eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePGE zerwanie umowy o przyłącze na miesiąc przed termninem?PGE zerwanie umowy o przyłącze na miesiąc przed termninem?
  • Data: 2014-03-28 04:40:23
    Temat: PGE zerwanie umowy o przyłącze na miesiąc przed termninem?
    Od: noname <x...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cześć,
    umowę o przyłącze zawarłem ~2 lata temu (musiałem do PNB),
    budowa potrwa długo - raptem fundamenty mam,
    prąd do betoniarki mam (będę) miał z rodzinnego domu obok (15m),
    przyłącze zdążyli wybudować -choć mi nie potrzebne (może za 4 lata?),
    przyszła faktura do zapłaty za przyłącze wg. umowy ~2000zł,
    za ~miesiąc mam termin przyłączenia wg umowy ($1)
    i teraz tak:
    - Idę do PGE i mówię czy można przesunąć/aneks bo nie mam WLZ i za pusty
    licznik przez 3-4 lata nie chcę płacić, prądu mi nie trzeba.
    - Babka mówi, że za przyłącze muszę zapłacić (oni robili) i nic tu nie
    zmienimy, OK, pytam o te płacenie za licznik ..[ona] sugeruje by się nie
    wywiązać z umowy (terminu) [..czego? budowy WLZta? zgłoszenia żem gotów?]
    ..że to będzie następna umowa .. jakoś tak pokrętnie, popatrzyła w kompa i
    na krótkiej pogadance się kończy.

    Sugestia jest taka: zapłać fakturę a umowę rzuć na dno pudła (PGE ponoć nie
    naciska na sprawdzanie terminów umów (??))

    Przyznam, nie podobała mi się (z zachowania), teraz odkopałem umowę i widzę
    np.:
    "Strony mogą naliczyć kary .. 0.05% ..wartości wstępnej..brutto.. każdy
    dzień zwłoki .. terminu określonego w $1 ust.5"

    Mam też prawo zerwania umowy z 3 miesięcznym okresem wypowiedzenia.
    Czyli co?
    Płacę za przyłącze, zrywam umowę, za miesiąc wpadam w termin i pozostaje 2
    miesiące po terminie od których mogą liczyć 0.05% dziennie (od 2000zł)?
    Nie płacić za przyłącze wpierw, zerwać umowę i zapłacić za przyłącze?

    Ktoś przerabiał? Jak najkorzystniej z tego wybrnąć?
    WLZ/tablicy absolutnie nie dam rady w tym roku zbudować, a jak strzelą focha
    to mogą mi tego prądu nigdy nie zakładać.