  • 61. Data: 2010-12-17 22:02:48
    Temat: Re: Panele z marketu Shit czy nie?
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    news:380d1680-d96d-4180-872d-dd23de9635fb@m35g2000vb
    n.googlegroups.com...

    > Gdzie tam. Za 30 pln ma calkiem fajne panele z kronotexu, do tego 9
    > pln podklad. Czyli ok 40 pln / m2 (bo jeszcze wysylka etc). Daleeeeeko
    > do dobrej deski :-)

    Ja tam tez wybralem panele i bylo to swiadomy wybór. Porysowane deski to dla
    mnie porazka a panele jakby co wymienie samemu w jedno popoludnie(a dwa lata
    juz minelo i nie wymagaja wymiany)
    Deska jak tu pisza to min 100zl, panele 40zl. Jesli Maniek4 ma do
    zagospodarowania 50m2 to róznica wychodzi 3000zl.
    I pewnie zadal juz sobie pytanie czy warto teraz wydac 2000zl na panele aby
    za 5 lat je zrywac i klasc w zamian deske za 5000zl?
    Jak che zrobic tak jak pisze to moim zdaniem najlepsze rozwiazanie teraz
    tymczasowo panele za 20zl a za 5 lat docelowa deska. tylko bedzie mial
    klopot z drzwiami itp. Bo jak zrobi teraz pod panele to pózniej deska mu sie
    nie zmiesci itp

    Kris

  • 62. Data: 2010-12-17 22:40:19
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Maniek4" <r...@l...pl> napisał w wiadomości

    > W skrocie: panele sa zimne, stukaja i uginaja sie, krawedzie sa widoczne
    > moze poza fazowanymi a w progach wymagaja dylatacji. To tak w skrocie.

    Ech, toś Ty chyba dawno porządnych (i porządnie położonych) paneli nie
    widział :)
    Powiem tak - do jakiegoś czasu miałem niemal takie samo zdanie, jak Ty.
    Owszem, w mieszkaniu położyłem paręnaście lat temu panele (wtedy wybór był
    naprawdę mikry) - bo mnie nie było stać na nic innego, a poza tym drewniana
    podłoga kojarzyła mi się głównie ze śmierdzącym pastą parkietem w "jodełkę"
    z przedszkola ;-) Więc dylemat co wybrać był spory.
    Teraz, w domu zachciało mi się jednak mieć porządne drewniane dechy - ot
    taki rodzaj snobizmu, zwłaszcza, że pojawiły się rodzaje drewna, że głowa
    mała. I co? Po gruntownym zapoznaniu się z tematem, gdy w sklepie nie byłem
    w stanie bez pomocy sprzedawcy odróżnić podłogi panelowej od drewnianej (bo
    tak jak pisze Adam - dobre panele NICZYM się z wyglądu od drewna nie
    różnią), uznałem, że wolę mieć przyzwoite panele niż byle jakie drewno (na
    takie z górnej półki mnie nie stać). Dodatkowo za tą decyzją przemawia
    fakt, że wszyscy moi znajomi, którzy położyli drewnianą podłogę, teraz się
    do niej modlą, chuchają na nią i dmuchają, a po domu chodzi się u nich w
    skarpetach :/ A ja chcę mieć dom, a nie muzeum :)

    > Idealnie nadaja sie do biura i burdelu jak juz pisalem. Do sluchania
    > audiofilskiej muzyki przy chodzacym obok psie z dlugimi pazurami
    > zdecydowanie nie.

    Zależy, co masz pod spodem. Jak dasz korek, to praktycznie wygłusza odgłosy
    całowicie.

    > Prawde mowiac wisi mi to, ze sie nie rysuja przez 10 lat, bo niby czym
    > mam je porysowac w pomieszczeniach gdzie chodze w kapciach czy na bosaka?

    Ups, Ty też należysz od osób, które gości podejmują bez butów? :)

    K.

  • 63. Data: 2010-12-17 22:45:10
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    .googlegroups.com...

    > W lato nie zauwazam zeby byly zimne. A nawet jakby byly - to w lato
    > byloby to akurat ich najwieksza zaleta :-)

    To prawda, kiedy jes upal tak, ale kiedy jest chlodno to juz tak sobie. Po
    gresie chodze w kapciach nawet jesienia kiedy podloga juz grzeje. Po prostu
    jest chlodna. W takie dni wole deske od gresu zdecydowanie.

    > Szkoda ze mieszkasz tak daleko bo bym Cie do siebie zaprosil i moze
    > zmienilbys zdanie :) Mam psa z pazurami wiec moglbys uslyszec, ze
    > efektu plastikowej tandety poprostu nie ma :) Halas jego pazurow jest
    > taki sam na gresie w kuchni jak na tych panelach w salonie.

    Ja probki tych podkladow widzialem w sklepie i tam w porownaniu z klejona
    deska jednak stuka, mniej to mniej, ale slysze.

    > OK ja pisze o porzadnych panelach z v-fuga, w ktorych nawet jezeli
    > efekt by wystapil - to go nie widac bo sama fuga jest z natury
    > "krzywa" i nierownomierna :) W tych moich za 35 pln z delikatna v-fuga
    > tez tego nie uswiadczysz. Wyglada jak sfazowana decha :)

    Tak, fazowane tak.

    > Co ma garnek w kuchni do paneli ? ;-)

    Chodzi o strukture twardego materialu jakim jest panel i deska. Deska tlumi
    lepiej, panel zachcowuje sie jak blacha.

    > Naprawde nie widziales nigdy
    > dobrego podkladu "w akcji" :-) Ten polecany ciagle przeze mnie
    > pianomat to takie polaczenie gumy z wloknami. Nie powiem, ze jest
    > kleisty.. Ale mimo ze dosc gladki, to wogole nie jest sliski. Panel
    > troche sie jakby do niego przykleja.. Ja wiem dokladnie o jakim
    > efekcie piszesz bo sam mialem w starym pokoju panele na zwyklej piance
    > i roznica jest KOLOSALNA :-)

    Po takich rozwiazaniach po prostu mam awersje do paneli.

    > 7. wyglada tak samo jak dobry panel wiec po co deske skoro mozna
    > odrazu lepszy pod kazdym wzgledem panel polozyc :-)
    > 8. dobra deska (+ lakiery etc) zeby byla mocna bedzie pewnie z kilka
    > razy drozsza od panela

    Wlasnie drozsza. Ja znalazlem merbau, gdzies tu dalem link, za 78zl
    lakierowany, gotowy do uzytku po ulozeniu. Trzeba niestety kleic, ale to i
    wada i zaleta.
    Jak juz pisalem, budowa to odwieczny kompromis i kazdy wybiera to co dla
    niego lepsze. Ja w salonie nie potrzebuje szczegulnej odpornosci na
    scieranie a egzotyczne drzewo jest odporne na podlogowkowe rozsychania.

    > No, w skrocie to glowne powody :-)
    >
    > I zeby nie bylo -> jak zaczynalem budowe w 2007 to powiedzialem zonie,
    > ze podlogi robimy musowo drewniane albo przynajmniej deske barlinecka.
    > Nie chce plastiku w domu i koniec.

    Dzisiejsze panele, zwlaszcza z fuga wygladaja o niebo lepiej jak te starsze
    a'la foto tapeta na plycie wiorowej i nie powiem tez mi sie podobaja. Dla
    tego, jak juz pisalem pewnie zdecyduje sie na takie rozwiazanie. Przemysle
    tez podklad jaki proponujesz, bo pewnie pianke zerwalbym po roku albo i po
    miesiacu. :-)

    > Na szczescie poszedlem po rozum do glowy i zdanie zmienilo mi sie o
    > 180 stopni i teraz sam z siebie sie smieje jaka naiwna miloscia
    > palalem wtedy do drewnianych podlog ;-)
    >
    > PS. Jakie masz cokoliki przy scianach ?

    Tu gdzie gres mam cienkie listwy aluminiowe wysokie na 6cm, w pokojach
    czekam na decyzje co do wykonczenia - panele - deska. Jak zapadnie decyzja
    to reszta bedzie systemowa, najprawdopodobniej plastik i panele.

    Pozdro.. TK

  • 64. Data: 2010-12-17 22:47:11
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    .googlegroups.com...

    > 4. bo nikt nie sprzedaje parkietu z takimi zajebistymi klimatycznymi
    > napisami jak mam na aktualnych panelach (http://kronotex.com/images/
    > 10_D2905_Route_des_vins_fonce_WG.jpg)

    No masz, a myslalem, ze to ja bede ten oryginalny ;-)

    K.

  • 65. Data: 2010-12-17 22:52:17
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Plus podklad i zblizysz sie cenowo do deski;))
    > Ile masz metrów2 przeznaczonych pod panele/deski;))

    Na dole 60m^2. Jak by nie liczyl kwota wychodzi, a jeszcze cala gora
    podobnej powierzchi.

    Pozdro.. TK

  • 66. Data: 2010-12-17 22:52:37
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    n.googlegroups.com...

    > Gdzie tam. Za 30 pln ma calkiem fajne panele z kronotexu, do tego 9
    > pln podklad. Czyli ok 40 pln / m2 (bo jeszcze wysylka etc). Daleeeeeko
    > do dobrej deski :-)

    Daleko, daleko.

    Pozdro.. TK

  • 67. Data: 2010-12-17 23:06:39
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...pl> napisał w wiadomości
    > "Maniek4" <r...@l...pl> napisał w wiadomości

    [...]
> [...]
    > do niej modlą, chuchają na nią i dmuchają, a po domu chodzi się u nich w
    > skarpetach :/ A ja chcę mieć dom, a nie muzeum :)

    To prawda, dzisiejsze panele wygladaja o niebo lepiej, ale o tym juz
    pisalem. Jako uzytkownik drewnianej podlogi nie potwierdze tych modlow do
    podlogi drewnianej, no chyba, ze to jodelka bukowa z lakierem wyprzedazowym.

    > Zależy, co masz pod spodem. Jak dasz korek, to praktycznie wygłusza
    > odgłosy całowicie.

    > Ups, Ty też należysz od osób, które gości podejmują bez butów? :)

    Tak wlasnie, naleze do ludzi ktorzy gosci przyjmuja bez butow. W moich
    kregach chodzenie w butach u kogos po domu/mieszkaniu uznawane jest za brak
    kultury. Mieszkam na wschodzie, ale blisko stolycy, tu takie sa zwyczaje,
    ponoc inne sa w Krakowie. O tym tez juz pisalismy ze dwa lata temu. :-)
    W skrocie, nie wyobrazam sobie wejsc do kogos w butach z g..nem na podeszwie
    nie wiedzac o tym. :-) Osobiscie nie akceptuje takich zwyczajow i mam w
    zanadrzu kilka par kapci dla gosci. Sam tez nie odwazam sie chodzic u kogos
    w buciorach.

    Pozdro.. TK

  • 68. Data: 2010-12-17 23:10:19
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > tymczasowo panele za 20zl a za 5 lat docelowa deska. tylko bedzie mial
    > klopot z drzwiami itp. Bo jak zrobi teraz pod panele to pózniej deska mu

    Z uwagi na powyzsze, wybiore chyba dobre panele i tak pewnie zostanie.
    Wydawanie na panele nawet 20zl/m^2 po to by za dwa lata wszystko zrywac tez
    racjonalne nie jest. Z drzwiami mozna sobie poradzic obsadzajac je na
    wysokosc przyszlej deski i nikt nawet roznicy nie zauwazy, ale problem jakis
    zawsze jest, a znajac zycie prowizorka ma szanse zostac na dluzej.

    Pozdro.. TK

  • 69. Data: 2010-12-18 00:06:57
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 18 Gru, 00:06, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

> [...]
    > zanadrzu kilka par kapci dla gosci. Sam tez nie odwazam sie chodzic u kogos

    A to ja to samo.. W moich rejonach wchodzic do kogos w butach to wstyd
    i chamstwo - dla wchodzacego ;-) Kapciory zawsze dla gosci sa :) Nie
    wyobrazam sobie wchodzic "na salony" w buciorach np. teraz kiedy na
    dworze pelno sniegu.. Wnioslbym mnostwo sniegu ktory moglby uszkodzic
    podloge (nawet jakby byla z drewna! ;-)))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 70. Data: 2010-12-18 09:55:13
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
    > Tu gdzie gres mam cienkie listwy aluminiowe wysokie na 6cm, w pokojach
    > czekam na decyzje co do wykonczenia - panele - deska. Jak zapadnie decyzja
    > to reszta bedzie systemowa, najprawdopodobniej plastik i panele.

    Bierz deskę i nie słuchaj panelarzy :P
    Ale tak jak napisałem - ja bym olejował.
    Do moich desek merbau, kupiłem w castoramie cokoliki merbau z deski 2cm na
    9cm. Wyglądają super i nie były nawet strasznie drogie.

    --
    Bartek