (kupić) osuszacz.
    > Ja miałem pożyczony od kolegi takihttp://allegro.pl/master-dh751-osuszacz-powietrz
    a-47-l-24h-osuszanie-...
    > Można kupić, osuszyć i sprzedać.
    > Taniej wychodzi niż zamówić osuszanie firmy zewnętrznej. :-)
    > Trochę mały ma zbiornik na wodę, bo tylko 5l, ale można wpiąć się wężykiem
    > do kanalizacji.
    > Dziennie ok. 10l mi się skraplało, gdzieś tak po tygodniu wysuszyłem garaż i
    > piwnicę, tak, że teraz mam ok.45-50% wilgotności.
    > Żadne farelki, wiatraczki nie pomagały. :-)

    Osuszacze są fajne jak ktoś miał powódź ;)
    Są drogie , biorą dużo pradu ...
    W normlanych warunkach i sytuacjach wystarczy normalne oszuszanie ,
    czyli grzanie + pootwierane okna ...
    Naturalnie , zdrowo i bezpiecznie sie osuszy ...

    Aby wywalić wilgoć trzeba niestety mocno wygrzać dom i wywalić
    wilgoć.
    Nie ma innnego wyjścia ...

    Najważniejsze aby zejśc chociaż do 70% , potem można już powoli
    wysuszać ...

  • 22. Data: 2011-12-13 07:46:53
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    a.googlegroups.com...
    > Osuszacze są fajne jak ktoś miał powódź ;)
    > Są drogie , biorą dużo pradu ...

    W pracy mam jeszcze w piwnicach zamontowane pręty w ścianach i podpięte do
    układu elektrycznego.
    Nie wiem ile to prądu pobiera, ale jest już jakieś pół roku i nie czuć
    wilgoci. :-)

  • 23. Data: 2011-12-13 08:28:13
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    f.googlegroups.com...

    Czesc Kaszpir ;-)

    > Jezeli temperatura spadnie ponizej 2-3stopni ale w domu,
    > wtedy podgrzac, nie rob sauny z domu ;-))

    >Czemu ?
    >Ja zrobiłem ...
    >W lato miałem przez kilka dni ponad 35 stopni w domu ...
    >Wilgoć bardzo szybko się ulotniła i z około 90-99% miałem już około
    >70-75% ...
    >Warunek zrobić odpowiedni "przeciąg" aby wilgoć miała którędy
    >wylecieć ...

    Zgadzam sie z tobą, pamietam jak pisales o wilgoci ;-))))))))))
    Ja podaje rozwiazanie na wlasnym przykladzie.
    Rowno rok temu tynkarze pracowali u mnie,
    mroz byl zacny, a zima piekna ;-))
    Fakt, bylo to suche mrozne powietrze ;-)))
    Schlo wolniej na betonie, schly woolno, bardzo wolno tynki cementowe
    robione tradycyjnie, ceramika wody nie wchlania ;-)
    Tynki maszynowe w zasadzie niezaleznie
    od temperatury i tak swoje musza odstac, roznie sie mowi/czyta,
    czekalem 28 dni;-)
    Wylewka jest sucha, wody prawie nie ma, mrozy jej nie grozne ;-))
    Jedynie praca przy niskich temperaturach jest malo komfortowa ;-))

    Jak zwykle sa dwie szkoly ;-))
    Jedna mowi zeby grzac i wietrzyc,
    druga zeby prawie mrozic i wietrzyc :D

    pozdrawiam
    Adams

  • 24. Data: 2011-12-14 14:45:35
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 13 Gru, 08:28, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:
    [...]> > Można kupić, osuszyć i sprzedać.

    > Osuszacze są fajne jak ktoś miał powódź ;)
    > Są drogie , biorą dużo pradu ...

    A grzanie to niby darmowe jest (szczególnie w sierpniu...)?

    PZDR
    Shaman

  • 25. Data: 2011-12-16 08:09:06
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    smentek wrote:
> [...]
    > miejsc gdzie jest mokro. Potem mokre szmaty idą na dwór schnąć.
    >
    > Wylewki były robione ok. 2 miesiące temu. Dodatkowo ok. 2 tygodnie
    > temu zrobiliśmy jeszcze wylewki w łazienkach.
    >
    > Nie mam jeszcze drzwi do pokoi. Kominy wentylacyjne sprawne, w
    > łazience, kotłowni i łazience na poddaszu. Dodatkowo otworzyłem
    > klapę
    > ze schodami na strych, żeby też tam uciekało ciepłe / wilgotne
    > powietrze.
    > Co robić dalej? Bo wilgoć 85% już trzyma z 2 tygodnie i nie spada.
    > Grzać na 15*C czy mniej, albo więcej? Co radzicie?

    jak to mówią fachowcy: grzać, wietrzyć, płacić i płakać (to ostatnie
    to chyba ze względu na koszty)
    powodzenia ale tak to jest jak tynki się robi na jesieni lub w zimę
    jeffrey

  • 26. Data: 2011-12-16 12:44:01
    Od: "smentek" <s...@w...pl>

    > jak to mówią fachowcy: grzać, wietrzyć, płacić i płakać (to ostatnie to
    > chyba ze względu na koszty)
    > powodzenia ale tak to jest jak tynki się robi na jesieni lub w zimę
    > jeffrey

    Nie tynki, tylko wylewki :) Tynki i reszta już jest suche. Pozostaje czekać
    na schnięcie wylewki. Wczoraj po wietrzeniu z 10h przy wilgotności na dworze
    ~62% spadło w domu z 86% do 80%. No, ale oczywiście dzisiaj rano po
    nagrzaniu już jest 85% i znowu wietrzymy. Ciekawe ile cykli mnie czeka...
    leci gaz, myślę nad szybkim montażem kominka bo mam sporo drewna do
    spalenia.

  • 27. Data: 2011-12-19 08:06:44
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "smentek" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    Witam.

> [...]
    > po nagrzaniu już jest 85% i znowu wietrzymy. Ciekawe ile cykli mnie
    > czeka... leci gaz, myślę nad szybkim montażem kominka bo mam sporo drewna

    To dobry pomysl z tym kominkiem ;-)

    pozdrawiam
    Adams

  • 28. Data: 2014-05-23 12:24:05
    Od: w...@g...com

    Ja zamówiłem firmę zajmującą się osuszaniem zlikwidowało problem z wilgocią i grzybem
    www.osuszanie-pomiary.pl/ Polecam :)

  • 29. Data: 2014-05-23 12:25:06
    Od: w...@g...com

    Ja u siebie w domu zamówiłem firmę zajmującą się osuszaniem zlikwidowało to zarówno
    problem z wilgocią jak i grzybem. www.osuszanie-pomiary.pl/ Polecam :)

  • 30. Data: 2014-05-23 12:34:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 23 maja 2014 12:25:06 UTC+2 użytkownik w...@g...com napisał:
    > Ja u siebie w domu zamówiłem firmę zajmującą się osuszaniem zlikwidowało to
    >zarówno problem z wilgocią jak i grzybem. www.osuszanie-pomiary.pl/ Polecam :)
    Słyszałem że ta firma lipe odwala- po ich "robocie" grzyb i wilgoć wyłazi dwa razy
    bardziej.