  • 21. Data: 2014-11-10 00:23:19
    Temat: Re: Osiadanie domu
    Od: masti <g...@t...hell>

    k...@g...com wrote:

    > Lubię cie wkurwiać.

    najwyżej rozśmieszać swoją nieudolnością :)

  • 22. Data: 2014-11-10 00:57:19
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 10 listopada 2014 00:23:30 UTC+1 użytkownik masti napisał:

    > najwyżej rozśmieszać swoją nieudolnością :)
    >
    > --
    > mst <at> gazeta <.> pl
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    Śmiech przez łzy preferujesz.

  • 23. Data: 2014-11-10 01:09:47
    Od: masti <g...@t...hell>

    k...@g...com wrote:

    > Śmiech przez łzy preferujesz.

    biedaku, jaką ty musisz mieć niską samoocenę, ze tak uiłujesz się
    dowartościowywać

  • 24. Data: 2014-11-10 08:55:56
    Od: Tomasz Finke <t...@s...pl>

    W dniu 2014-11-09 o 21:44, Adam pisze:

    > Jezeli tak bylo - to musial byc jakis nietypowy fundament. Lub cos pokreciles:)
    > pozdr.

    Też widziałem ten program, to był materiał National Geographic o
    najwyższym budynku świata Burj Khalifa. Jest posadowiony na piasku
    na 192 palach przenoszących cały jego ciężar na podłoże tylko
    dzięki sile tarcia pali.

    https://www.youtube.com/watch?v=yyaEIf2ok6I

    O fundamentach mowa jest od 12:40.

    T.

  • 25. Data: 2014-11-10 09:40:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 listopada 2014 08:56:43 UTC+1 użytkownik Tomasz Finke
    napisał:

    > https://www.youtube.com/watch?v=yyaEIf2ok6I
    >
    > O fundamentach mowa jest od 12:40.

    A w ktorym momencie mowa jest o tym ze pale utrzymuja sie (i 500 tys tonowy
    budynek) w piasku dzieki sile tarcia? :-) W tym wypadku chodzi raczej na
    pewno o ochrone przed ew. przechylaniem sie tak wysokiego budynku. Nosnosc
    zapewnia m.in. prawie 4 metrowa zelbetowa plyta fundamentowa. Wskaz konkretny
    fragment bo widocznie moj angielski jest za slaby zeby zlokalizowac ten
    moment w filmie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 26. Data: 2014-11-10 10:07:15
    Od: Tomasz Finke <t...@s...pl>

    W dniu 2014-11-10 o 09:40, Adam pisze:

> [...]
    > fragment bo widocznie moj angielski jest za slaby zeby zlokalizowac ten

    Zobacz sobie animację od 13:12 i komentarz: "But science provides the
    answer. The future of Burj Khalifa and its entire colossal weight
    rests on one scientific principle: friction". Potem architekt
    tłumaczy, że są dwa rodzaje pali - jedne przenoszą ciężar budynku na
    trwałe podłoże, tak buduje się na Manhattanie. Drugi rodzaj to właśnie
    "skin friction poles", na których wisi w piasku Burj Khalifa.

    T.

  • 27. Data: 2014-11-10 10:30:07
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 listopada 2014 10:08:03 UTC+1 użytkownik Tomasz Finke
    napisał:

> [...]
    > trwałe podłoże, tak buduje się na Manhattanie. Drugi rodzaj to właśnie
    > "skin friction poles", na których wisi w piasku Burj Khalifa.

    Jezeli rzeczywiscie tak jest to nauczylem sie czegos nowego i zwracam
    honor kogutkowi :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 28. Data: 2014-11-10 10:47:24
    Od: Tomasz Finke <t...@s...pl>

    W dniu 2014-11-10 o 10:30, Adam pisze:

    > Jezeli rzeczywiscie tak jest to nauczylem sie czegos nowego i zwracam
    > honor kogutkowi :)

    Jak oglądałem ten program w tv, to też nie chciałem w to uwierzyć,
    zwłaszcza, że jedyne pale, z którymi miałem do czynienia, to śledzie
    od namiotu :-) Ale tak sobie liczę: łączna powierzchnia boczna tych
    pali to ponad 40.000 m2. Do tego to nie są przecież gładkie kolumny
    wykonane w fabryce i wbite w pustynię, tylko wylewano je na miejscu
    w piasku przy zastosowaniu bardzo pomysłowej technologii. Każdy taki
    pal jest teoretycznie cylindrem, ale powierzchnię boczną ma bardzo
    nieregularną, jest obrośnięty "kożuchem" z coraz słabszego betonu
    przenikającego się z piaskiem, co wielokrotnie zwiększa powierzchnię
    trącą, to wszystko może działać.

    T.

  • 29. Data: 2014-11-10 23:23:02
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Dyskusja troche zboczyla ale rozumiem ze rzeczywiście to osiadanie występuje. Czy
    można (jest sens) próbować je eliminować calkowicie w domach które sobie stawiamy?

  • 30. Data: 2014-11-11 00:23:28
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 10 listopada 2014 23:23:03 UTC+1 użytkownik Kadar napisał:
    > Dyskusja troche zboczyla ale rozumiem ze rzeczywiście to osiadanie występuje. Czy
    można (jest sens) próbować je eliminować calkowicie w domach które sobie stawiamy?

    Jasne ze można. Jak na piachu wieżowiec postawią i nie boją się osiadania to dlaczego
    parterowego nie zrobić żeby nie osiadał. Zamawiasz dokumentację domu co nie osiada i
    zaprojektują.