  • 1. Data: 2013-10-29 19:29:14
    Temat: Pallet opinie
    Od: Oliwka <e...@g...com>

    Jesteśmy w trakcie wykańczania instalacji grzewczej i niedługo będziemy kupowac piec
    z podajnikiem . Mąż uparł się na opał pallet . Natomiast ja chciałabym wiedzieć czy
    to jest opłacalne . Czy bardzo pyli,czy smoli komin,czy dużo popiołu ,jaki jest wybór
    i gdzie go można kupić?

  • 2. Data: 2013-10-29 19:45:03
    Temat: Re: Pallet opinie
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 29 Oct 2013 11:29:14 -0700 (PDT), Oliwka napisał(a):

> [...]
    czy to jest opłacalne . Czy bardzo pyli,czy smoli komin,czy dużo popiołu ,jaki jest

    Wybraliście piec nawet nie wiedząc podstawowych rzeczy jak np dostęp do
    opału?
    :-O

    PS. http://www.forumbudowlane.pl/vt/25137/0/piec-na-pall
    et-czy-ekogroszek
    --
    XL
    W polskiej historii istnieją dwie tradycje, które mają taki sam wpływ na

  • 3. Data: 2013-10-29 20:14:30
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-10-29 19:29, Oliwka pisze:
> [...]
    czy to jest opłacalne . Czy bardzo pyli,czy smoli komin,czy dużo popiołu ,jaki jest

    Pellet kosztuje tyle co ekogroszek, a wartość energetyczną ma dużo mniejszą.

    Resztę sobie sama dopowiedz.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 4. Data: 2013-10-30 08:07:48
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Oliwka" <e...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    to jest opłacalne . Czy bardzo pyli,czy smoli komin,czy dużo popiołu ,jaki jest

    Opinie są takie, że czasem może się zaciąć podajnik. A z jakością pelletu jest tak z
    jakością wszystkiego. Można kupić coś dobrego i można kupić byle g... Ale o tym się
    dowiesz po kupnie na podstawie popiołu.

    J.

  • 5. Data: 2013-10-30 09:53:08
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-10-30 08:07, Jan Koval pisze:

> [...]
    >wybór i gdzie go można kupić?
    >
    > Opinie są takie, że czasem może się zaciąć podajnik.

    Czyli dokładnie tak samo, jak z ekogroszkiem.

    > A z jakością pelletu jest tak z jakością wszystkiego. Można kupić coś dobrego i
    można kupić byle g... Ale o tym się dowiesz po kupnie na podstawie popiołu.

    Popiół z pelletu chyba nie może być inny niż pył. Przecież to są trociny.

    Kupowanie pieca na pellet ma sens tylko w przypadku, gdy ma się dostęp
    do naprawdę taniego paliwa. Np. mieszka się przy fabryce paneli,
    parkietu, itp.

    W innym przypadku zwyczajnie jest to nieopłacalne. Ceny pelletu na
    allegro wahają się w przedziale 750-850 zł za tonę. Za 840 zł można
    kupić porządny ekogroszek o kaloryczności ok. 24-25 MJ z tony (właśnie
    mi taki przywieźli tydzień temu), a za 700 można kupić ekogroszek
    rosyjski (20-22 MJ z tony), który i tak ma większą wartość opałową niż
    najlepszy pellet (nie więcej jak 17-18 MJ z tony i to, wg mnie, naciągane).

    Do tego dochodzi obsługa. Jeśli palisz mniej kalorycznym opałem
    (pellet), to musisz się go więcej nadźwigać. Nie wiem jak jest z
    czystością, bo pelletem nie paliłem. Pewnie dym ładniej pachnie i nic
    poza tym :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 6. Data: 2013-10-30 12:04:37
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@p...tu> napisał w wiadomości
> [...]
    > najlepszy pellet (nie więcej jak 17-18 MJ z tony i to, wg mnie, naciągane).

    To drętwo. Raz, że okropnie drogo. W porównaniu z ceną miału węglowego to prawie dwa
    razy drożej.
    Dwa, że zysk tylko z ładowania wsadu a czyścić i tak trzeba ręcznie.

    J.

  • 7. Data: 2013-10-30 12:57:16
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 30 października 2013 12:04:37 UTC+1 użytkownik Jan Koval napisał:
> [...]
    dwa razy drożej.

    > Dwa, że zysk tylko z ładowania wsadu a czyścić i tak trzeba ręcznie.

    Zgadzam się że pellet jest za drogi. Powinien być tańszy od miału. Chociażby dlatego
    że nakłady finansowe żeby produkować pellet są o wiele niższe przy kosztach
    wydobywania węglą. A surowcem do jego produkcji są odpady. Gdyby nie cena byłby
    dobrym paliwem bo ma same zalety w stosunku do węgla. Ma i zalety pomimo że drogi.
    Jest z 3 razy tańszy od peletu sprzedawanego jako wkład do kocich kuwet. Z
    powodzeniem używamy od kilku lat do tego celu pelletu. Nie spotkałem się ze
    zmechanizowanymi piecami co na brykiet. Brykiet z parametrami i ceną mniej więcej
    odpowiada ekogroszkowi. Oczywiście brykiet z drewna bo jest jeszcze brykiet z węgla
    brunatnego. Ci co go produkują chyba sypią do niego pył diamentowy bo cena w stosunku
    do parametrów jest absurdalna.

  • 8. Data: 2013-10-30 15:37:19
    Od: b...@g...com

    jasne, że jest to opłacalne, w porównaniu np. z ekogroszkiem jest to i tańsze, i
    bardziej czyste (ekogroszek strasznie brudzi...). Osobiście polecam Olimp albo Lavę,
    używam tych pelletów do ogrzewania swojego domu i jestem zadowolona!

  • 9. Data: 2013-10-30 15:48:47
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-10-30 15:37, b...@g...com pisze:
> [...]
    używam tych pelletów do ogrzewania swojego domu i jestem zadowolona!

    Ile płacisz za tonę tego pelletu?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 10. Data: 2013-10-30 15:50:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 30 października 2013 15:37:19 UTC+1 użytkownik b...@g...com
    napisał:
> [...]
    >Lavę, używam tych pelletów do ogrzewania swojego domu i jestem zadowolona!

    Powiedz jakim cudem tańsze?
    http://grilliogrod.pl/product_info.php/pellet-lava-p
    -942
    Lava jesli dobrze licze to 1100zł tona
    http://grilliogrod.pl/index.php/pellet-c-90
    Olimp cena tez ponad 1000zł
    Jak może byc tańsze grzanie pelletem skoro tona pelletu jest 30% droższa od tony
    groszku a wartośc energetyczna niższa?