    From: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: PC firmy Stiebel Eltron seria WPF
    Date: Thu, 21 Nov 2013 22:34:41 +0100

    Otworzyłem przewód Dr z tematu PC, więc pozwolę sobie zadać kilka pytań :)
    Ktoś zna jakość w/w producenta, co są warte ich produkty?

    Ogólnie.
    Potrzebuję teoretycznie 37kW na cały obiekt, ale nie uwzględniając
    ciepła generowanego przez odbiorniki, a może tego trochę być.
    Dostałem ofertę na pompę 16kW, w której ze względu na zasilanie ciepłem
    odpadowym (założono 18C i to jest realne) wyszło 25-26kW. Na ten moment
    nie mam pojęcia, czy to wystarczy, więc nasuwa się pytanie, czy nie
    powinna być większa. A może jeszcze inaczej, skoro obliczono
    zapotrzebowanie na 37kW dla 20C, a ja chcę utrzymywać 15-17C w obiekcie
    (poza 2-ma małymi pokojami, w których będzie właśnie 20-22C) to może nie
    warto więcej? Kurcze, obliczyć nie umiem, a oszacować nie mam jak, nigdy
    nie budowałem takich układów.

    Do kompletu pojawia się problem, co zrobić gdy ciepła odpadowego nie
    będzie. Osobiście skłaniam się ku DZ pionowemu, mam mokrą glinę, obiekt
    prawie na szczycie, więc ziemia może się wychładzać od góry moim zdaniem.

    Pomożecie mi to ogarnąć i zaprojektować sensowną instalację? Będzie
    jeszcze bardziej skomplikowana, gdyż mam nagrzewnice i podłogowe, CWU
    też przecież musi być, o solarach na razie nie myślę (ale mam
    przygotowane orurowanie na wszelki, strony świata wręcz wspaniale ułożone).

    Irek.N.