  • 1. Data: 2012-10-18 16:22:40
    Temat: Okna drewniane - próchno
    Od: "Toomek" <t...@w...pl>

    Witam
    Niedawno zobaczyłem ze osnieznica na dole jest spróchniała, dosłownie się
    sypie. Okna mają pare lat, gwarancja się skończyła.
    Napisałem im reklamacje i mają napisać kosztorys co proponują.... myślałem
    ze takie okna wytrzymają z parenascie lat, a tu dupa, a były dosc drogie
    Jestem ciekaw ile wymiana tego może kosztować? Miał ktoś podobny przypadek ?

  • 2. Data: 2012-10-18 16:54:17
    Temat: Re: Okna drewniane - próchno
    Od: "tyg" <t...@t...pl>

    Użytkownik "Toomek" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jestem ciekaw ile wymiana tego może kosztować? Miał ktoś podobny przypadek ?

    Brak lub niedokładna impregnacja profilu przed malowaniem.
    Przyczyną może być też zły montaż .

  • 3. Data: 2012-10-18 17:02:23
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 18 Oct 2012 16:54:17 +0200, tyg napisał(a):

    > Użytkownik "Toomek" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    >>
    > Brak lub niedokładna impregnacja profilu przed malowaniem.
    > Przyczyną może być też zły montaż .

    A już najpewniej "złe użytkowanie" 3333-]
    (by XL)

  • 4. Data: 2012-10-19 06:51:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Toomek wrote:
> [...]
    > myślałem ze takie okna wytrzymają z parenascie lat, a tu dupa, a były
    > dosc drogie Jestem ciekaw ile wymiana tego może kosztować? Miał ktoś

    sprawa jest do wygrania ale obawiam sie, że może sie oprzeć o sąd.

    gwarancja gwarancją ale jeśli udowodnisz ze w chwili produkcji nie
    dotrzymano standardów zapewniających trwałość produktu to możesz żądać
    rekompensaty. Sprawa jest dość trudna.

  • 5. Data: 2012-10-19 14:49:47
    Od: "tyg" <t...@t...pl>

> [...]
    > standardów zapewniających trwałość produktu to możesz żądać rekompensaty.
    Trudna bo producent oświadczy ze przyczyną był nieprawidłowy montaż .
    Poza tym jest po gwarancji.

    Okna są sosnowe?

  • 6. Data: 2012-10-19 15:04:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    tyg wrote:

    > Trudna bo producent oświadczy ze przyczyną był nieprawidłowy montaż .
    > Poza tym jest po gwarancji.

    gwarancja to jedno, ale w budownictwie jeśli sie udowodni ewidentną wadę
    produktu to można dochodzi odszkodowania także po gwarancji.

    jakby urwał sei zawias, złaziła farba czy coś to co innego tutaj mamy coś
    co może wskazywać na wadliwy lub wadliwie przygotowany materiał. Tak jak
    pisałem trzeba zatrudnić rzeczoznawcę który przygotuje ekspertyzę, jeśli
    wada wynika ze złego montażu to ścigać montażystę jeśli jest wadą materiału
    to ścigać producenta stolarki

  • 7. Data: 2012-10-19 19:06:22
    Od: "tyg" <t...@t...pl>

> [...]

    > ze złego montażu to ścigać montażystę jeśli jest wadą materiału to ścigać

    To prawda ,tylko rzeczoznawca by pomógł.
    Ale z doświadczenia (produkcja okien) wiem że
    bardzo wiele reklamacji jest odrzucanych z powodu błędów montażu.

  • 8. Data: 2012-10-20 09:29:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    tyg wrote:

    > To prawda ,tylko rzeczoznawca by pomógł.
    > Ale z doświadczenia (produkcja okien) wiem że
    > bardzo wiele reklamacji jest odrzucanych z powodu błędów montażu.

    wtedy trzeba ścigać montazystę.

  • 9. Data: 2012-10-31 14:29:41
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    "tyg" <t...@t...pl> napisał(a):

    >To prawda ,tylko rzeczoznawca by pomógł.
    >Ale z doświadczenia (produkcja okien) wiem że
    >bardzo wiele reklamacji jest odrzucanych z powodu błędów montażu.

    Mozna wykazac, ze blad montazu nie mial zadnego wplywu
    na np. istniejace bledy materialowe czy, ogolnie - nie mogl spowodowac
    zaistnienia wady. Oczywiscie kazdy producent bedzie sie bronil
    i odrzucal roszczenia, bo nawet jak co 2 klient zrezygnuje z dochodzenia swojego,
    to zysk producenta. A napisanie pisma odmownego niewiele kosztuje - tym bardziej,
    ze ludzie nia maja czasu/nie chca/nie znaja sie i rezygnuja z walki. I o to chodzi.