  • Data: 2011-03-25 05:37:00
    Temat: Paskudne wykwity na ścianie
    Od: hk <h...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Po zdjęciu plandeki zabezpieczającej strop nad piwnicą, na ścianie
    piwnicznej pomalowanej dysperbitem widać paskudne białe zacieki - jakby
    wapienne.
    Od zewnątrz są na dwóch ścianach (tam gdzie plandeka sięgała najniżej) i
    tam gdzie ściany prawdopodobnie były wilgne w czasie malowania.
    Wyglądają jakby woda z góry płynęła i brudziła ścianę. Ale w czasie
    malowania, jesienią, też zauważyłem kilka - na miejscu spoin między
    bloczkami (mokre bloczki, mokra zaprawa? w każdym razie przez dysperbit
    wylazło na zewnątrz)
    Od środka też kilka zauważyłem, ale mniejsze - zaczynają się na zaprawie
    między bloczkami. Ściany w niektórych miejscach bardzo mokre - jakby
    woda płynęła z góry na dół - dechy od stropu i stemple zapleśniałe
    (pewnie już tylko na inne szalunki lub spalenie, a miałem nadzieję dać
    je na dach)
    Co można z tymi wykwitami zrobić? Czekać aż wyschnie, malować znowu? W
    jednym miejscu (chyba woda płynęła ze stropu, nie zawibrowali mi betonu
    w czasie wylewania stropu) płat dysperbitu oderwał mi się od bloczka -
    czy to samo nie grozi mi w innych miejscach? Ból jest taki, że położyłem
    od dołu dwie warstwy styroduru i obsypałem je już jesienią, coby
    fundament nie przemarzał. I boję się co się tam pod tymi płytami teraz
    dzieje, jak woda wchodziła po ścianie pod płyty (kleiłem na placki bo
    założyłem że pod ziemią wiatr nie będzie hulał)