  • 11. Data: 2009-04-11 09:43:32
    Temat: Re: Peknieta wylewka.
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    news:groafi$vnl$1@news.interia.pl...
    > Uszanowanie.
    >
    > Dzis przygladajac sie wylewce robionej w listopadzie i zauwazylem, ze w
    > jednym miejscu pojawila sie rysa. Biegnie ona od rogu sciany w kierunku
    > srodka pomieszczenia. Dylatacje od sciany sa, zbrojenie siatka stalowa pod
    > rurkami od podlogowki i w zwiazku z tym pytanie, bo zakladam, ze rysa
    > bedzie jednak postapowala jak uruchomie ogrzewanie. Czy powinienem sie tym
    > przejmowac z uwagi na rurki od ogrzewania podlogowego??
    >
    > Pozdro.. TK

    A czemu nie dałeś zbrojenia na całej powierzchni, przeciez to nie
    jest duży koszt. Poza dylatacja od ściany trzeba jeszcze rozdzielac wylewkę
    w progach pomiędzy pomieszczeniami.

    Pzdr
    J23

  • 12. Data: 2009-04-11 13:10:52
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 11 Apr 2009 01:15:57 +0200, o...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > napręzenia termiczne. A teraz kładziemy gres. Płyty szlichty się minimalnie
    > przemieszczą. Następuje wzrost naprężenia. Teraz wystarczy dodatkowy czynnik
    > np. upadek w tym miejscu czegoś twardego i ... płytka pęka. A teraz jak temu
    > zaradzić. Stosuję tzw. "szycie". Nacinam na grubość maksymum 2 cm (nie więcej
    > ponieważ nie do końca wierzę, że rurki są na odpowiedniej głębokości) nad
    > pęknięciem, oraz co 10 cm w poprzek do poprzedniego nacięcia na długości 10 cm
    > w każdym kierunku. W te szczeliny wlewam żywicę i wtapiam pręty tworząc

    I święcie wierzysz w skuteczność swojego rozwiązania. Beton półsuchy z
    jakiego jest robione 99% wylewek w polskich domach zawsze pęka, a więc wg
    Twojej teorii praktycznie każdy właściciel domu miałby popękane płytki na
    podłodze.

    --
    best regards,
    scream

  • 13. Data: 2009-04-11 13:56:18
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > A czemu nie dałeś zbrojenia na całej powierzchni, przeciez to nie
    > jest duży koszt. Poza dylatacja od ściany trzeba jeszcze rozdzielac
    > wylewkę
    > w progach pomiędzy pomieszczeniami.

    i scinac wew rogi.
    odciac rog styropianu(pare cm doslownie) i zostawic w rogu dziure.
    przy wylewaniu wylewki w tym miejsu wylewka oprze sie na podlodze
    bezposrednio a nie przez styropian.
    jest to dodatkowe wzmocnienie i zapobiega siadaniu wylewki w rogach

    --
    pzdr
    piotrek

  • 14. Data: 2009-04-11 14:18:23
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Piotrek" <...@...ru> wrote in message news:grq7ff$k8h$1@opal.futuro.pl...
    .

> [...]
    > bezposrednio a nie przez styropian.
    > jest to dodatkowe wzmocnienie i zapobiega siadaniu wylewki w rogach

    Tak i na końcu zrób szczelną zabudowę narożników :-) Szafy Komandor z
    ciuchami :-)

  • 15. Data: 2009-04-11 17:01:20
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
> [...]
    > bedzie jednak postapowala jak uruchomie ogrzewanie. Czy powinienem sie tym
    > przejmowac z uwagi na rurki od ogrzewania podlogowego??

    Jeśli zamierzasz na tym kleić płytki, to tak. Beton zapracuje i płytka
    pęknie.
    To pęknięcie jest nieco dziwne, chyba że wylewka nie ma kształtu prostokąta
    a narożnik, od którego jest rysa, to narożnik zewnętrzny i nie ma tam tzw.
    "tetki" czyli nacięcia w kształcie litery T.
    Musisz to naprawić. Po pierwsze znaleźć przyczynę pęknięcia, następnie
    należy ją usunąć i szczelinę zakleić żywicą epoksydową.
    Proponuję żywicę PCI Apogel F, potrzebny do tego jest również piasek
    kwarcowy. Szczelinę należy poszerzyć szlifierką kątową do ok. 3mm na
    głębokość również 3mm. Następnie dokładnie odkurzyć, rozrobić żywicę (bardzo
    ważne są proporcje utwardzacza i żywicy) i cienkim siurkiem wypełnić żywicą
    rowek nad szczeliną. Po 2-3 minutach żywica wpłynie w szczelinę i operację
    należy powtórzyć. W zależności od grubości wylewki, powtarzać możesz od 5 do
    20 razy :)
    Jeśli żywica ucieka za szybko, po kilku wypełnieniach rowek można delikatnie
    posypać piaskiem kwarcowym (na tyle drobnym, żeby wpłynął wraz z płynem w
    szczelinę). Wyżłobiony rowek zostawiasz wypełniony żywicą z dodatkiem
    piasku. Na koniec całość posypujesz piaskiem i zacierasz szpachelką na
    gładko.
    W obecnych temperaturach żywica powinna stwardnieć w ciągu 24 godzin.
    Jeśli wylewka jest na tyle gruba, i masz pewność że rurki podłogówki wciąż
    leżą na styropianie, możesz również sklamrować 2 części wylewki. W tym celu
    nacina się rowek do 2/3 wylewki, a następnie w rowek wkłada się klamrę
    (kawałek blaszki falistej, również PCI). Następnie postępujesz j.w. Ja się
    na podłogówce nie odważyłem klamrować :)
    Fotodokumentacja naprawy mojej wylewki:
    http://picasaweb.google.com/bgladiole/DomWGladiolach
    II#5319675449720206018

    --
    Bartek

  • 16. Data: 2009-04-11 17:02:53
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "kiki" <s...@s...ss> wrote:

    > Chyba nie ma się czym przejmować. Mnie też nieco popękało. Nie wiem z
    > czego to wynika ale raczej z jakiegoś drobnego brakoróbstwa pewnie.
    > Położyłem na te pęknięcia siatkę polipropylenową na klej Ceresit CM17
    > elastyczny i za kilka dni wylałem wylewki samopoziomujące Mapei i nie ma
    > tych rys już, nie przeniosły się. Wylewki samopoziomujące mają miesiąc.

    Ja też tak zrobiłem. Ale ja mam świadomość, że 7mm wylewki samopoziomującej
    nie utrzyma 8cm betonu i to pęknie. Dlatego kafle w tym miejscu mają fugę.
    :)

    --
    Bartek

  • 17. Data: 2009-04-11 17:11:18
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Tak i na końcu zrób szczelną zabudowę narożników :-) Szafy Komandor z
    > ciuchami :-)

    w kazdym narozniku ?

    jak to mowia, jak sie niema nic madrego do powiedzenia to lepiej milczec

    --
    pzdr
    piotrek

  • 18. Data: 2009-04-11 17:14:22
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Ja też tak zrobiłem. Ale ja mam świadomość, że 7mm wylewki
    > samopoziomującej nie utrzyma 8cm betonu i to pęknie. Dlatego kafle w tym
    > miejscu mają fugę. :)

    a myslisz ze twoja akcja z zywica utrzyma te 8 cm pracujacej wylewki ?
    szkoda roboty i czasu wg mnie na zabawe zywica.

    wylweka samopoziomujaca tez peknie oczywiscie :)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 19. Data: 2009-04-11 17:35:16
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Piotrek" <...@...ru> wrote:

    > a myslisz ze twoja akcja z zywica utrzyma te 8 cm pracujacej wylewki ?
    > szkoda roboty i czasu wg mnie na zabawe zywica.
    >
    > wylweka samopoziomujaca tez peknie oczywiscie :)

    Na 3 dzień uderzałem w odłamany kawałek wylewki 120kg przedmiotem (znaczy
    się skakałem po nim) i nic się nie działo. Przed naprawą ten kawałek
    klawiszował nawet po postawieniu na nim nogi. Nie sądzę,żeby to puściło.
    Mi szkoda byłoby czasu na naprawę kafli. Naprawa jednej 2m rysy z
    klamrowaniem zajmuje max. 3h, a litrowa puszka żywicy kosztuje 100zł, czyli
    tyle ile przeciętnie 1m2 gresu. Opłaca się ryzykować?

    --
    Bartek

  • 20. Data: 2009-04-11 18:59:01
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik <o...@o...pl> napisał w wiadomości

    > TAK, TAK.
    > A teraz czemu. Pęknięcie jest przez całą grubość. Na posadce
    > najprawdopodobniej będzie gres (a na pewno nie deska ze względu na
    > ogrzewanie).

    Wlasnie akurat deska/parkiet. :-))

    > pęknięciem, oraz co 10 cm w poprzek do poprzedniego nacięcia na długości
    > 10 cm
    > w każdym kierunku. W te szczeliny wlewam żywicę i wtapiam pręty tworząc
    > tzw. "szycie".

    Dzieki za dobre rady, zawsze cenne.

    Pozdro.. TK