  • 31. Data: 2015-06-28 23:53:30
    Temat: Re: Piec CO wywala różnicówkę
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Kris wrote:

    > A zasznurowanie rozdzielni to 3dni roboty, do tego potrzebny drogi
    > sprzęt, lata doświadczenia i segregator certyfikatów. Dość długi
    > post
    > w 2009 chyba na ten temat był. A prąd od razu zabija;) Elektrycy to
    > jakaś specyficzna grupa w budowlance. Kilku ludzi kilka dni
    > kondygnacje domu muruje za 4tys a elektryk za zaszycie
    > rozdzielni(poł
    > dniowki) 1000zł chce. Narzedzia do tego potrzebne za 50zł kupi i w
    > kieszeni zmieści. Zawsze mnie to fascynowało;)

    pewnie dla tego nie robię "sznurowania" rozdzelnic dla takich mądrych
    50zł mówisz? skrzynka narzędziowa i scyzoryk to już więcej a jeszcze
    trzeba mieć jakiś śrubokręt kombinerki i parę droższych sprzętów

  • 32. Data: 2015-06-29 08:47:25
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-06-25 o 09:02, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Adam Sz." napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Piszę o tym co widzę u ludzi.
    > lem
    > No i jak popatrzysz na ofertę to wiele serii osprzętu w ogóle nie ma
    > gniazd podwójnych przeznaczonych do ramek.
    >
    > Pozdrawiam
    > Ergie

    ... i wiele firm już dostrzega problem, dlatego produkuje gniazda
    podwójne z odpowiednio obróconymi połączeniami tak, że w obydwu
    gniazdach faza jest po tej samej stronie.

  • 33. Data: 2015-06-29 09:08:09
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 29 czerwca 2015 08:47:39 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > ... i wiele firm już dostrzega problem, dlatego produkuje gniazda
    > podwójne z odpowiednio obróconymi połączeniami tak, że w obydwu
    > gniazdach faza jest po tej samej stronie.

    próbują rozwiązac niemozliwą niemożliwosc :)
    gniazdko podwojne: http://cdn12.pb.smcloud.net/t/files/34/d8/8a/2cf8d54
    57b/gniazdo-podwojne-ospel-gp-2gz00.JPG
    aby podłączac wtyczki kątowe bolce musza byc jedno na gorze drugie na dole jak wyzej
    w przykladowym gniazdku. A w tym układzie nie da sie zrealizowac obu zasad: faza po
    jednej stronie i faza wzgledem bolca zawsza tak samo.

    A gdy sie do pomysłu dobiorą przepisodawcy to z durnej zasady zrobią prawo - a wtedy
    gniazdka podwojne jak w linku znikną. A wtedy my, uzytkownicy, stracimy
    funkcjonalnosc a wyskoczymy z extra kasy na zbedny osprzet. Idiotyzm.
    A mowili - po pierwsze nie psuc dobrego....

    b.

  • 34. Data: 2015-06-29 09:55:10
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-06-24 o 21:51, Kris pisze:

> [...]
    dniowki) 1000zł chce. Narzedzia do tego potrzebne za 50zł kupi i w kieszeni zmieści.

    Wybacz, ale jak czytam to co piszesz to mnie śmiech ogarnia, bo swoje
    przekonania opierasz na spotkaniach z panami Zenkami i Heniami, a nie
    elektrykach.
    Oczywiście jak się uprzesz to okrosować skrzynkę rozdzielczą możesz
    narzędziami z Biedronki za 20 czy 30zł, ale jak chcesz to robić szybko i
    profesjonalnie to trzeba nieco więcej pieniążków uskładać.
    W odniesieniu do tego co napisałeś powiem Ci, ze ja się tym trudnię i na
    każdą robotę wożę zestaw narzędzi, których łączna wartość sięga przeszło
    40 tys. zł.
    Są tu młotowiertarki, wkrętarki, szlifierka kątowa, mikroszlifierki z
    zestawem tarcz i frezów, zestawy wierteł, bitów, kluczy nasadowych,
    kluczy płaskich, zestawy wkrętaków, zaciskarki, prasy, multimetry,
    przyrządy do wyszukiwania przewodów w ścianach i określania ich
    dokładnego przebiegu, wykrywacz metalu i wiele innych, nawet
    samopoziomująca poziomica laserowa, dzięki której można precyzyjnie
    ustawiać osprzęt (np. zestaw kilku gniazd czy ustawić skrzynkę rozdzielczą).
    Kolego byle firmowe obcinaczki do przewodów firmy Haupa czy Knipex to
    wydatek rzędu ok. 300zł.
    Byle zaciskarka do tulejek na przewody to wydatek od 300 do 800zł.
    Elektrohydrauliczna praska do zaciskania tulejek i końcówek kablowych
    (niezbędne do prac przy skrzynkach przyłączy) to wydatek ok. 3-5 tys. zł
    + po 800zł za każdą kolejną szczękę. Jedna szczęka to jeden zaciskany
    wymiar.
    Jakoś sobie nie przypominam, abym kiedykolwiek wołał 1000zł za
    okrosowanie prostej skrzynki rozdzielczej (bez rozbudowanej automatyki).
    Za to miałem klientów którym 600zł za okrosowanie skrzynki wydawało się
    zbyt dużo i powierzyli okrosowanie skrzynki "specjaliście", który za tą
    robotę wziął 200zł, ale reszty już nie chciał się podłączać, bo nie
    umiał sobie wyszukać poszczególnych obwodów.
    Poza tym i tak sprawę spierdolił, bo zamontował jedną 3-fazową
    różnicówkę na cały, duży dom (ponad 200m2), bez zabezpieczeń
    przeciwprzepięciowych i nie wiedząc, że były tam też obwody wydzielone,
    które miały być sterowane centralą alarmową. Ponadto aparaty w krzynce
    pokrosował linką, której końców nie zatulejkował ani też nie pocynował.
    Koniec, końców i tak mnie ściągnięto do dalszej roboty, a że "fachowiec"
    robotę spierdolił, to musiałem wszystko rozmontować i montować na nowo.
    Tyle, że miałem więcej roboty, bo trzeba było rozmontować i "sztukować"
    poobcinane przewody. Ponadto musiałem drugi raz "przedzwaniać" przewody,
    które pozostawiłem opisane, a które to opisy "fachowiec" usunął. Robotę
    skończyłem, a inwestorzy jakoś się nie kwapią do zapłacenia mi reszty
    kasy. Na szczęście nie jest to duża kwota, bo wszelkie zlecenia zawsze
    realizuję etapami, za które się rozliczam, a inwestorzy i tak kiedyś do
    mnie zadzwonią, bo w takich sytuacjach nie przekazuję klientom
    dokumentacji, do póki robota nie jest rozliczona.

  • 35. Data: 2015-06-29 10:06:13
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > A gdy sie do pomysłu dobiorą przepisodawcy to z durnej zasady zrobią
    > prawo - a wtedy gniazdka podwojne jak w linku znikną.

    Nie znikną tylko będą miały inaczej podłączone dziurki: w dolnym faza będzie
    po lewej a w górnym po prawej - i tak, takie gniazdka już są na rynku :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 36. Data: 2015-06-29 10:09:02
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-06-23 o 15:23, Krzysztof Garus pisze:
    > Co te Junkersy maja w srodku ze robi im to roznice?

    Jonizacyjne czujniki płomienia.
    Czujnik taki działa na zasadzie przepływu prądu elektrycznego poprzez
    zjonizowany gaz (poprzez płomień). Są to wartości prądów na poziomie
    kilkudziesięciu piko Amperów do kilku mikro Amperów.
    Elektroda wykonana jest z kawałka pręta, którego koniec umieszczony jest
    w płomieniu , na który podane jest wyprostowane mostkiem Graetza
    napięcie sieciowe. Drugą elektrodą jest metalowy palnik gazowy, który
    połączony jest z PE. W przypadku odwrócenia zasilania, na elektrodzie
    jonizacyjnej pojawi się potencjał N i po prostu nie ma przepływu prądu,
    dlatego kocioł nie może wykryć czy płomień się już pali.

  • 37. Data: 2015-06-29 11:04:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 czerwca 2015 09:55:29 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Są tu młotowiertarki, wkrętarki, szlifierka kątowa, mikroszlifierki z
    > zestawem tarcz i frezów, zestawy wierteł, bitów, kluczy nasadowych,
    > kluczy płaskich,
    Bardzo przydatne narzędzia w przypadku montażu osprzętu w 36polowej rozdzielni;)

> [...]
    > (niezbędne do prac przy skrzynkach przyłączy) to wydatek ok. 3-5 tys. zł
    > + po 800zł za każdą kolejną szczękę. Jedna szczęka to jeden zaciskany

    Dobrze że człowiek który robił u mnie tego nie czytał, dzięki temu rozdzielnię zrobił
    przy użyciu śrubokrętów, kombinerek, obcinacza do przewodów, szczypiec do zdejmowania
    izolacji. Mógł nawet tego nie mieć bo te wszystkie narzędzia ja mam swoje. Ale miał,
    przyjechał i zrobił

> [...]

    > mnie zadzwonią, bo w takich sytuacjach nie przekazuję klientom
    > dokumentacji, do póki robota nie jest rozliczona.

    To że opisałeś jakąś ekstremalną sytuację nie znaczy że tak jest wszędzie i zawsze.
    Nie tak dawno pisałeś że masz cud miód etat i odpuściłeś Sobie roboty u klientów a tu
    dalej piszesz że jednak się tym trudnisz;)
    I żeby nie było: nigdzie nie napisałem że za podłączenie rozdzielni każdy powinien
    brać nie więcej jak 50zł- napisałem że tyle ja zapłaciłem i sam byłem zdziwiony że
    tak tanio. Z drugiej jednak strony to 3godz roboty ai gdybym to zlecił firmie to
    zapłaciłbym pewnie sporo więcej a ten sam człowiek by to robił i dostał od szefa
    stawkę godzinową pewnie 3*10zł wówczas. Pisałem już- miał wolną sobotę to sobie 5dych
    zarobił. Mógł w tym czasie siedzieć na dupie przed telewizorem ale 5dych by nie
    wpadło. Zresztą po kiego ja za kogoś się tłumacze- chciał 5 dych to dostał 5dych-
    gdyby powiedział 200zł tez bym pewnie dał.
    A to że elektrycy i stolarze wg mnie to jakaś specyficzna grupa w budowlance to
    podtrzymuje.
    Zresztą widać po sąsiednim watku jak gościowi miesiąc czasu podali na rozprowadzenie
    przewodów.
    Instalacja elektryczna to wg mnie najprostsza do wykonania instalacja w domu(
    oczywiście wymaga później pomiarów protokołów itp. ale to inna bajka)więc nie ma
    sensu zaklinać rzeczywistości i mnożyć problemy które w 90% w domkach jednorodzinnych
    nie wystąpią.

  • 38. Data: 2015-06-29 11:56:28
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-06-29 o 11:04, Kris pisze:
    > Bardzo przydatne narzędzia w przypadku montażu osprzętu w 36polowej rozdzielni;)

    Jak już ktoś przyjeżdża "spić śmietankę" tzn. podłączyć w zamontowanej
    już skrzynce rozdzielczej aparaty i to już, kiedy doprowadzony jest i
    podłączony kabel zasilający to zapewne te wszystkie narzędzia nie są mu
    potrzebne.
    Ale jak ma wykuć w ścianie otwór, osadzić skrzynkę, wprowadzić do niej
    kabel, uciąć go i podłączyć to ch....m tego nie zrobi, bo pan Zenek czy
    Heniu tylko takim narzędziem dysponuje. Nie rozumiem tylko dlaczego w
    Twoim przypadku właśnie oni są idolami i wzorcami do naśladowania.

> [...]
    zdejmowania izolacji. Mógł nawet tego nie mieć bo te wszystkie narzędzia ja mam

    Piszesz tylko o pierdółce, czyli samym podłączeniu aparatów, kiedy już
    ktoś inny odwalił całą robotę.

    > To że opisałeś jakąś ekstremalną sytuację nie znaczy że tak jest wszędzie i zawsze.

    Ale zdarza się zbyt często, choć muszę też napisać, że mam klientów,
    którzy potrafili mi przelać na konto firmowe całą kasę za materiały i
    robotę zanim ją fizycznie skończyłem.

    > Nie tak dawno pisałeś że masz cud miód etat i odpuściłeś Sobie roboty u klientów a
    tu dalej piszesz że jednak się tym trudnisz;)

    Napisałem, że sobie odpuściłem tego typu roboty u klientów
    indywidualnych. Jak więc widać czytanie ze zrozumieniem nie jest Twoją,
    najmocniejszą stroną.

    > I żeby nie było: nigdzie nie napisałem że za podłączenie rozdzielni każdy powinien
    brać nie więcej jak 50zł-

    Nie, ale skrytykowałeś, że ktoś chce 1000zł za robotę, którą można
    wykonać narzędziami za 50zł, a to już jest z Twojej strony demagogia.

    > napisałem że tyle ja zapłaciłem i sam byłem zdziwiony że tak tanio.

    Nie pisałeś ile Ty zapłaciłeś.

> [...]
    kiego ja za kogoś się tłumacze- chciał 5 dych to dostał 5dych- gdyby powiedział 200zł

    Ale pisząc to w sposób tak autorytatywny, bez uwzględnienia zakresu i
    charakteru wykonanych prac, "siejesz demagogię".

> [...]
    sensu zaklinać rzeczywistości i mnożyć problemy które w 90% w domkach jednorodzinnych

    Tyle, że znów siejesz demagogię, bo nie uwzględniasz faktu, że autor
    tamtego wątku wymyślił sobie nieco automatyki.
    Żeby nie być gołosłownym to Ci podam z własnej praktyki jak wygląda samo
    dogadanie zakresu robót. Bywało, ze i 2-3 miesiące bujałem się z
    klientem zanim się zdecydował co do zakresu automatyki. Przy tym z kilka
    razy zmienialiśmy projekt, aby dostosować go do kieszeni inwestora oraz
    jego oczekiwań, a po każdej zmianie klient potrzebował po 2-3 dni na
    zastanowienie się. Bywało, że się wkurw....m i sam rezygnowałem z
    takiego marudnego klienta, który "chciałby do raju, ale nie ma haju".
    Ileż to można jeździć za friko i ponownie ustalać zakres robót, a klient
    stawia wysokie wymagania, a zapłacić chce jak "panu Zenkowi".

  • 39. Data: 2015-06-29 12:17:09
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Piszesz tylko o pierdółce, czyli samym podłączeniu aparatów, kiedy już
    > ktoś inny odwalił całą robotę.

    No ale właśnie za tę "pierdółkę" u nas sobie elektrycy życzą 1000 zł. A
    zajmuje to kilka godzin i o tym jest dyskusja, a nie o tym że jak się robi
    instalacje w żelbecie to trzeba ciężki i drogi sprzęt - bo temu nikt nie
    przeczy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 40. Data: 2015-06-29 13:09:50
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 29 czerwca 2015 10:06:29 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    > po lewej a w górnym po prawej - i tak, takie gniazdka już są na rynku :-)

    i cala twoja zasada ze po lewej ma byc faza pojdzie w piiii... Sie nie da waszych
    zasad wprowadzac bez stosowania wyjatkow a zatem trzeba se dac z nia spokoj.

    b.