  • 1. Data: 2010-01-27 09:05:22
    Temat: Papryka
    Od: "Scarlet" <a...@p...onet.pl>

    Witam.

    Chciałam sobie w ogrodzie posadzić papryke. Znalazłam w necie informacje na
    temat specjalnego przygotowania ziemii pod uprawe i nie jest to latwa
    sprawa, bo trzeba odkazać ziemie. Czy nie da się bez tego? Mieszkamy blisko
    lasu i jest tam sporo robali. Czy jest jakiś łatwy sposób na chodowle
    papryki. Proszę o rady.

    Ania

  • 2. Data: 2010-01-27 17:06:06
    Temat: Re: Papryka
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    Scarlet pisze:
> [...]
    > temat specjalnego przygotowania ziemii pod uprawe i nie jest to latwa
    > sprawa, bo trzeba odkazać ziemie. Czy nie da się bez tego?

    Skoro ma rosnąć w ogrodzie to widzę sens odkażania podłoża
    tylko do wysiewu nasion. I nie chemią a wysoką temperaturą.

    Pozdrawiam, Barbara

  • 3. Data: 2010-01-27 19:10:45
    Od: "Scarlet" <a...@p...onet.pl>

    Dziękuję ci a odpowiedź.
    Czy jest na to jakiś prosty sposób?

  • 4. Data: 2010-01-27 19:31:46
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "Scarlet" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    > Dziękuję ci a odpowiedź.
    > Czy jest na to jakiś prosty sposób?

    Wyhoduj paprykę (inne też) w doniczkach, normalnych z pcv, torfowych czy
    nawet w pierścieniach spinanych, ale z czystym podłożem, z którym wysadzisz
    do gruntu juz mocne i duże sadzonki a wtedy dadzą sobie radę.

  • 5. Data: 2010-01-27 20:54:55
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    Scarlet pisze:
    > Dziękuję ci a odpowiedź.
    > Czy jest na to jakiś prosty sposób?

    http://www.floraforum.pl/index.php?action=printpage;
    topic=5656.0

    W piekarniku b. śmierdzi.
    Ja na dno dużego, wycofanego z kuchni gara wlewam trochę wody, wstawiam
    wysokie chińskie sitko /do kuchni się nie nadaje ale dobre do
    przesiewania ziemi do przykrywania nasion/, sypię ziemię, przykrywam
    przykrywką i na gaz, który zmniejszam gdy spod przykrywki para ucieka.
    Od tej chwili ok. 30 min wystarczy a później sobie tak pod przykryciem
    stygnie.
    Myślę, że zamiast sitka mogłaby być podziurkowana drutem folia
    aluminiowa a pod nią kilka drewienek i woda.
    Odkażanie trzeba zrobić min. 2 tygodnie przed siewem.

    Pozdrawiam, Barbara

  • 6. Data: 2010-01-28 06:38:28
    Od: "waldek" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Ja odkażam w kuchence mikrofalowej. Tylko podłoże musi być dośc mokre, -
    10-15 minut. Porcje nie większe niż 2l.
    Pozdrawiam - Waldek