  • 1. Data: 2013-10-21 15:29:26
    Temat: Skąd/jaka butelka plastikowa odporna na wysokie temperatury?
    Od: hubert depesz lubaczewski <d...@d...com>

    elo
    nie za bardzo mam pomysł jak/gdzie szukać.
    potrzebuję butelki plastikowej (tzn. takiej którą bedę mógł ścisnąć)
    o pojemności około pół litra (może być więcej, ale to utrudnia
    dozowanie), najchętniej przezroczystej, która wytrzyma bez deformowania
    wlanie do środka wody chwilę po zagotowaniu.

    dodatkowo - butelka ta powinna być zakończona "cyckiem" z którego można
    tę wodę wylewać możliwie cienkim strumieniem.

    Do tej pory kupiłem po prostu kilka butelek od wody niegazowanej,
    a cienki strumień uzyskałem z wężyka ze sklpu "praktiker". ale
    - deformuje się od ciepła, a i ten wężyk jest dosyć "gruby".

    Jakieś pomysły jak to się może nazywać, jak i gdzie tego szukać?

    depesz

    --
    The best thing about modern society is how easy it is to avoid contact with it.
    http://depesz.com/

  • 2. Data: 2013-10-21 18:49:16
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-10-21 15:29, hubert depesz lubaczewski pisze:
    > elo
    > nie za bardzo mam pomysł jak/gdzie szukać.
    > potrzebuję butelki plastikowej (tzn. takiej którą bedę mógł ścisnąć)
    > o pojemności około pół litra
    Kup butelkę do karmienia niemowląt, ale nie będziesz mógł jest ściskać.
    Albo kup litrową colę, wypij, a do butelki nalej kilkakrotnie wrzątku.
    Skurczy się mniej więcej do tego, co chcesz i dalej już się kurczyć nie
    będzie.
    Jacek

  • 3. Data: 2013-10-21 18:58:52
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 października 2013 15:29:26 UTC+2 użytkownik hubert depesz
    lubaczewski napisał:
> [...]
    >
    > - deformuje się od ciepła, a i ten wężyk jest dosyć "gruby".
    >

    > Jakieś pomysły jak to się może nazywać, jak i gdzie tego szukać?

    Zobacz Butelka SPRESH - Source
    co prawda izolacja domyślnie ma chronić przed nagrzewaniem, ale może i w drugą stronę
    działa.

    --
    ZZ@private

  • 4. Data: 2013-10-21 18:59:48
    Od: marrgol <m...@g...com>

    On 2013-10-21 15:29, hubert depesz lubaczewski wrote:
> [...]
    > wlanie do środka wody chwilę po zagotowaniu.
    >
    > Jakieś pomysły jak to się może nazywać, jak i gdzie tego szukać?

    W gastronomii, dyspensery do sosów - tylko nie wiem, jaką one
    wytrzymują temperaturę... Ew. bidony rowerowe.

    --
    mrg

  • 5. Data: 2013-10-21 19:28:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    lubaczewski napisał:

    > Jakieś pomysły jak to się może nazywać, jak i gdzie tego szukać?
    Termofor

  • 6. Data: 2013-10-22 02:14:14
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

> [...]
    > dozowanie), najchętniej przezroczystej, która wytrzyma bez deformowania
    > wlanie do środka wody chwilę po zagotowaniu.

    Każda zwykła butelka, która będzie się znajdować w większym pojemniku z
    zimną wodą.

    > dodatkowo - butelka ta powinna być zakończona "cyckiem" z którego można
    > tę wodę wylewać możliwie cienkim strumieniem.

    W akwarystycznym można kupić cienkie wężyki, poszukać wężyków od
    kroplówek, ściągnąć izolację z jakiegoś cienkiego przewodu, kupić
    odpowiednie wężyki w elektronicznym, można też kupić termokurczące się i
    je ogrzać, to zmniejszą się około 2 krotnie.

  • 7. Data: 2013-10-22 13:25:42
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "hubert depesz lubaczewski" <d...@d...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > dozowanie), najchętniej przezroczystej, która wytrzyma bez deformowania
    > wlanie do środka wody chwilę po zagotowaniu.

    PE-HD, do kupienia w "internecie". Powinna wytrzymać do 120 st.C

    J.

  • 8. Data: 2013-10-22 17:02:04
    Od: hubert depesz lubaczewski <d...@d...com>

    On 2013-10-21, Jacek <s...@o...pl> wrote:
    > Albo kup litrową colę, wypij, a do butelki nalej kilkakrotnie wrzątku.
    > Skurczy się mniej więcej do tego, co chcesz i dalej już się kurczyć nie
    > będzie.

    Eh. A na to nie wpadłem. Przetestowałem, wygląda, że dobrze się nada.

    depesz

  • 9. Data: 2013-10-22 17:03:52
    Od: hubert depesz lubaczewski <d...@d...com>

    On 2013-10-22, Jan Koval <j...@o...pl> wrote:

    > Użytkownik "hubert depesz lubaczewski" <d...@d...com> napisał w wiadomości
    > PE-HD, do kupienia w "internecie". Powinna wytrzymać do 120 st.C

    O. Wiedziałem, że trzeba znać "hasła". Dzięki.

    depesz